ارسال به دیگران پرینت

دانشکده هاروارد | بیماری‌های پوستی | حمام روزانه

آیا حمام روزانه برای کودکان ضرورت دارد؟

دکتر کلر مک کارتی، سردبیر ارشد نشریه بهداشت هاروارد در مقاله‌ای به این سوال پرداخته است که آیا لزومی دار کودکان هر روز به حمام بروند یا خیر.


آیا حمام روزانه برای کودکان ضرورت دارد؟

به نقل از نشریه بهداشت دانشکده هاروارد، حمام یا دوش گرفتن روزانه برای بسیاری از ما  و برای فرزندانمان یک روال عادی است. اما آیا واقعا لازم است؟

بدیهی است، روز‌هایی وجود دارد که شستن بدن حس خوبی دارد،   مانند این که کودکتان پس از بازی در فضای باز خاک آلود شده یا بدنش از عرق پوشیده شده است، همچنین حمام کردن ایده خوبی است اگر کودکتان روز خود را در استخر گذرانده باشد.

آیا کودکان باید هر روز به حمام بروند؟

گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک برای برخی از بیماری‌های پوستی، حمام روزانه را توصیه کند و همه ما باید به طور مرتب دست‌های خود را بشوییم تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود. اما شستشوی روزانه تمام بدن کودکان، (اگر شرایط بالا را ندارد) زیاده روی به نظر می‌رسد.

استحمام زیاد می‌تواند منجر به خشکی و تحریک پوست شود. اما، پوست دارای روغن‌های محافظ طبیعی و باکتری‌های طبیعی است که به سلامت و ایمن بودن ما کمک می‌کند و می‌تواند با حمام روزانه شسته شود.

اگر کودک یا نوجوان شما کاملاً تمیز به نظر می‌رسد، تعریق بالایی ندارد و در استخر یا آب مشکوک به آلودگی حضور نداشته است، بهتر است از حمام یا دوش روزانه صرف نظر کنید. به طور معمول، دو یا سه بار در هفته حمام کردن ایده آل است. در حقیقت، برای بسیاری از بچه‌ها، حتی یک یا دو بار در هفته حمام خوب است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه