ارسال به دیگران پرینت

قیمت نان پس از انتخابات افزایش می یابد

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه های نانوایی ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.

قیمت نان پس از انتخابات افزایش می یابد

به گزارش ایسنا مازندران حسینقلی قوانلو روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران از رشد بیش از ۱۲۰ درصدی سرمایه گذاری در استان خبر داد و اظهار کرد:  میزان سرمایه گذاری نسبت به سال ۹۷  تا 5 برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان تورم در استان دو درصد کمتر از میانگین کشوری در سال قبل  است، خاطرنشان کرد: میزان درآمد خانوارهای استان مازندران رتبه سوم کشوری را دارد و با این حال رتبه اول کمترین تورم را در کشور داشتیم.

رئیس سازمان صمت مازندران با تاکید بر ایجاد سرمایه گذاری برای تحقق اشتغال یادآور شد: رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده برصنعت استان اثرخواهد داشت.

 

قوانلو گفت: بیشترین ارزش افزوده را صنایع غذایی با ۴۱ درصد به خود اختصاص داده و مهمترین شاخص ها در بخش اقتصادی استان مازندران حجم سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه میزان صدور جواز صنعتی و تأسیس در استان کاهش یافته است،خاطرنشان کرد: سرعت صدور جواز در شهرستان‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص، کند بوده اما فضای کسب و کار در حوزه صمت استان بهبود یافته است.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: هدف صدور پروانه‌های بهره برداری و تأسیس زیر دو روز است و اکنون بسیاری از جوازهای تأسیس یکروزه صادر می‌شود.

 

قوانلو درباره احیای واحدهای تولیدی در استان گفت: در سال پیش ۱۲۰ واحد تولیدی در استان راه اندازی شد و این میزان طی دو سال اخیر در مجموع ۲۰۰ واحد بوده است.

وی یادآور شد: سال ۹۸ حدود ۹۸ واحد تولیدی در استان راه اندازی شد و سال گذشته هزار و ۷۸ نفر با احیای واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: یک واحد تولیدی در سال جاری راه اندازی شد که 1000شغل ایجاد کرده و این واحد پس از سال‌ها تعطیلی، فعال شده است.

قوانلو افزود: در سال ۹۸ جمعیت بالای ۱۵ سال در استان دو میلیون و ۶۸۵ هزار نفر بود و نرخ مشارکت ۴۶ درصد، جمعیت بیکاران ۱۱۷ هزار نفر و نرخ بیکاری ۹.۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته۳۱۴ هزار نفر در بخش صنعت فعالیت داشتند، ادامه داد: شاغلان بخش کشاورزی ۲۱۹ هزار نفر و شاغلان بخش خدمات بیش از ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه های نانوایی ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه