ارسال به دیگران پرینت

«بوریس جانسون» عید قربان را تبریک گفت

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس، رهبر حزب اصلی مخالف دولت و شمار دیگری از مقام‌های بلندپایه این کشور در پیام های جداگانه فرا رسیدن عید سعید قربان را به مسلمانان سراسر جهان تبریک گفتند.

«بوریس جانسون»  عید قربان را تبریک گفت

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: آرزو می‌کنم که مسلمانان انگلیس و سراسر جهان، عیدی خجسته و فرخنده داشته باشند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس هم ضمن تبریک عید قربان عنوان کرد که دولت لندن نسبت به آزادی دین و عقیده همه انسان‌ها در همه‌جا متعهد است.  وی در توئیتی افزود: با فرا رسیدن عید قربان، برای تمام مسلمانان در انگلیس و سراسر جهان عید فرخنده‌ای را آرزومندم.

همچنین «کی‌یر استارمر» رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس (کارگر) با انتشار پیام ویدئویی، فرا رسیدن عید قربان را بهانه قرار دارد تا از تلاش مسلمانان برای مقابله با همه‌گیری کرونا تقدیر کرد.

وی بیان داشت: مسلمانان انگلیس و سراسر جهان بار دیگر این عید را در یک دوره دشوار و پر ابهام جشن می‌گیرند. کووید زندگی روزمره ما را تغییر داده و این تغییر به ویژه در ایام مناسبتی مانند این (عید قربان) نمایان‌تر می‌شود

رهبر حزب کارگر بیان داشت: در این مناسبت ما به یاد دوران پیش از کرونا می‌افتیم که حجاج طبق برنامه مناسک حج را به جا آورده و نمازگزاران شانه به شانه هم در مساجد نماز می خواندند. اما به رغم چالش‌های ناشی از همه‌گیری کرونا مسلمانان سراسر انگلیس مقاومت چشم‌گیری از خود نشان داده و سهم به سزایی در این زمینه نشان دادند.

وی افزود: مایلم از این فرصت استفاده کرده تا از تلاش‌های مسلمانان در مبارزه با کووید، چه آن‌هایی که در خط مقدم یا داوطلبانه در مساجد کار می‌کنند قدردانی کنم.

استارمر تصریح کرد:‌ عید قربان یک درس مهم به همه ما می‌دهد که ایثارگری با رفاه و بهبود جامعه درهم آمیخته است؛ نکته‌ای که شاید هیچ زمانی غیر از ۱۶ ماه گذشته (از زمان شیوع همه گیری کرونا) تاکنون مهم نبوده است.

رهبران سایر احزاب سیاسی انگلیس هم با انتشار پیام‌های جداگانه فرا رسیدن عید قربان را به مسلمانان تبریک گفتند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه