ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون | بازگشایی مدارس | ممنوعیت سفر

عنابستانی: مردم سفر نروند تا شرایط واکسیناسیون کامل شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه و خواهشی که از مردم داریم این است که با وجود گستردگی واکسیناسیون، پروتکل ها را رعایت کنند و سطح رعایت آنها پایین نیاید.

عنابستانی: مردم سفر نروند تا شرایط واکسیناسیون کامل شود

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت سفر نرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: ظاهرا واکسیناسیون نقطه آخر بیماری کرونا نیست. کشورهایی که درصد بالایی واکسیناسیون هم دارند، هنوز از شر بیماری خلاص نشده‌اند. برای همین تجربه ای که در دنیا مشاهده می کنیم و نکاتی که مسئولان بهداشتی می گویند این است که تا صددرصد واکسیناسیون انجام نشود و دُزهای یادآور هم به افراد جامعه تزریق نشود، نمی توانیم شرایط عادی را ایجاد کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن همچنان باید ادامه پیدا کند تا خدای نکرده دچار پیک های بعدی و شرایط دیگر بیماری نشویم. این پیک هم که به ظاهر در حال عبور از آن هستیم، اما همچنان روزانه جان بیش از ۳۰۰ نفر را می‌گیرد که این تعداد بسیار زیاد است. بنابراین اولین توصیه و خواهشی که از مردم داریم این است که با وجود گستردگی واکسیناسیون که الحمدلله دولت با سرعت انجام می دهد، نباید مساله عادی را پنداشته و پروتکل ها رعایت نشود و یا سطح رعایت آنها پایین بیاید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دولت، وزارت بهداشت و مجموعه دستگاه ها مراقبت کنند که مساله برای مردم عادی سازی نشود، گفت: همه باید دقت کنند و سخت بگیریم که پروتکل ها رعایت شود، چون مساله جان مردم و هموطنان عزیز مطرح است و این مساله جدی است. در تجربه یک سال و نیمه ای که از کرونا می گذرد، ثابت شده که هر وقت چند روزی تعطیل بوده و مساله را جدی نگرفتیم و تعطیلات شکل گرفته و مردم مسافرت رفتند، بلافاصله بعد از آن دچار موج سنگینی شده ایم، از جمله نوروز امسال که موج سنگینی بعد از آن ایجاد شد و تلفات بسیار زیادی داشتیم.

عنابستانی تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان باید به سختگیری خود در ممنوعیت سفرها ادامه دهد مانند سری قبل که ممنوعیت را اعمال کرد. چون قبلا اعلام می شد که سفر ممنوع است اما متاسفانه در عمل احساس می کردیم که اراده ای برای اجرای دقیق این ممنوعیت نیست و اتومبیل ها برگردانده نمی شدند، افرادی هم که پول داشتند یک میلیون جریمه برای آنها هزینه‌ای نبود. به همین دلیل ماشین ها واقعا باید برگردانده شوند و سیستم طوری بسته شود که نقل و انتقال صورت نگیرد تا واکسیناسیون کامل شود.

نماینده مردم سبزوار در ادامه گفت: همچنین مردم نیز باید رعایت کنند تا از این شرایط عبور کنیم و زندگی عادی به وجود بیاید و امکان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ایجاد شود. چون وضعیت آموزشی و تربیتی مدارس و دانشگاه هایمان نگران کننده است.

عنابستانی در پایان تاکید کرد: مردم حوصله کنند و سفر نروند تا شرایط واکسیناسیون کامل شود. دولت هم سختگیری کند و با جدیت بر روی ممنوعیت ها بمانند تا ان شاءالله دچار پیک های بعدی نشویم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد ارسالی در

      این فرد اصلا شایسته نماینده بودن نیست .با ان رفتار ناشایست اجتماعی با معمر راهنمایی .

    • ناشناس ارسالی در

      بازم تو؟؟؟

    • علیرضا ارسالی در

      سرباز بیچاره جلو سفر تو را گرفت سیلی زادی به گوشش ، حالا میگی مردم سفر نروند و راهنمایی رانندگی جلو سفرشان را بگیرد ، اصلا می فهمی چی میگی ،رطب خورده کی منع رطب کند

    • ناشناس ارسالی در

      عنابستانی منفور ترین شخص در مجلس. .جای تاسف برای مجلس که چنین شخصی در انجا حضور دارد .

    • منتقد ارسالی در

      کاش می شد بهش یه کشیده بزنی بگی خفه شو!

    • هومان ریاحی ارسالی در

      اقای عنابستانی همین مانده که شما بگید چه کار بکنیم چه کار نکنیم
      اگر کمی شعور اجتماعی و فرهنگی داشتید ان کار احمقانه سیلی زدن را انجام نمی دادید یا هر کجا که بخواهید بروید با اسکورت و از خط ویژه و با ماشینی که از پول ملت است نمی رفتید

    • رسول ارسالی در

      ایشون هنوز زبون برای حرف زدن دارن؟ اونم چی با این لحن ( مردم باید ). برم به درک اسفا السافلین بی حیا.

    • ناشناس ارسالی در

      کثافت

    • کاظم میراحمدیان ارسالی در

      تو ......... نخور

    • سرباز راهور ارسالی در

      اگر كسي سفر رفت برو بزن بيخ گوشش

    • یاوری ارسالی در

      شماتوی گوش بچه مردم نزن مردم خودشون بقیه کارهارامی دونن چیکارکنن.

    • ناشناس ارسالی در

      تو برو به مردم چک بزن دوزاری دهاتی

    • محمد ارسالی در

      تو ......نزن .............. قانون شکن

    • ناشناس ارسالی در

      خخخخخخخخخ
      اين همونه ؟!!!!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه