ارسال به دیگران پرینت

زندگی میلیون‌ها کودک در اتحادیه‌ اروپا در فقر

بیش از ۱۸ میلیون کودک در اتحادیه اروپا با فقر و محرومیت اجتماعی روبه‌رو هستند. این آمار که مربوط به سال ۲۰۱۹ است، حدود ۲۲ و نیم درصد جمعیت کودکان اروپا را در بر می‌گیرد. انتظار می‌رود این وضعیت با همه‌گیری ویروس کرونا بدتر شده باشد.

 زندگی میلیون‌ها کودک در اتحادیه‌ اروپا در فقر

البته میزان فقر کودکان در کشورهای مختلف اروپا متفاوت است. بیشترین تعداد کودکانی که با فقر روبه‌رو هستند در بلغارستان و رومانی گزارش شده است، دو کشوری که از هر سه کودک یک نفر در فقر زندگی می‌کند. کمترین میزان در اسلوونی، هلند و فنلاند است که از هر ده کودک، یک نفر در فقر زندگی می‌کند.

حدود ۶۰ درصد کودکان ساکن رومانی در محرومیت شدید مادی زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد آن‌ها در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار دارند.

کودکانی که در فقر رشد می‌کنند در مقایسه با هم‌سن و سال‌های برخوردارتر، به احتمال زیاد در مدرسه فعالیت کمی دارند و در آینده در یافتن شغل مناسب مشکل پیدا خواهند کرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که آن‌ها در بزرگسالی از ضعف سلامت رنج ببرند. از همین رو ادامه این وضعیت می‌تواند باعث ایجاد چرخه‌ای از آسیب ها در میان نسل‌های آینده شود.

حفاظت از کودک اروپایی

کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه‌ خواسته است تا با مشکلات ساختاری فقر کودکان یا محرومیت اجتماعی آنان مقابله کنند.

بر اساس برنامه «حفاظت از کودک اروپایی»، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کنند هر کودکی که در معرض فقر است از آموزش رایگان و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین یک وعده‌ غذای سالم در مدرسه برخوردار است.

این برنامه همچنین از ضرورت برنامه‌ریزی برای ورزش رایگان در مدرسه‌ها و مسکن مناسب برای کودکان در معرض فقر در اروپا تأکید کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از اهداف برنامه «حفاظت از کودک اروپایی»، بیرون کشیدن حداقل پنج میلیون کودک از موقعیت فقر تا سال ۲۰۳۰ است. از همین رو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده است تا برای تحقق برنامه «حفاظت از کودک اروپایی» اقدام‌ها مورد نیاز را انجام دهند.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه