ارسال به دیگران پرینت

جدید ترین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی اعلام شد

امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، اپ ماسک رنگ جدید کرونایی شهرستان‌ها را به‌روزرسانی کرد.

 جدید ترین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی اعلام شد

امروز خبرهای خوبی درباره وجود واکسن کرونا منتشر شده که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است.

از جمله این اخبار ورود محموله تازه واکسن کرونا از طریق هوایی است که هماهنگی خرید و واردات آن از سوی سازمان هلال احمر انجام شده است.

محمد حسن قوسیان مقدم در این باره گفت: در چهارمین مرحله از ورود واکسن کرونا به ایران، صبح امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، با تلاش جمعیت هلال‌احمر دو میلیون دز واکسن برای توزیع به تهران رسید و تحویل مقامات وزارت بهداشت شد.

تاکنون جمعیت هلال احمر در سه مرحله به ترتیب یک محموله به میزان ۴۰۰ هزار دز و ۲ محموله هر کدام به میزان یک میلیون دز واکسن کرونا را خریداری و به ایران منتقل کرده است که در این مرحله هم دو میلیون دز واکسن خریداری و به ایران منتقل شد.

پس از انتشار خبر ورود این محموله واکسن به کشور، گمرک ایران بلافاصله گزارشی از واردات کامل واکسن ارائه کرد. طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، امروز محموله‌ای حاوی یک میلیون دوز واکسن کرونای خارجی وارد کشور و از سوی گمرک ترخیص شده است.

مهرداد جمال ارونقی گفت که صبح امروز (پنج شنبه) محموله جدید  واکسن کرونا وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده که این محموله حاوی یک میلیون دوز در قالب ۵۷ بسته به وزن تقریبی ۱۷ تن بوده است.

به گفته وی گمرک در حداقل زمان ممکن تشریفات گمرکی این یک میلیون دوز واکسن را انجام و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت داده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به اینکه از نیمه بهمن تا به امروز ۱۷ مرحله واکسن کرونا وارد ایران شده است یادآور شد که طبق سوابق گمرک ایران، در مجموع با محموله ورودی امروز، تاکنون شش میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

نکته مهم در گزارش گمرک، ترخیص یک میلیون دوز واکسن بود در حالی که سخنگوی هلال احمر سخن از دو میلیون دوز واکسن گفته بود. این اختلاف یک میلیون دوزی باعث شد تا وزارت بهداشت هم وارد موضوع اطلاعرسانی اشتباه درباره واردات واکسن شود.

در این رابطه سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر واردات ۲ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور گفت: یک میلیون دُز واکسن کرونا به کشور وارد شده است. «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی نوشت: ساعت ۶ صبح امروز یک میلیون دز واکسن از طریق فرودگاه امام وارد کشور شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: واکسن‌ها دو میلیون دز نیست، فرودگاه مهرآباد هم نبوده است. دوستان عجله دارند از قافله خبر عقب نیفتند؟

بلافاصله پس از این توییت بود که سخنگوی هلال احمر سخن خود را اصلاح کرد. محمد حسن قوسیان مقدم درباره میزان محموله واکسن کرونای وارد شده توسط این مجموعه در صبح امروز، گفت: آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر  ۲ میلیون دُز است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دُز آن به دستمان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه علت تفاوت در میزان خرید محموله و آنچه‌ که صبح امروز به کشور رسیده است تنها محدودیت میزان حمل بار در پرواز است، اظهار کرد: وزارت بهداشت نیز تاکنون محموله‌های ۱۰۰ هزار دُزی واکسن وارد کرده است و ما یک میلیون دُز واکسن وارد کردیم، یعنی ۱۰ برابر محموله‌ای که هربار وارد می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: بنابراین به دلیل محدودیت حمل بار، پرواز صبح امروز یک میلیون دُز واکسن به کشور رساند و مابقی محموله هم در گمرک تحویل ما آماده است تا با پروازی دیگر به کشور برسد. 

همچنین مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از ورود چهارمین محموله واکسن کرونا به کشور از سوی این جمعیت خبر داد و گفت: یک‌ میلیون دوز دیگر نیز تا اوایل هفته آینده وارد کشور می شود .

دکتر علیرضا عسکری گفت: صبح امروز یک میلیون دوز واکسن خریداری شده از سوی هلال احمر، وارد کشور شد و این محموله جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه این محموله واکسن، چهارمین محموله‌ای بود که از سوی جمعیت هلال احمر وارد کشور شد، افزود: پیش از این نیز سه محموله دیگر که مجموعا شامل سه میلیون و ۴۰۰ هزار دوز بود، وارد کشور شده بود. صبح امروز نیز یک میلیون دوز واکسن دیگر وارد کشور شد.

عوارض واکسن زدن هم بحث مهم دیگری بود که امروز مورد توجه کاربران علاقمند به اخبار کرونایی قرار گرفت. برخی از افراد پس از دریافت واکسن کوید۱۹ جانسون‌اندجانسون تک‌دوز و البته برخی از واکسن‌های دیگر از حال رفته و بیهوش شده‌اند و این موضوع بسیاری از مردم را نگران کرده است.

اما بررسی این موارد نشان داده است این واکنش‌ها ناشی از تزریق واکسن نیستند، بلکه این افراد دچار واکنش اضطراب ایمن‌سازی شده‌اند که معمولا به دنبال دریافت واکسن‌های مختلف رخ می‌دهند.این نتیجه‌گیری با این حقیقت که تقریبا ۲۵درصد افرادی که پس از واکسن کوید ۱۹ دچار این نوع واکنش‌ شده بودند، پس از دریافت واکسن‌های دیگر هم چنین واکنش مشابه‌ای تجربه کرده بودند تایید شد.

متخصصان بهداشت و درمان می‌گویند، این واکنش‌ها که معمولا پس از دریافت واکسن رخ می‌دهند، واکنش‌های اضطراب ایمن‌سازی نامیده می‌شوند و بیشتر مواقع با تند دمی و بالا رفتن ضربان قلب نمایان می‌شوند.

امروز رنگ بندی کرونایی کشور هم تغییر کرد. بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط نرم افزار ماسک ، برخی استانهای کشور با بهبود شرایط بار دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند. نرم افزار ماسک در آخرین رنگ بندی اعلامی خود از گسترش وضعیت قرمز کرونا در نوار جنوبی کشور خبر داد.

اختلاف بر سر آمار واردات واکسن کرونا/ ‌رنگ‌بندی جدید شهرهای کرونایی در کشور

بر این اساس شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، اندیمشک (خوزستان)، ایرانشهر، چابهار، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، رودبار جنوب، کهنوج و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و میناب (هرمزگان) از شنبه ۲۹ خرداد در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

اعلام آمار مرگ و میر روزانه در اثر کرونا هم خبر مهم آخری است که درباره این بیماری منتشر شد. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۴۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۸۶ هزار و ۱۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۵۵ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۰ هزار و ۴۲۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.همچنین ۳۳۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. در عین حال تا کنون ۲۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه