ارسال به دیگران پرینت

«طرح صیانت» | اولویت‌های مهم | دولت روحانی | شهرسازی

اظهارات امام جمعه اردبیل درباره «طرح صیانت» در دوره ریاست حمهوری آقای روحانی

سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل گفت: دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند چرا که مشکلات فرهنگی ما ریشه تمامی مشکلات اعم از مشکلات اقتصادی است و اگر این زیرساخت‌ها درست نشود و عرق ملی و فرهنگ دینی احیا نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

اظهارات امام جمعه اردبیل درباره  «طرح صیانت» در دوره ریاست حمهوری آقای روحانی

امام جمعه اردبیل گفت: دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند چرا که مشکلات فرهنگی ما ریشه تمامی مشکلات اعم از مشکلات اقتصادی است و اگر این زیرساخت‌ها درست نشود و عرق ملی و فرهنگ دینی احیا نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در مجمع مطالبه‌گران در اردبیل اظهار داشت: مطالبات مهم استان اردبیل باید مورد توجه واقع شود و از دولت خواسته شود هر تک تک خواسته‌های مهم استان را باید مطالبه‌گری کنیم، چرا که این موضوع در حال حاضر بیشتر از هر مسئله دیگری حائز اهمیت‌تر است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مهم استانی یکی از اولویت‌های مهم است که باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده شود که در این راستا باید مسئولان مطالبه‌گری کنند تا نسبت به رفع مشکلات جامعه گام‌های اساسی برداشته شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هویت‌بخشی به جامعه اسلامی باید مورد پیگیری شود،‌ رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آنان اولویت اساسی است و در این زمینه پیگیری مطالبات بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

عاملی ادامه داد: انتظار داریم اردبیل به عنوان پایلوت تفکیک آب شرب و ظرفشویی و دستشویی مورد توجه واقع شود چرا که هزینه تصفیه‌خانه در این زمینه فوق‌العاده بالاست و با هدر رفت مصرف آب در این زمینه‌ها شاهد افزایش مشکلات به صورت وحشتناک و فجیع هستیم.

وی تصریح کرد: با سخنرانی و وعده دادن کاری از پیش نمی‌رود و اگر واقعاً کسی می‌خواهد اقدامی انجام دهد که نتیجه‌بخش باشد باید به آن مسئله ورود جدی داشته باشد.

امام جمعه اردبیل افزود: از اوایل کار دولت روحانی در جلسه شورای اداری از وی خواستم اجرای طرح صیانت را در کشور اجرا کند که به سخنان بنده اعتنا نشد، در حالی که هیچ هزینه‌ای نیز نداشت و اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

عاملی بیان کرد: سرعت تحولات دنیا عجیب است اما ما خوابیده‌ایم، در حالی که روزانه در سراسر دنیا در کشورهای پیشرفته منابع ملی را با سرعت ارتقا می‌دهند اما نباید ما از قافله عقب بمانیم.

وی تصریح کرد: اگر در کشور مان سپاه نبود و یافته‌های علمی بسیج و گروه‌های جهادی نبود، با بحران‌های جدی در تمامی زمینه‌ها مواجه بودیم، چرا که دولت‌ها در این زمینه اقدام آن‌چنانی انجام ندادند و یکی از این موارد پالایشگاه خلیج فارس است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: تصمیم‌گیری دولت کلان است و می‌تواند به عنوان معمار اقتصادی در عرصه‌های مختلفی ورود پیدا کند و در این راستا دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند چرا که مشکلات فرهنگی ما ریشه تمامی مشکلات اعم از مشکلات اقتصادی است و اگر این زیرساخت‌ها درست نشود و عرق ملی و فرهنگ دینی احیا نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تربیت اخلاق‌مداری در بین جامعه امروزی بسیار اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه استان اردبیل افرادی داشته که بسیار محترم و دارای ارزش و قداست بالایی بوده‌اند.

عاملی بیان کرد: بی‌توجهی به برخی موارد شهرسازی سبب خطر روحی و امنیتی جامعه می‌شود و در این زمینه اهمیت به توسعه شهرک‌سازی و شاهکارهای هنری و توجه به سازه‌های بومی اسلامی در ساخت و سازها برای تخلیه روحی لازمه اساسی و مهم است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه