ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی ۱۰۰ هزار ابتلای روزانه کرونا در آلمان

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان درباره افزایش مبتلایان روزانه در کشورش به حدود ۱۰۰ هزار نفر در عرض ۹ هفته آینده هشدار داده و از کارافتادگی رانندگان کامیون در انگلیس به دلیل شرایط کرونایی مشکلات حادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

پیش بینی ۱۰۰ هزار ابتلای روزانه کرونا در آلمان

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده است.

شیوع گسترده ویروس دلتا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ویروس دلتا به سرعت در آلمان در حال گسترش است به گونه ای که برخی مقامات این کشور از جمله نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ اجباری شدن واکسیناسیون در مبارزه با این بحران را قابل تصور دانسته اند.

وی در این باره گفته است: ما خواستار اجباری شدن واکسیناسیون نیستیم، اما این مسئله را در همه زمان ها رد نمی کنیم.

این مقام آلمانی تاکید کرد که بدون واکسیناسیون امکان به زانو در آوردن این بحران وجود ندارد. این مقام آلمانی اخیرا درباره موج چهارم کرونا در آلمان هم هشدار داده و با بدبینی به پاییز و زمستان نگریسته است.

وی هشدار داد که اگر گونه های دیگری از این ویروس ظاهر شوند که واکسن ها علیه آن ها موثر نباشند ما سریعا در شرایط دیگری قرار خواهیم گرفت.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 1387 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت خبر داد که 95 مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بوده و به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 13.8 افزایش پیدا کرده است. 4 نفر دیگر هم در ارتباط با این ویروس جان خود را از دست داده اند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در کشورهای اروپایی

معترضان نسبت به محدودیت های کرونایی دولت فرانسه روز شنبه در شهر پاریس با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس در نهایت مجبور شد برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کند.

محدودیت های کرونایی دولت فرانسه قرار است از دوشنبه اجرا شود.

رسانه های خبری اعلام کردند، معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند و نیروهای ضد شورش از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

بر اساس طرح دولت ماکرون که قرار است از دوشنبه اجرا شود، همه افرادی که قصد بازدید از موزه ها، سینماها، تئاتر، کنسرت ها و پارک های بزرگ فرانسه را دارند باید یا واکسن زده باشند یا نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی باشد.

قرار است از هفته آینده نیز این طرح برای رستوران ها، کافه ها و مراکز بزرگ خرید و سفر با هواپیما و قطار نیز اجرا شود.

صدها نفر از مردم یونان هم در اعتراض به اجباری شدن واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند که این تجمع با دخالت نیروهای پلیس، به خشونت گرایید.

حدود 4 هزار نفر از مردم یونان شنبه شب در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کردند که این تظاهرات با اتخاذ روش های خشن از سوی پلیس، به شدت متشنج شد.

پلیس یونان برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و توپ آبپاش استفاده کرده است.

یک مقام پلیس یونان گفت: معترضان از همان ابتدا برخی اقدامات خشونت آمیز علیه پلیس را آغاز کردند، از جمله پرتاب بمب های آتش زا، که این اقدام با واکنش نیروهای پلیس روبرو شده است.

پس از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، دولت یونان دستور واکسیناسیون اجباری کادر درمان را صادر کرده است. معلمان یونانی نیز باید تا قبل از سپتامبر واکسینه شوند.

در ایتالیا هم بر اساس گزارش های رسانه ای هزاران نفر علیه محدودیت های شدید کرونایی اعتراض کردند. در رم پایتخت ایتالیا حدود 3 هزار نفر از مخالفان اجرای طرح گذر سبز به خیابان ها آمدند.

به گزارش رسانه های محلی در دیگر شهرهای ایتالیا از جمله میلان، تورین و ناپل هم اعتراضات گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد.

دولت ایتالیا تحت نخست وزیری ماریو دراگی با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا قواعد کرونایی در این کشور را تشدید کرده است.

بر اساس قواعد جدید از 6 آگوست برای بازدید از رستوران های داخلی، موزه ها، باشگاه ها و استخرهای شنا، گواهی واکسیناسیون، یک تست منفی کرونا با اعتبار 48 ساعته و یا یک گواهی بهبودی از این بیماری لازم است.

مشکلات حاد کشاورزان در انگلیس

از کارافتادگی رانندگان کامیون در انگلیس به دلیل شرایط حاد کرونایی و قواعد قرنطینه مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

نائب رئیس اتحادیه ملی کشاورزان در این باره گفته است: این کمبود مشکل قابل توجهی برای این صنعت است. ما از محموله هایی خبردار می شویم که باید یا لغو شوند و یا به تعویق بیفتند و این بدین مفهوم است که ممکن است میوه ها، سبزی ها و سایر محصولات با کیفیت از بین بروند.

در چند هفته گذشته بسیاری از رانندگان کامیون ها در انگلیس از کار افتاده شدند زیرا مجبور بودند به دلیل تماس با افراد آلوده به کرونا و اینکه خود به این بیماری مبتلا می شدند به قرنطینه بروند. قوانین جدید ویزا هم که از زمان برگزیت اعمال شده است این صنعت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس مجبور به عذرخواهی شد

«ساجد جاوید» بعد از مواجه شدن با اعتراضات و انتقادات به اظهارنظر کرونایی خود، مجبور شد عذرخواهد کند.

«ساجد جاوید» وزیر بهداشت جدید انگلیس بعد از یک اظهارنظر کرونایی با اعتراض مردم بخصوص خانواده هایی که عزیران خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند، مواجه و در نهایت مجبور به عذرخواهی شد.

او که بتازگی به رغم دریافت هر دو دُز واکسن، به کرونا مبتلا شد، روز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که بهبود پیدا کرده و افزود: لطفا -اگر هنوز این کار را نکرده اید- واکسن خود را دریافت کنید، زیرا داریم یاد می گیریم که به جای ترس و لرز در مقابل این ویروس، با آن زندگی کنیم.

اظهارنظر او درباره ترسیدن از ویروس و کلمه ای که به کار برده بود (cower)، با واکنش های تندی مواجه شد و منتقدان گفتند که وی در درک نگرانی کسانی که شرایط زمینه ای، آن ها را بویژه در برابر ویروس آسیب پذیر می کند یا کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند، ناتوان است.

امروز (یکشنبه) بعد از آن که یک جنبش متشکل از خانواده های داغدیده بر اثر کرونا اظهارنظر جاوید را «بی ملاحظه» خواند و از وی خواست با آن ها در محل دیوار یادبود ملی کووید دیدار کند، وزیر بهداشت انگلیس عذرخواهی کرد و گفت که توییت خود را حذف کرده است.

جاوید در پیام خود گفت: من قدردانی خود را از این که واکسن به ما کمک می کند به عنوان یک جامعه مقابله کنیم، بیان می کردم، اما انتخاب واژه مناسب نبود و عذرخواهی می کنم. مانند بسیاری من هم عزیزان خود را به دلیل این ویروس منحوس از دست داده ام و هرگز اثر شدید آن را کوچک نمی شمارم.

حزب کارگر هم به موج انتقاد از جاوید پیوست و «ویکی فاکس کرافت» نماینده پارلمان از حزب کارگر در انتقاد گفت: در موج اول و دوم بیش از سه میلیون نفر به درخواست دولت مورد محافظت قرار گرفتند. اغلب آن ها از انجام این کار خوشحال شدند زیرا می دانیم این امر ما را ایمن نگه داشته است. این مردم از ویروس نمی ترسند، فقط سعی در حفظ امنیت دارند.

برلین از احتمال تشدید محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده در آینده خبر می دهد

با توجه به شمار روزافزون افراد مبتلا به کرونا در آلمان هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان اعلام کرد که در آینده باید افراد واکسینه شده نسبت به کسانی که واکسن نزده اند آزادی بیشتری داشته باشند.

وی در توضیح این پیشنهاد خود گفت: اگر موارد ابتلای جدید به کرونا همچنان افزایش یابد افراد واکسینه نشده مجبورند تماس های خود را کاهش دهند. این همچنین می تواند به این مفهوم باشد که برخی خدمات خاص مانند بازدید از رستوران ها، سینماها و استادیوم ها حتی برای کسانی که واکسینه نشده اند دیگر امکان پذیر نیست زیرا خطر باقیمانده بسیار زیاد است.

وی درباره افزایش نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 850 مورد و حدود 100 هزار ابتلای جدید تا انتخابات پارلمانی 26 سپتامبر ابراز نگرانی کرده و گفت: ما در حال حاضر با افزایش آمارهای 60 درصد در هفته سرو کار داریم.

براین در ادامه سخنانش تاکید کرد که اگر ویروس دلتا همچنان به سرعت در کشور گسترش یابد و ما نتوانیم با یک نرخ واکسیناسیون بالا و یا تغییر در رفتارها با آن مقابله کنیم در عرض 9 هفته آینده به نرخ ابتلای 850 به ازای هر 100 هزار نفر می رسیم.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 25,624نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 25 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 31,795نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 86 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,140نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 5 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,978,695نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,616نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 5,669,260نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,130نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,312,673نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,942نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,280,429 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 81,221 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,761,850نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,036نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه