ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس: ضربه‌ای را که بورس به مردم وارد کرد دشمن نمی‌توانست بزند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ‌با اشاره به اینکه در بحث بورس و حباب ساختگی آن نزدیک به ۵۰ میلیون نفر متضرر شدند گفت: دشمن قطعا هیچ زمانی نمی‌توانست چنین ضربه‌ای را به مردم وارد کند.

نماینده مجلس: ضربه‌ای را که بورس به مردم وارد کرد دشمن نمی‌توانست بزند

محمدصالح جوکار با حضور در ستاد جانبازان دفاع مقدس آیت‌الله رئیسی با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات اظهار داشت: نباید چنین فکر کنیم که حضور در انتخابات یک وظیفه شخصی است و اگر خودمان رای دادیم کفایت می‌کند بلکه باید دیگران را هم برای حضور در این عرصه مهم ترغیب کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی وی ایجاد شور و نشاط در مردم برای حضور در عرصه انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: قطعا اولویت اصلی و اول همه ما باید برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط باشد.

جوکار وظیفه شرعی و ملی ما در این شرایط را همین موضوع دانست و گفت: مقام معظم رهبری هم دو وظیفه بسیار مهم همه ما را مورد توجه و تاکید قرار دادند که یکی حضور حداکثری و دومین مورد انتخاب فرد اصلح است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور حداکثری که بارها و بارها به آن اشاره شده از اهمیت بسیار بالایی در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات به عنوان یک ارزش به حساب می‌آید افزود: ارزش انتخابات هم بر این است که مردم در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور و خودشان مشارکت دارند؛ این ارزشی است که انقلاب اسلامی ایران برای ما خلق کرد.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مدیریت کلان کشور، شهرها و روستاها تماما بر عهده خود مردم است و به نوعی می‌توان گفت مدیریت کشور، شهر و روستا بر عهده خودشان است.

جوکار با بیان اینکه انتخابات هم حق همه مردم است و هم تکلیفی که بر دوش تمام افراد جامعه قرار دارد افزود: الان کشورهایی که نظام‌های مردم‌سالاری دارند، سرمایه خود را میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات می‌دانند و در ایران هم که آزادانه‌ترین انتخابات برگزار می‌شود و نظام دینی داریم این مشارکت اهمیت بسیار بالاتری دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند مشاهده شده که مشارکت مردم در انتخابات به 20 تا 30 درصد می‌رسید گفت: با این وجود در انقلاب اسلامی ایران مردم در عرصه‌های مختلف مشارکت‌هایی عمدتا بالای 70 و 80 درصد داشتند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم قدرتی برای کشور به وجود می‌آورد که بتواند در عرصه‌های بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشد و قطعا این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به روند طی شده در برجام اشاره کرد و گفت: در حقیقت برجام به دنبال این بود که ما بخشی از داشته‌های خودمان را بدهیم و به جای آن امتیازاتی دریافت کنیم اما روند به این صورت شکل گرفت که ما داشته‌های خودمان را در اختیار آنها قرار دادیم ولی هیچ امتیازی هم نگرفتیم.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی افزود: ‌امروز ما به دنبال احقاق حق خودمان هستیم و قطعا این حق منافع ملت ایران است که در مقابل داشته‌هایی که دادیم، امتیازات و ستانده‌ها را بگیریم و پشتوانه این حرکت حضور پرشور مردم در انتخابات است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: ذات انقلاب اسلامی ایران هم برخواسته از حضور مردم بود وتا زمانی که همراهی مردم نبود این انقلاب به ثمر نرسید و در طول 43 سال گذشته هم تمام حرکت‌ها با حمایت و پشتیبانی و حضور مردم به سرانجام رسید.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر یک سری اقداماتی در کشور انجام شد که هزینه‌های آن را مردم دادند افزود: در این سال‌ها سطح فقر در جامعه بالا آمد و تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و موارد مختلف دیگر در سایه مدیریت ضعیف به مردم تحمیل شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز مردم ما به ویژه جوانان دغدغه و مشکل اقتصادی دارند و عمدتا نسبت به آینده احساس ناامیدی می‌کنند افزود: برخی اقدامات از جمله مسئله بورس هم متاسفانه عامدانه انجام شد و اگر دشمن می‌خواست چنین ضربه اقتصادی به کشور وارد کند قطعا هیچ زمانی توان آن را نداشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قضیه بورس نزدیک به 50 میلیون نفر از مردم ایران دچار ضرر اقتصادی شدند گفت: در پس پرده این موضوع هر آدم عاقلی که اقتصاد را می‌فهمید می‌دانست که رشد بادکنکی بورس چیزی جز فریب مردم به دنبال نداشت.

وی افزود: بورس جای خوبی برای سرمایه‌گذاری است ولی به این صورت که سهام برخی شرکت‌های خاص را تا 5 برابر ارزش واقعی رشد بدهند و مردم را هر روز تشویق به خرید این سهام کنند منجر به خسارت مالی بسیار هنگفتی به مردم شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه