ارسال به دیگران پرینت

آب و هوای استان تهران | کاهش نسبی دما در راه است

کارشناس هواشناسی از کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۸ درجه در شرق و جنوب شرق کشور در اواسط هفته آینده خبر داد.

 آب و هوای استان تهران  | کاهش نسبی دما در راه است

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه در چند روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایداری در اکثر مناطق کشور حاکم است گفت: در همین مدت در برخی مناطق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی ، شمال غرب کشور، بارش پراکنده باران و به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی لایه‌های میانی جو در برخی مناطق جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و جنوب کرمان و ارتفاعات و شرق هرمزگان اوایل شب ، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: در روز‌های آینده روند کند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور وجود دارد.

ضیائیان افزود: از اواسط هفته آینده کاهش نسبی دما در شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه و در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته آینده افزایش دما در شمال غرب و غرب کشور حدود ۴ تا ۷ درجه انتظار خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در ۵ روز آینده در نوار شرق کشور و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط  منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

او توضیح داد: همچنین در سه روزه آینده در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر افزایش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف است و در برخی نقاط وزش باد پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران به ۳۷ درجه و کمترین آن به ۲۴ درجه می رسد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه