ارسال به دیگران پرینت

بورس و ضرر و زیاد برخی سهامداران | پاسخ مهرعلیزاده درباره وضعیت بورس

مهرعلیزاده درباره وضعیت بورس گفت: به نظر من باید کار بورس را به بورس سپرد و نقش سهامداران عمده را به حداقل رساند.

 بورس و ضرر و زیاد برخی سهامداران  | پاسخ مهرعلیزاده  درباره وضعیت بورس

 

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بورس و ضرر و زیاد برخی سهامداران گفت: 

بورس یکی ا ز بهترین بازارها برای جلب سرمایه گذاری است چرا که این پول به سمت تولید می رود و یکی از مشکلات کشور ما تولید و رونق تولید است.

اتفاقی که سال گذشته رخ داد این بود که متاسفانه دولت در بورس دخالت کرد و صاحبان سهام های عمده که تاثیر قابل توجهی در تعیین قیمت سهام خود دارند در یک هماهنگی با دولت وارد معرکه شدند و کاری کردند که با تشویق مردم  برای خرید سهام، پول مردم را جمع کردند اما این به سمت تولید نرفت و تنها قیمت سهام به صورت حبابی رشد کرد و این رشد حبابی هم به منتفع شدن سهام داران عمده ختم شد و وقتی این حباب از میان رفت مردم متضرر شدند و  این همان چیزی است که قبلا هم گفتم که یک چیز کوچک پتانسیل تبدیل شدن به بحران را دارد به یک بحران تبدیل شد.

در این میان دولت مجبور شد از صندوق ذخیره ارزی برداشت کند و جبران خسارت کند که هر سه امر نادرست بود.  

به نظر من باید کار بورس را به بورس سپرد و نقش سهامداران عمده را به حداقل رساند.

از سوی دیگر اگر ۷۵ درصدی که دست دولت است را حل کنیم و این سهامداران عمده که وابسته به دستگاه های نظامی و غیر نظامی است دخالت نکنند قطعا بورس وضعیت مطلوبی خواهد داشت.

من یک مطلبی را درباره افزایش سرمایه عرض کنم که در حال حاضر تولید ناخالص داخلی ما ۵۰۰ میلیارد دلار است حال  سوال این است که چگونه ما می توانیم رشد سرمایه داشته باشیم؛ تولید و فروش در بازار بین المللی داشته باشیم  اما این ها مستلزم آن است که با دنیا رابطه خوبی داشته باشیم . اقتصاد ما دچار سیاست زدگی شده است و سیاست بر اقتصاد حاکم شده است. 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه