ارسال به دیگران پرینت

خراسان رضوی

کمبود معلم در ۲۰۰ کلاس ابتدایی کاشمر

این رشد جمعیت موجب شد برای فضا و نیروی انسانی چالش جدی داشته باشیم البته وضعیت درحال مدیریت است.

 کمبود معلم در ۲۰۰ کلاس ابتدایی کاشمر

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر گفت: به خاطر بازنشستگی نیروها جمعیت نیروی انسانی کاشمر به خصوص در مقطع ابتدایی بسیار کاهش یافته و این موجب شده فقط در مقطع ابتدایی ۲۰۰ کلاس خالی داشته باشیم.

علیرضا رئوفی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون در دوره ابتدایی ۱۷ هزار و ۲۸۴ دانش‌آموز ثبت‌نام شده‌اند، از این میزان فقط در پایه ورودی اول ۳۹۳۷ دانش‌آموز ثبت‌نام شده‌اند که رشدشان نسبت به سال قبل ۲۵.۴۶ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: اگر چه همه ساله به طور میانگین و بر اساس رشد جمعیت، آمار دانش‌آموزان کلاس اول ۴ تا ۵ درصد رشد دارد، اما سال تحصیلی گذشته به دلیل کرونا برخی دانش‌آموزان به مدرسه نیامدند و برخی هم در نیمه سال تحصیل را رها کردند و این موجب شده امسال رشد قابل توجهی در ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول داشته باشیم.

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر مطرح کرد: این رشد جمعیت موجب شد برای فضا و نیروی انسانی چالش جدی داشته باشیم البته وضعیت درحال مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۳۲۱ دانش‌آموز تا ۱۲ مهر ماه در پایگاه سنجش نوبت‌گیری شدند و سنجش بیش از ۲۷۲۱ دانش‌آموز ورودی پایه اول انجام شده است، ادامه داد: امسال هزار کلاس به سه دوره ابتدایی و متوسطه یک و دو اختصاص یافته که ۵۶۰ کلاس فقط برای دوره ابتدایی است.

رئوفی بیان کرد: به دلیل بازنشستگی نیروها جمعیت نیروی انسانی کاشمر به خصوص در مقطع ابتدایی بسیار کاهش یافته و این موجب شده فقط در مقطع ابتدایی ۲۰۰ کلاس خالی داشته باشیم که با تدابیر اتخاذ شده به زودی هیچ کلاسی خالی از معلم نخواهد ماند.

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر افزود: چون سن اکثر معلمان مقطع ابتدایی بالا و اغلب ورودی‌های دیگر مناطق هستند، این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: تلاش شده با پایش آمار مدارس از اسفند ماه سال قبل و استفاده از تمام ظرفیت‌ها همچنین جذب ۳۰ نفر استخدام ورودی دوره ابتدایی ماده ۲۸، به کارگیری بازنشسته‌ها به صورت حق‌التدریس و متعادل کردن کلاس‌هایی که زیر نرم بودند کلاس خالی کمتری داشته باشیم.

رئوفی بیان کرد: اگر چه تلاش شده ابتداء مهر هیچ کلاسی در مقطع ابتدایی بدون معلم نباشد، اما احتمالاً در هر کلاس درس افزایش نرم دانش‌آموزی را داشته باشیم، هر چند نرم دانش‌آموزی سال قبل در ابتدایی ۲۷ تا ۲۸ دانش‌آموز در هر کلاس بوده، اما با توجه به افزایش نرم جمعیت، تعداد کلاس‌ها افزایش پیدا نکرده است امسال شاید نرم کلاس‌ها تا ۳۲ نفر افزایش یابد.

وی عنوان کرد: به رغم اینکه سال قبل ۳۱۲۲ دانش‌آموز کلاس اولی داشتیم این آمار امسال به ۳۹۳۷ دانش‌آموز افزایش یافته است، هر ساله بر اساس رشد جمعیت تا ۳۰۰ نفر باید به آمار پایه اول ابتدایی اضافه شوند اما رشد امسال ۲۵.۴۶ درصد است.

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر آمار ورودی جدید امسال کلاس اول را ۳۳۰۰ نفر اعلام نمود و تصریح کرد: عمده دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند مربوط به سال قبل و اکثراً از روستاها هستند.

وی ادامه داد: اگر چه مقرر شده که با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک دوره پیش‌دبستانی مراکز پیش‌دبستانی سایر نهادها مانند بهزیستی به آموزش و پرورش واگذار شود و تاکنون در استان نیز کارگروه پیش‌دبستانی‌ها تشکیل شده، اما برای شهرستان‌ها دستورالعمل اجرایی نیامده و نمی‌توانیم به مراجعان پاسخ خاصی بدهیم.

رئوفی گفت: در حال حاضر در شهرستان کاشمر ۲۶ مرکز پیش‌دبستانی غیردولتی داریم که سال قبل برخی از آن‌ها به دلیل نداشتن مراجعه کننده فعالیت‌ خود را خاتمه دادند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه