ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا |شرکت دانش بنیان | ابتلا به بیماری کرونا | پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

امکان نگهداری واکسن کرونا در دمای منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد در کشور فراهم شد

دستگاه اولترا فریزر که دانش فنی آن توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور تولید شده است، امکان نگهداری نمونه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های ژنتیک و بیوتکتولوژی و همچنین واکسن‌های کرونای نیازند دمای پایین را تا منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد در کشور فراهم کرده است.

امکان نگهداری واکسن کرونا در دمای منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد در کشور فراهم شد

یحیی سرخوش، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه فعالیت این شرکت با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال ۱۳۹۲ آغاز شد، گفت: هدف اصلی شرکت تحقیق، توسعه و افزایش توان علمی در راستای بهبود کیفیت تولید و محصولات در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی بوده است، از این رو به کمک فارغ التحصیلان جوان و ممتاز دانشگاهی و بهره گیری از تجربیات و علم روز برندهای شناخته شده جهانی و گذراندن دوره‌های معتبر آموزشی، موفق به ثبت رسمی و تولید یک محصول دانش‌بنیان سطح یک به نام "اولترا فریزر منفی ۸۶ درجه سانتی‌گراد" شدیم.

وی دستگاه اولترا فریزر آزمایشگاهی (دیپ فریزر) را دستگاهی برای نگهداری نمونه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد دانست که در پژوهشکده‌های حوزه‌های ژنتیک، بیولوژیک و  بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.

سرخوش با تاکید بر اینکه این محصول با بهره گیری از سیستم ارتقا یافته "تبرید" و "مبرد" مخصوص توانایی رسیدن و عملکرد در دمای واقعی منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد طراحی و ساخته شده است، خاطر نشان کرد: مساله بسیار مهم در دستگاه اولترا فریزر رسیدن به دمای واقعی منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد و پایداری در این دما است که در این دستگاه این امر در شرایط مختلف تست شده و نتیجه مطلوبی به دست آمده است.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، بدنه و عایق بندی دستگاه به گونه‌ای است که کمترین اتلاف دمایی و انرژی ممکن را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: مزیت دستگاه اولترا فریزر منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد نسبت به نمونه‌های خارجی، قیمت مناسب با همان کیفیت و عملکرد و مهمتر از آن خدمات پس از فروش در دسترس به همراه سرویس و نگهداری ادواری برنامه ریزی شده است که این امر با توجه به اینکه تولیدکنندگان خارجی با در نظر گرفتن تحریم‌های صورت گرفته امکان خدمات‌دهی آسان را ندارند، امری بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.

سرخوش، کیفیت قابل رقابت، رسیدن به دمای واقعی منهای ۸۶ درجه سانتی‌گراد و پایداری در این دما را از مزایای اصلی دستگاه تولیدی نسبت به نمونه‌های داخلی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نمونه‌های بسیار ارزشمندی در این دستگاه‌ها نگهداری می‌شود، عدم پایداری دما می‌تواند ضررهای غیر قابل جبرانی را برای پژوهشگران به بار آورد و این محصول توانسته نیازهای پژوهشگران را در این زمینه در مراکز تحقیقاتی برآورده کند.

وی با اشاره به کاربردهای استراتژیک اولترا فریزر تولید شده در شرایط کرونا، تاکید کرد: واکسن‌های تولید شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نیاز به نگهداری در دمای کمتر از منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد دارند که نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این دستگاه می‌تواند نیاز کادر درمان را در این زمینه برطرف کند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، حجم تولید این محصول در شرایط فعلی را حدود ۵۰ دستگاه در سال عنوان کرد و افزود: تولید این دستگاه وابسته به شرایط بازار است و تاکنون موفق به رفع نیاز بازار بوده‌ایم.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه