ارسال به دیگران پرینت

سازمان‌های انتقال خون | تهران | رئیس سازمان غذا و دارو | کرونا

احتمال ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون پایین است

شانه ساز گفت: احتمال ابتلا به کرونا در مراکز اهدای خون بسیار پایین است، این مراکز در مواجه با کووید ۱۹ بسیار ایمن هستند.

احتمال ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون پایین است

 محمد رضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو که برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده بود، در حین اهدای خون گفت: مردم بدون نگرانی می‌توانند خون اهدا کنند، زیرا مراکز از نظر دستور العمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا بسیار ایمن است و احتمال ابتلا به کرونا در این مکان‌ها بسیار پایین است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: انتقال خون خدمت بزرگی است و سازمان انتقال خون افتخار دارد که در میان سازمان‌های انتقال خون جهان جایگاه بالایی به دست آورده است. به دست آوردن این جایگاه بسیار سخت بوده اما حفظ و ارتقای آن سخت‌تر است.

ذخایر خون به نسبت کشور‌های دیگر، کاهش اندکی داشت

مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز ضمن تشکر از این اقدام انسان دوستانه دکتر شانه ساز و حمایت و توجه وی به سازمان انتقال خون و خدمات آن گفت: در سال‌های اخیر که دنیا پاندمی کرونا را تجربه می‌کند. روز‌های سختی را در تمامی مراکز انتقال خون دنیا شاهد بودیم، ولی خوشبختانه انتقال خون استان تهران توانست با کمک و حمایت گسترده مردم این بحران را به خوبی پشت سر بگذارد و ذخایر خون به نسبت کشور‌های دیگر کاهش اندکی داشت.

او افزود: اهدای خون برای رفع نیاز مستمر نیاز به خون صورت می‌گیرد و اگر شهروندان آن را در برنامه زندگی خود بگنجانند و در طول سال اهدای خون را فراموش نکنند، بیماران با خیال آسوده درمان مناسب را دریافت می‌کنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران از شهروندان دعوت کرد تا با توجه به عمر سه روزه پلاکت و نیاز بیماران، اهدای خون و پلاکت را فراموش نکنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه