ارسال به دیگران پرینت

زوار اربعین | انجام تست کرونا | زوار اربعین در پایانه مهران

شرایط بازگشت زوار اربعین به کشور وارد اعلام شد

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوند و افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهرهای محل سکونت خود ارجاع داده می شوند.


 شرایط  بازگشت زوار اربعین به کشور وارد اعلام شد

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوند و افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهرهای محل سکونت خود ارجاع داده می شوند.

الیاس فتاحی روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران نظیر استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست از زائران ورودی به کشور، قرنطینه و استقرار اتوبوس برای اینکه زوار را به شهرهای محل سکونت خود انتقال دهند، بطور کامل اندیشنده شده است.

وی افزود: تمامی زوار که وارد پایانه مرزی مهران می شوند بلافاصله توسط اتوبوس های مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود شده و به رانندگان نیز تاکید می شود از مسیر کمربندی حرکت کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و در راستای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده هیچ زائری را پذیرش نکند.

فتاحی تاکید کرد: دستگاه انتظامی از ورود افراد طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین به مرز همچنان ممانعت می کنند، اما برای زواری که در مسیر برگشت به مرز مهران مراجعه می کنند اتوبوس تا مقصد در نظر گرفته شده و هماهنگی لازم در این راستا توسط کمیته های هماهنگی اربعین استان اتخاذ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با میزان تزریق واکسن کرونا و پوشش بالای ۵۰ درصدی تزریق واکسن عمومی در استان اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس دورکاری کارکنان ادارات حذف و تنها مادران باردار و مادرانی که دارای فرزند خردسال زیر ۲ سال هستند در هفته یک روز دورکاری به آنان تعلق خواهد گرفت.

فتاحی بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق استان تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و اجرای پروتکل ها بهداشتی در فرودگاه ایلام، مناطق پرتردد نظیر فروشگاه و نانوایی ها و جلوگیری از اجتماع در آرامستان ها همچنان در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: بدلیل اینکه ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ایلام را به شرایط قبل کرونا باز می گرداند، لازم است همه با زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل ها زمینه برچیده شدن این ویروس منحوس را فراهم کنیم.

فتاحی تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و انجام کارهای جمعی از طریق جهاد کشاورزی، صدا و سیما و رسانه ها بر رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک تاکید شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه