ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا | علائم بیماری کرونا | بیماری کرونا

قبل از تزریق واکسن کرونا باید تست بدهیم؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: پیش از تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از کسی ارائه تست کرونا درخواست نمی‌شود و افرادی که علائم بیماری کرونا در بدن آنها فعال است، باید تزریق واکسن را به زمان دیگری موکول کنند.

قبل از تزریق واکسن کرونا باید تست بدهیم؟

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

دکتر محمد جواد باقریان، معاون فنی مرکز بهداشت استان قم اظهار کرد: اخیرا در فضای مجازی مطالبی مطرح شده مبنی بر اینکه “افراد قبل از تزریق واکسن کرونا حتماً باید تست کرونا داده و از سلامت خود مطمئن شوند". در حالیکه افراد بدون علامت و بدون مواجهه با افراد بیمار یا دارای علائم بیماری کرونا نیازی به دادن تست ندارند.

باقریان تصریح کرد: افراد دارای کوچکترین علائم بیماری باید یک ماه بعد از برطرف شدن علائم بیماری و کسانی که در مواجهه با افراد بیمار بوده اند ، باید بعد از دو هفته در صورت عدم بروز علائم بیماری، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: به افرادی که بیماری کرونا در آنها فعال بوده و دارای علائم هستند توصیه می‌شود در زمان دیگری واکسن تزریق کنند البته در افراد بی علامت داشتن این حساسیت ضرورتی ندارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: در حال حاضر ارائه تست کرونا به‌ منظور سالم بودن افراد از نظر بیماری کرونا در هیچ یک از مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان قم درخواست نمی شود و قطعاً در ادامه نیز به همین منوال خواهد بود.

باقریان خاطر نشان کرد: علت توصیه به واکسن نزدن افراد دارای علامت این است که واکسن در برخی افراد باعث بروز همان علائم کرونا از قبیل تب و بدن درد می‌شود و اگر این افراد واکسن بزنند، ممکن است علائمی که از قبل در بدن آنها وجود داشته تشدید شود.

به گفته وی، تزریق واکسن کرونا به معنای وارد شدن ویروس کرونا به بدن نیست و واکسن آنتی ‌ژنی است که از سطح ویروس جدا شده و هدف از وارد کردن آن به بدن، تحریک سیستم ایمنی بدن و تولید آنتی‌بادی است.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه