ارسال به دیگران پرینت

توصیه‌های یک پزشک: از حضور در این اماکن اجتناب کنید

به دلیل نوع مسری کرونای دلتا، موارد ابتلا در سراسر دنیا در حال افزایش است. نوع دلتا نه تنها نسبت به آلفا مسری‌تر است، بلکه تعداد افراد بیشتری را نیز مبتلا می‌کند.

توصیه‌های یک پزشک: از حضور در این اماکن اجتناب کنید
مترجم: مینا شهری
 
55آنلاین: به دلیل نوع مسری کرونای دلتا، موارد ابتلا در سراسر دنیا در حال افزایش است. نوع دلتا نه تنها نسبت به آلفا مسری‌تر است، بلکه تعداد افراد بیشتری را نیز مبتلا می‌کند. علاوه براین، نمونه های بسیاری گزارش شده که افراد کاملا واکسینه شده نیز به کرونای دلتا مبتلا شده و میزان ایمنی‌شان کاهش یافته است. البته اغلب این موارد خفیف یا بدون علامت بوده‌اند. در این مقاله، با مشورت یک پزشک متخصص، توصیه‌هایی برای شما داریم تا بتوانیم با کمک هم از شیوع بیشتر این بیماری مرگبار جلوگیری کنیم.
⦁ از صرف غذا در رستورانهای سربسته خودداری کنید
همین که منزل خود را ترک می‌کنید و برای صرف غذا راهی رستوران می‌شوید، در معرض خطر ابتلا به کووید قرار می‌گیرید. هیچ راهی برای تهویه‌ی کامل فضاهای سربسته وجود ندارد و علاوه بر این، با ورود به این فضاها، در فاصله‌ی نزدیک از افرادی قرار می‌گیرید که با شما زندگی نمی‌کنند. حتی اگر واکسینه شده باشید، باز هم می‌توانید ناقل این ویروس بوده و موارد ابتلا را افزایش بدهید.
⦁ حتی‌الامکان دورکاری کنید
دفاتر کار معمولاً تهویه‌ی مطلوبی ندارند. به خصوص اگر در مراکز شهرها و مناطق شلوغ واقع شده باشند. جلسات اداری و جمع شدن افراد در یک اتاق می‌تواند میزان ابتلا به کرونا را افزایش بدهد. اگر شخصی در محیط کار عطسه یا سرفه کند یا حتی با شما مکالمه‌ی کوتاهی داشته باشد، شما در معرض ابتلا به ویروس قرار گرفته‌اید.
حتی اگر در محیط کار فاصله‌ی فیزیکی برقرار شود و فضاهای اشتراکی محدود شوند، باز هم نفس کشیدن تعدادی از افراد در زیر یک سقف مشترک، احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد. در صورتی که برایتان مقدور است، دورکاری کنید و در غیر این صورت همواره با ماسک مناسب و استاندارد در محل کار حاضر شوید.
⦁ از حضور در اماکن و مجامع مذهبی بپرهیزید
ویروس کرونای دلتا به شدت مسری بوده و به سرعت پخش می‌شود. اماکن مذهبی مکان مناسبی برای گسترش این ویروس هستند. زیرا در این فضاها اغلب تهویه‌ی هوا محدود بوده و افراد صحبت می‌کنند، دعا می‌خوانند و گاهی چندین ساعت را در آن فضای بسته در کنار هم می‌نشینند. اگر هر کدام از این افراد ناقل ویروس باشند، بدون شک مبتلا خواهید شد و افراد خانواده‌ی خود را نیز مبتلا خواهید کرد.
⦁ از سفر بپرهیزید
نیازی به گفتن نیست که تهویه‌ی هر نوع وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی آن هم در این همه‌گیری، چقدر محدود است و پیروی از قانون فاصله‌ی اجتماعی در این مکان‌ها تقریباً غیر ممکن است. علاوه بر این، اگر شخصی ویروس را با خودش از شهری به شهر دیگر حمل کند، کنترل این همه‌گیری غیرممکن خواهد بود. بنابراین از سفرهای غیرضروری اجتناب کنید.
⦁ از خرید حضوری اجتناب کنید
از خرید حضوری به ویژه در فروشگاه‌های بزرگ جداً پرهیز کنید. اگر مجبور به خرید حضوری هستید، بدون معطلی اقلام مورد نیاز را تهیه کنید تا کمتر در فضای بسته‌ی اشتراکی قرار بگیرید. هنگام خرید از ماسک مناسب و با کیفیت استفاده کنید، فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنید و از قرار گرفتن در جمع‌های شلوغ خودداری نمایید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه