ارسال به دیگران پرینت

جنگل ها و مراتع دوباره آتش گرفتند

فرماندار گچساران گفت: شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه "خامی" که عصر چهارشنبه مهار شده بود، پس از ۲۴ ساعت دوباره شعله ور شد. وی بیان اینکه بدلیل وزش باد شدید و دمای بالای هوا شعله‌های آتش در این منطقه حفاظت شده دوباره شعله ور شد، گفت: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال انجام است.


جنگل ها و مراتع  دوباره آتش گرفتند

فرماندار گچساران گفت: شعله های آتش در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه "خامی" که عصر چهارشنبه مهار شده بود، پس از ۲۴ ساعت دوباره شعله ور شد.

علیرضا اتابک افزود: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان ساعت ۱۲ امروز(جمعه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بیان اینکه بدلیل وزش باد شدید و دمای بالای هوا شعله های آتش در این منطقه حفاظت شده دوباره شعله ور شد ، گفت: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال انجام است.

اتابک اظهار داشت: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی گچساران مشارکت دارند گفت: ۶۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، دهیاری و شوراها، مردم محلی، بسیجیان و تشکل های مردم نهاد برای مهار آتش به این منطقه در حال اعزام هستند.

آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ساعت ۲۳ روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که با تلاش امدادگران، دستگاه های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان عصر روز چهارشنبه کنترل و مهار شد.

بیش از۸۰ سورتی پرواز در ۶ روز گذشته برای انتقال نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی در کوه های نارک و منطقه حفاظت شده خامی گچساران انجام شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

امسال ۹ فقره آتش سوزی در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شیرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

پارسال نیز ۶۰۶ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در ۲۹فقره آتش سوزی دچار آسیب جدی شد ولی هنوز آماری از آتش سوزی های امسال گچساران منتشر نشده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه