ارسال به دیگران پرینت

مجرد بودن بهتره یا متاهل بودن؟ چرا؟ | شادی در متاهلی یا مجردی؟ | مجرد یا متاهل کدام افسرده ترند؟

مجردها یا متاهل ها؛ کدامیک شادترند؟

به طور کلی در زندگی های مشترک طولانی مدت سطح رضایت از زندگی بیشتر از افراد مجرد است و افراد متاهل کمتر دچار بیماری می شوند.

مجردها یا متاهل ها؛ کدامیک شادترند؟

آیا ازدواج و تاهل شادی شما را تضمین می کند؟ نتایج جالبی در این زمینه به دست آمده است .جالب است بدانید که زندگی متاهل ها چگونه است؟ همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین رضایت از زندگی و شاد بودن وجود دارد و برخی ها ازدواج و تاهل را عاملی برای رضایت در زندگی می دانند.

بر اساس گزارش از دانشگاه می شیگان افراد متاهل شاد تر هستند است؛ مطالعات نشان می دهد که در حالی که افراد بعد از ازدواج به صورت واضح و مبرهنی شاد تر و با تغییرات روحی واضحی دیده نمی شوند و شادی آنها با دوران قبل از ازدواج تفاوتی نشان نمی دهد اما تاثیرات مثبت در نتایج و عملکردها این را به وضوح نمایان می کند که شادی نوعی دیگر از خود را بروز میدهد.

بهتر است مجرد بمانیم یا متاهل شویم؟

اطلاعات نشان می دهد که افراد متاهل شاد تر هستند به این دلیل که ازدواج از کاهش علائم شادی که به دلیل افزایش سن رخ می دهد جلوگیری می کند.ما افراد را با توجه به مسائلی که باعث شادی آنها می شود دسته بندی کرده ایم برخی خانواده را رکن اصلی دانسته اند و برخی دیگر شغل و مادیات و …

جالب است بدانید زمانی که 2 دسته افراد را با امکانات برابر اما یک گروه مجرد و تنها و گروه دیگر متاهل مورد مطالعه قرار داده ایم و بعد از نظر سنجی های متداول بین 460 نفر به این رسیدیم که افراد متاهل شاد تر هستند.

 
 

تفاوت خوشبختی در مجردی با زندگی متاهلی

باید در زمینه شاد بودن در زندگی متاهلی نکاتی را مورد نظر داشت که با وجود سختی هایی عواقب و نتایجی عالی به دنبال خواهد داشت که برخی از آنها همایت کردن و همایت شدن از طرف زوجین است چرا که افراد با همایت همسرشان با اعتماد به نفس بالاتری به کار خود ادامه می دهند.

مساله دیگر احترام متقابل است که از بسیاری اختلافات جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید ” عشق زیبا ترین چیزی است که عاشق برای معشوق خود آرزو می کند ” پس اگر بهترین ها را برای همسرتان آرزو کنید بهشتی برای خود و خانوده تان خواهید داشت.

مجرد یا متاهل! چند دلیل برای سلامت روانی متاهل ها

1- رفتار و اخلاق سلامت:

متاهل ها شیوه سالم تری را برای زندگی بر می گزینند و روابط و کارهای کم خطرتری انجام می دهند مثلا کمتر در گیر مواد مخدر و الکل می شوند ، با دقت تر رانندگی می کنند ، بی بند و باری کمتری دارند و در کل سالم تر زندگی می کنند.

2- سیستم حمایتی:

متاهل ها نسبت به افراد مجرد از حمایت بیشتری برخوردارند و دارای یک سیستم حمایتی هستند مخصوصا مردان متاهل بیشتر حمایت می شوند . افراد مجرد معمولا تنها هستند و به همین سبب بیشتر دچار بیماری های اضطرابی و افسردگی می شوند و مشکلات جسمی آنها به همین علت ها بیشتر از افراد متاهل است.

3- الگوی بهتر:

بیشترافراد متاهل از هسر خود الگو برداری می کنند و همسر بیشترین تاثیر را در زندگی آنها دارد . همسران دربیشتر مواقع سعی می کنند الگوی رفتاری مناسبی برای یکدیگر باشند و رژیم غذایی مناسبی برای همسر خود تدارک ببینند و توصیه های پزشکی را به آنها بگویند.

همچنین اگر همسرشان بیماری خاصی دارد یا برای مدت کوتاهی بیمار شده است مراقب قرص خوردن ها و سایر تجویزهای دارویی آنها هستند.

شادی در متاهلی یا مجردی؟

افراد متاهل بدین دلیل که نیمه گمشده خود را یافته اند عمر طولانی تری نسبت به افراد مجرد دارند . افراد متاهل به طور معمول هدفمندتر و منظم تر از افراد مجرد هستند و به خاطر همسر و فرزندانشان نیز که شده به سلامت خود اهمیت می دهند و بیشتر از خودشان مراقبت می کنند، این افراد شادتر زندگی می کنند و دیرتر از افراد مجرد به بیماری قلبی دچار می شوند.

مهم خوشبختی است

درست است متاهل بودن فواید بیشماری در سلامت جسم و روح دارد اما مهم ترین نکته احساس خوشبختی در ازدواج است . افراد متاهلی که زندگی شادی دارند و در زندگی خود احساس خوشبختی می کنند، عمر طولانی تری نسبت به افراد مجرد دارند.

مجرد بودن بهتره یا متاهل بودن؟ چرا؟

به طوری که تحقیقات نشان داده این افراد پس از جراحی قلب باز، طول عمر بیشتری دارند. اما افراد متاهلی که در زندگی احساس خوشبختی نمی کنند، نسبت به افراد مجرد طول عمر کمتری دارند بنابراین داشتن احساس خوشبختی بسیار مهم تر از تاهل است.

مجرد یا متاهل کدام خوشحال تر است؟

افراد متاهلی که زندگی زناشویی پر از مشاجره دارند به علت استرس بالا دچار بیماری های مختلف جسمی و روحی می شوند و زخم های شان دیرتر بهبود می یابد زیرا عملکرد سلول های دفاعی آنها ضعیف تر است.

زنان بسیار آسیب پذیرتر از مردان هستند و یک زندگی نابسامان مشترک بیشتر می تواند بر روی سلامتشان تاثیر گذار باشد.

مجرد یا متاهل کدام افسرده ترند؟

چاقی های شدید، افسردگی، فشارخون بالا و سکته های مغزی بسیار بیشتر در زنانی که زندگی مشترک خوبی ندارند و ازدواج ناموفقی داشته اند، دیده می شوند. مردانی که متاهل هستند و زندگیشان موفق نیست و دائما با همسر خود درگیرند بیشتر به سمت مواد مخدر و روان گردان ها می روند و افسردگی در آنان بیشتر مشاهده می شود.

اما به طور کلی در زندگی های مشترک طولانی مدت (بالای 10سال) سطح رضایت از زندگی به طور معمول بیشتر از افراد مجرد است و افراد متاهل کمتر دچار بیماری های روحی و جسمی می شوند و زندگی سالمتر و بهتری نسبت به افراد مجرد دارند.

مجرد یا متاهل و احساس خوشبختی درونی

متاهل بودن به خصوص اگر همراه با احساس رضایت باشد، باعث بالا رفتن سطح سلامت و به تعویق افتادن بروز برخی بیماری های مهم می شود.

افراد مجردی که هنوز فرد موردنظر خود را پیدا نکرده اند و به دنبال شریک زندگی خود می گردند، رفتار بهتر و زندگی سالمتری نسبت به افراد مجردی که به دلیل مشکل ارتباطی یا مشکل شخصیتی مجرد هستند، دارند و کمتر دچار بیماری و سایر مشکلات می شوند .

افراد متاهل در زندگی خود کمتر دچار افسردگی و استرس می شوند و می توانند زندگی خود را مدیریت کنند و در نتیجه حس بدی به زندگی نداشته باشند اما افراد مجرد و افراد مطلقه از وضع زندگی خود رضایت ندارند و بیشتر به این بیماری های روحی دچار می گردند . همچنین آمار سکته های قلبی و مغزی در این افراد بالاست و آنها در سنین پایینتری دچار این بیماری ها می شوند.

 

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیما ارسالی در

      پولدار ها شادترن فرقی نمیکنه مجرد باشن یامتاهل این تحقیقاتم واس اونور آبه

    • عباس محمد نژاد ارسالی در

      به نظر من الان با این وضعیت بهتر است که مجردی شاد هستند من الان مجردم الان هم ازدواج نکردم 36سالم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه