ارسال به دیگران پرینت

جلیلی: با سر دادن شعار انتخاب چند وزیر زن، مشکلات زنان حل نمی شود

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با سر دادن شعار انتخاب چند وزیر زن، مشکلات زنان حل نمی شود.‌


جلیلی: با سر دادن شعار انتخاب چند وزیر زن، مشکلات زنان حل نمی شود

سعید جلیلی ظهر امروز در نشست با دختران رای اولی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در سرنوشت کشور   و برنامه ریزی متناسب برای آن اظهار کرد:  اگر می خواهیم جامعه‌ اصلاح شود، ضرورت دارد ماموریت‌های ویژه برای بانوان تعریف شود، زیرا  اصلاح بدون حضور زنان ممکن نیست‌.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نگاه جنسیتی به بانوان، تصریح کرد:  وظیفه حکومت بسترسازی برای ایفای نقش بانوان است. سابقه رای دادن زنان در کشورهایی که ادعای تحقق حقوق زنان دارند،  کمتر از ۱۰۰ است در حالیکه باید بررسی کرد که در اندیشه دینی ما زنان چه جایگاهی دارند؟ در قرآن تصریح شده است که بانوان با پیامبر بیعت می‌کردند و حالا  جالب است که آن کشورها مدعی حقوق زن هستند  و ما متهم حقوق زنان می‌شویم.

جلیلی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر نقش بانوان نبود، چنان حماسه بزرگی در دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت. در عرصه علمی نیز بانوان دستاوردهای خوبی داشته اند.با این حال متاسفانه  نقش های حماسی و ارزش گذاری که زنان ما ایفا کردند، بازنمایی نمی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برای بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند،  برنامه ریزی داشته باشیم و از همان ابتدا برنامه را اجرا کنیم تا زنان بتوانند تقش تاثیر گذار خود را داشته باشد.

جلیلی با بیان اینکه حجاب یعنی لباس اجتماعی بانوان و ضرورت حضور زن در جامعه، تصریح کرد: اگر حضور زن در جامعه ضرورت نداشته باشد که حجاب معنی نداشت. صحبت از یک لباس اجتماعی است. این حضور اجتماعی باید در محیطی امن و آرام باشد تا به این ظرفیت بزرگی که می‌تواند جامعه را اصلاح کند کسانی با نگاه سوء و ابزاری نگاه نکند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهار کرد: بانوان باید سند پیشرفت خود را بنویسند تا براساس آن سند  عمل شود.

جلیلی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از زمان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: اینکه شعار دهیم چند تا وزیر زن خواهیم داشت که مشکلات زنان حل نمی شود، باید بعد از ۴ سال کارنامه ارائه دهیم و بگوییم چه کار کردیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به لزوم توجه به آموزش دختران و  بانوان، گفت: برای آموزش و پرورش باید برنامه ریزی متناسب داشته باشیم. بانوان در کنار درس خواندن،  باید نقش مادریشان تقویت شود که هر کدام جایگاه خود را دارد. این حرف ها باید به برنامه و بعد از آن به عمل تبدیل شود. جهش ایران برنامه، باور و اراده می خواهد. ما باید باور داشته باشیم که نیمی از جمعیت ما در این جهش می‌توانند نقش داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کرده و آن برنامه را عملیاتی کنیم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه