ارسال به دیگران پرینت

جریمه ی رئیس جمهور برزیل برای نقض قوانین کرونایی

جائر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، به دلیل حضور میان طرفداران خود بدون ماسک، ۱۱۰ دلار جریمه نقدی شد.

جریمه ی رئیس جمهور برزیل برای نقض قوانین کرونایی

جائر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، روز شنبه در تجمع تعداد زیادی از طرفداران موتورسوار خود در خیابان‌های سائو پائولو شرکت کرد اما به دلیل نقض محدودیت‌های همه گیری کرونا و  عدم استفاده از ماسک، جریمه نقدی شد.

این رئیس جمهور محافظه کار برزیل با موتورسیکلت خود و بعد از بالای یک کامیون برای مردم دست تکان داد. بیشتر افرادی که جمع شده بودند با کلاه ایمنی و بدون ماسک بودند. بولسونارو اعتقاد دارد که ماسک برای کسانی که قبلاً واکسینه شده اند بی فایده است، ادعایی که اکثر کارشناسان بهداشت عمومی با آن مخالف هستند.

او با رسیدن به پارک ایبیراپورا، بالای کامیون رفت و الزام ماسک زدن برای افراد واکسینه شده را تقبیح کرد.

او گفت: «هر کسی که مخالف نظر من است، به این دلیل است که اعتقادی به علم ندارند، زیرا اگر کسی واکسینه شود، هیچ راهی برای ابتلا به ویروس وجود ندارد.»

به گزارش دفتر مطبوعاتی سائو پائولو، برای بولسونارو جریمه نقدی معادل ۱۱۰ دلار به دلیل نقض قانون الزام داشتن ماسک در مکان‌های عمومی اعمال می‌شود.

دفتر بولسونارو بلافاصله درباره این موضوع اظهار نظری نکرد.

بولسونارو همچنین به دلیل عدم استفاده از ماسک  در تجمع طرفدارانش در ماه مه در ایالت شمال شرقی مارانهاو جریمه شده بود.

مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از واکسن‌ها باعث کاهش بار ویروسی می‌شوند، اما همه انواع واکسن‌ها کاملاً مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید که تا زمانی که انتقال ویروس در جامعه ادامه داشته باشد، خطر ابتلا به بیماری کرونا حتی در افراد واکسینه شده وجود دارد.

طبق گفته وزارت بهداشت برزیل، کمتر از ۱۲ درصد از جمعیت این کشور تاکنون هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بسیاری از کارشناسان برزیلی می‌گویند قانون استفاده از ماسک تنها پس از واکسیناسیون اکثر مردم لغو می‌شود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه