ارسال به دیگران پرینت

یت‌کوین وارد یک خواب چند ماهه شده است

ستاره منصوری - اولین موج بزرگ صعودی بیت‌کوین از نیمه دوم سال 2015 آغاز شد که هرچند با نوساناتی همراه بود اما این روند صعودی با 9.9 هزار درصد رشد تا اواخر سال 2017 به طول انجامید و بعد از آن وارد فاز نزولی و اصلاحی شد. موج دوم در سال 2020 آغاز گردید و این بار 1600 درصد رشد را در یک سال به ثبت رساند.

 یت‌کوین وارد یک خواب چند ماهه شده است

 

در سال 2018 حجم بازار در مقایسه با حال حاضر بسیار کوچکتر بوده و سطح پذیرش عمومی ،استقبال و استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای مبادله و پرداخت در سطح بسیار پایینی قرار داشته است. بنابراین به دلیل رشد قیمت مصنوعی، مارکت شکننده و نداشتن ظرفیت، این بازار قادر به ادامه روند صعودی نبود و با ریزش سنگین مواجه شد.

آیا تاریخ دباره تکرار می‌شود؟

در مقایسه با سال 2018 حجم بازار کریپتوکارنسی چند برابر شده و این نشانی از افزایش چشمگیر پذیرش این بازار نوظهور در دنیا بوده است. رویکرد جدید اغلب کشورها، شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران به این بازار کاملا متفاوت بوده و سرمایه گذاری‌های سنگینی در این بازار اتفاق افتاده است. لذا شرایط موجود به دلیل تفاوت ماهیت آنچه در گذشته وجود داشته، احتمال کاهش قیمت های شدید، مانند آنچه در سال 2018 اتفاق افتاد، را کاهش می‌دهد.

در سال 2018 بعد از حدودا 2.5 سال حرکت در روند صعودی، بیت‌کوین در طی حدودا دو ماه 70 درصد از ارزش خود را از دست داد و در سطح 0.23 فیبوناچی حمایت شد. بعد از آن یک سال در این ناحیه درجا زد و سپس یک بار دیگر ریزش را تجربه کرد که این بار کاهش قیمت 85 درصدی از بالاترین قیمت بیت‌کوین ثبت شد. حمایت دوم در این زمان سطح 0.38 فیبوناچی بوده است.

تقریبا از زمان ریزش قیمت بیت‌کوین تا پایان اصلاحات و شروع موج جدید حدودا 2.5 سال به طول انجامید.

موج جدید صعودی بیت‌کوین که از اوایل سال 2020 شروع شد و حدودا یک سال به طول انجامید و بعد از آن با ریزش 52 درصدی مواجه شد. در اینجا نیز مانند سال 2018 در 0.28 فیبوناچی مورد حمایت قرار گرفت.

بنظر می‌رسد بیت‌کوین از لحاظ قیمتی اصلاح داشته است اما از لحاظ زمانی نه! بنابراین نیاز به اصلاح زمانی دارد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که بیت‌کوین وارد یک خواب چند ماهه شده است و احتمالا در چند ماه آینده تنها انتظار نوسانات کوچکی از آن را باید داشت..

تحلیلگران تکنیکالیست اعتقاد دارند که روندها و الگوها در طول زمان تکرار می‌شوند. بر طبق این فرضیه و بر اساس انچه در سال 2018 اتفاق افتاد، بیت‌کوین به یک سال اصلاح زمانی نیاز دارد و در این مدت حتی ممکن است تا سطح حدود 24 هزار دلار که حمایت 0.38 فیبوناچی است ریزش داشته باشد.

بنیان‌گذار اتریوم در خصوص دوج‌کوین چه گفت؟

تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین

با نگاهی به چارت بلند مدت بیت‌کوین می‌بینیم که این ارز در یک کانال صعودی در نوسان است و در سطح 0.23 فیبوناچی، قیمت حدودا 33 هزار دلار، به خوبی حمایت شده است.

با نگاهی با روند یکساله این ارز دیجتال مشخص است که در یک روند صعودی قرار دارد و با وجود ریزش‌های اخیر همچنان خط روند صعودی آن حفظ شده است، که به عنوان یک حمایت مهم برای این ارز به حساب میاید.

در صورتی که کاهش قیمت بیت‌کوین ادامه یابد و در کمتر از 33 هزار دلار تثبیت شود، شروعی بر روند نزولی میان مدت است. 33 هزار دلار به دلیل انطباق خط روند صعودی و نسبت 0.23 فیبوناچی حمایت محکمی محسوب می‌شود.

اما در کوتاه مدت این رمزارز در روند نزولی قرار دارد و حمایت‌های مهم پیش روی آن ،30،27، 25 و 21 هزار دلار است. در تایم فریم 4 ساعته و کوتاه مدت بیت‌کوین در یک مثلث در حال نوسان است که اگر این مثلث به سمت پایین شکسته شود احتمال کاهش قیمت تا 25 هزار دلار بسیار بالا می‌رود.

بسیاری از تحلیلگران احتمال ریزش بیت‌کوین تا 21 هزار دلار را مطرح کرده اند. اما این سناریو کمی بدبینانه است. ادامه روند بیت‌کوین بستگی به حمایت‌های بنیادی مانند حمایت شرکت‌های بزرگ و کشورها دارد.

شاخص ترس و طمع نیز همچنان در محدوده ترس قرار دارد که در این حالت افراد بیشتر فروشنده هستند تا خریدار.

چرا قیمت بیت کوین دوباره کاهش یافت؟

 

 

منبع : بورسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه