ارسال به دیگران پرینت

فرزانه ترکان، خواهر مرحوم اکبر ترکان:

زندگی برادرم را در دوران احمدی نژاد الک کردند

فرزانه ترکان گفت: اکبر ترکان خردمند و فکور بود، ترکان پاکدست بود، پس از ریاست جمهوری خاتمی بسیار او را اذیت کردند و همه معاملات نفتی را زیر ذره بین قرار دادند و خارج از احترام با او صحبت می کردند.

زندگی برادرم را در دوران احمدی نژاد الک کردند

فرزانه ترکان، خواهر مرحوم اکبر ترکان، در مراسم یادبود او اظهار کرد: برای من بسیار سخت و مشکل است که بخواهم از برادرم به عنوان فردی بزرگ یاد کنم چراکه شاید تمجید خانوادگی محسوب شود.

او افزود: برادرم اکبر حکایت واقعی فردی بود که به سعادت رسید، او بر مدار حق زندگی کرد و هیچ گاه نه حزب و نه خطوط سیاسی برای او مهم نبود و بر مدار امیر المونین عمل می کرد.

ترکان تاکید کرد: برادرم همیشه میگفت باید با خدا معامله کنید.

 خواهر مرحوم ترکان ادامه داد: ترکان خردمند و فکور بود، ترکان پاکدست بود، پس از ریاست جمهوری خاتمی بسیار او را اذیت کردند و همه معاملات نفتی را زیر ذره بین قرار دادند و خارج از احترام با او صحبت می کردند

او خاطرنشان کرد: همه دوره زندگی برادرم را در دوران احمدی نژاد الک کردند و فقط ۱۲ سکه اهدایی به قهرمانان را خلاف دانستند و از حقوق بازنشستگی او کم کردند.

فرزانه ترکان اظهار کرد: مجاهدت با نفس در اکبر ترکان الگو بود، او نفس اماره را در خود کشته بود. اکبر ترکان شاگرد علامه جعفری بود.

او یاداور شد: در افتتاح پروژه ها به وزرای قبلی زنگ می زد و منیت را در خود کشته بود، با تمام دولت ها کار می کرد و به مردم خدمت می کرد، ترکان هیچ گاه خود را از خدمت دریغ نکرد حتی در دوران احمدی نژاد هم معاون دولت نفت بود و سال ۸۸ به دلیل افشاگری او در رابطه با دروغ بودن امار و ارقام، حکم بازنشستگی او را صادر کردند.

خواهر مرحوم ترکان افزود: اکبر ترکان روزهای اخیر شب تا صبح از درد بیدار بود اما ۶ صبح به سمت دفتر حرکت می کرد، او علاقه ای نداشت اسمش روی پروژه یا خیابانی باشد اما دوست داشت فرهنگ مدیریت او پایدار باشد.

برای ترکان ریاست جمهوری هم کم بود/ مرحوم ترکان عاشقانه ایت الله هاشمی رفسنجانی را دوست داشت

همچنین پیشکسوت کشتی ایران گفت: برای ترکان ریاست جمهوری هم کم بود، مدیریت او انتهایی نداشت.

محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی ایران، در مراسم یادبود مرحوم اکبر ترکان گفت: من اولین بار مرحوم ترکان را به عنوان رییس ستاد حج شناختم، من اولین درس مدیریت را در حج از اقای ترکان یاد گرفتم. اکبر ترکان تنها کسی است که با او هشت سال کار کردم و حتی یکبار در کار من دخالت نکرد.

او افزود: مرحوم ترکان عاشقانه ایت الله هاشمی رفسنجانی را دوست داشت.

طالقانی ادامه داد: فکر مرحوم ترکان پنجاه سال بعد از مملکت بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با این اوصافی که از ترکان کردید، پس ایشون اصلا ایرانی نبودند؟

    • tat ارسالی در

      نیازی به اینقدر تقدیر و تمجید نیست چون مرحوم ترکان کارنامه پر فراز و نشیب دارد . عملکرد فردی که در قوه مجریه کار کرده باشن ملاک است . اتفاقا آدم حزبی و رفتار حزبی داشته اند .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه