ارسال به دیگران پرینت

شرکت راه آهن قطار‌های یکسره | قطار | اربعین

زائران اربعین با قطار فوق العاده رایگان جا به جا می شوند

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: برای تسهیل و تسریع جا به جایی زائران اربعین ۴ رام قطار فوق العاده علاوه بر قطار‌های برنامه‌ای در مسیر شلمچه و اهواز در نظر گرفته شده است.

زائران اربعین با قطار فوق العاده رایگان جا به جا می شوند

سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تخصیص چند رام برای بازگرداندن زائران اربعین به شهر‌های خود خبر داد و گفت: در راستای تسهیل و تسریع جا به جایی زائران شرکت راه آهن قطار‌های یکسره و شبانه روزی را از مرز شلمچه به خرمشهر و سایر شهر‌ها در نظر گرفته است.

او ادامه داد: به جز قطار‌های برنامه‌ای که از محور جنوب به خرمشهر و اهواز به مقصد تهران و مشهد عزیمت می‌کنند، ۴ رام قطار فوق العاده در مسیر خرمشهر به تهران پیش بینی کرده ایم و همچنین در مسیر‌های شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر به اهواز چند رام قطار فوق العاده هم پیش بینی کرده ایم که به صورت رایگان زائران را جا به جا می کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: جا به جایی زائران را تا زمانی که همه زائران به شهر‌های خود برسند، ادامه خواهیم داد.

رسولی با بیان اینکه قطار‌های برنامه‌ای در این مسیر وجود داشتند، به طوری که در برخی از روز‌ها سه قطار و در برخی از روز‌ها چهار قطار از مبدا خرمشهر و اهواز به سمت مشهد و تهران حرکت می‌کنند، افزود: ۴ رام قطار فوق العاده پیش بینی کرده ایم و تا شب گذشته بیش از ۵ هزار نفر زائر را جا به جا کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مسیر شلمچه، خرمشهر، خرمشهر- اهواز اولین قطار فوق العاده حرکت خواهد کرد و تا زمانی که زائران به مقاصد خود برسند، این جا به جایی‌ها را ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علاوه بر قطار‌های برنامه ای، چهار رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهر‌های مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطار‌ها هم اکنون در اهواز مستقر شده اند.

رسولی با اشاره به آغاز عملیات بازگشت از شب گذشته افزود: علاوه بر تدارکات دیده شده در صورت اعلام ستاد اربعین، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌های خود را افزایش دهد.

رسولی ادامه داد: با توجه به ایام شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، قطار‌های فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس تدارک دیده ایم، اما در صورت نیاز می‌توان بخشی از این قطار‌ها و همچنین قطار‌هایی را که ضریب اشغال کمتری دارند، نیز به مسیر محور جنوب و اهواز اعزام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران هم گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود در این مراسم تلاش کرد تا بخشی از زائران را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ایستگاه شهرری و ورامین  به شهر‌های اطراف به صورت رایگان منتقل کند.

رسولی بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیت نظارت میدانی در موضوع انتقال زائران اباعبدالله الحسین (ع)، به همراه معاون مسافری راه آهن شب گذشته در منطقه حضور پیدا کرده ایم و همواره بر اعزام زائران نظارت مستقیم خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان تاکید کرد: تا زمانی که زائران در مسیرهای خرمشهر و اهواز حضور داشته باشند، شرکت راه آهن آنها را جا به جا خواهد کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه