ارسال به دیگران پرینت

رزمایش"شیر آفریقا ۲۰۲۱" فردا در مراکش آغاز می‌شود

ارتش مراکش روز شنبه اعلام کرد، رزمایش سالانه "شیر آفریقا ۲۰۲۱" از فردا(دوشنبه) آغاز می‌شود و بخشی از آن در منطقه مورد مناقشه "صحرای غربی" بین مراکش و جبهه پولیسارو برگزار خواهد شد. این درحالی است که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود اجرای بخشی از مانور در صحرای غربی صحت ندارد.

رزمایش"شیر آفریقا ۲۰۲۱" فردا در مراکش آغاز می‌شود

مانورهایی که ۹ کشور به نمایندگی از سه قاره جهان و در راس آن ایالات متحده در آن شرکت می‌کنند، هر ساله بین ۷ الی ۱۸ ژوئن برگزار می‌شود.

این مانورها در مناطق آگادیر، طانطان، محبس، تافراوت و همچنین قنیطره و بنجریر برگزار خواهد شد.

در بیانیه خبرگزاری مراکش آمده است، این مانورها با مشارکت تعداد زیادی از تجهیزات نظامی زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌شود.

همچنین علاوه بر ایالات متحده و مراکش، انگلیس، برزیل، کانادا، تونس، سنگال، هلند و ایتالیا در هفدهمین دوره از این رزمایش‌ها شرکت می‌کنند.

پیشتر دولت اسپانیا در ادامه بحران سیاسی با مراکش اعلام کرد در این رزمایش شرکت نمی‌کند.

در این بیانیه به مشارکت ناتو و ناظران نظامی از حدود سی کشور به نمایندگی از قاره های آفریقا، اروپا و آمریکا اشاره شده است.

این رزمایش که از مهمترین رزمایش‌های مشترک جهان محسوب می‌شود، با هدف ارتقای توانمندی‌ یگان‌های شرکت کننده، افزایش قابلیت همکاری فیما بین در برنامه ریزی و اجرای عملیات مشترک است.

همچنین یکی از اهداف این رزمایش، تسلط بر تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها، اقدامات، توسعه مهارت‌های دفاع سایبری و آموزش انجام عملیات رزمی، پشتیبانی و سوخت‌گیری هوایی به نیروهای هوایی است.

طبق بیانیه مذکور، رزمایش همچنین به منظور ارتقای همکاری در زمینه امنیت دریایی، انجام تمرینات دریایی در زمینه تاکتیک‌های دریایی و جنگ‌های متعارف و انجام فعالیت‌های بشردوستانه است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) چند روز قبل اعلام کرد، اظهارات دولت مراکش مبنی بر اینکه بخشی از  این رزمایش در منطقه صحرای غربی برگزار خواهد شد، صحت ندارد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه