ارسال به دیگران پرینت

ادعای سخنگوی کاخ سفید: آمریکا مشتاق بازگشت به مذاکرات است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن مشتاق بازگشت و انجام گفتگوها و بحث های دیپلماتیک در دور بعدی مذاکرات است.

ادعای سخنگوی کاخ سفید: آمریکا مشتاق بازگشت به مذاکرات است

جن ساکی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اطمینان تهران از تمام مزایای رفع تحریم ها با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه ایران و انتقادات مقامات ایران در این زمینه بیان کرد.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: جایی که اکنون قرار داریم هنوز چند قدم دیگر فاصله مانده است.
وی در عین حال اظهار داشت ما البته مشتاق هستیم که به عقب برگردیم و در دور بعدی مذاکرات، بحث های دیپلماتیک داشته باشیم.
جن ساکی مدعی شد آنها ممکن است به تمام جزئیات علاقه ای نداشته باشند، مطمئناً ما به تمام جزئیات علاقه داریم اما من در موقعیتی نیستم که بتوانم ارزیابی کنم که این مقطع زمانی چگونه به نظر می رسد.
این در حالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه ایران در این ملاقات با تاکید بر این امر که دولت آقای دکتر رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است،تاکید کرد: ملاک ما عمل طرفهای مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه رفتار و سیاست‌های دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بوده است. بایدن با وجود آنکه به صورت زبانی از سیاستهای ترامپ انتقاد کرده اما در عمل در قبال ایران همان سیاست‌ها را دنبال می کند.
امیرعبداللهیان در دیدار با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود نیز با ابراز تأسف از عدم اقدام جدی و عملی آمریکا و سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود، با یادآوری اینکه دولت کنونی آمریکا هیچ قدم جدی و عملی‌ای برای بازگشت به تعهدات خود برنداشته و برعکس، تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه ایران اعمال کرده، افزود: ایران در جدیت دولت بایدن در بازگشت به برجام تردید دارد.

 

 
منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه