ارسال به دیگران پرینت

افزایش غلظت ازن در هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفبت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق ‌پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش غلظت ازن در هوای تهران

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

برقراری شرایط مساعد جوی طی روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش نسبی کیفیت هوا وجود دارد. با تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

صبح فردا (۱۵ اردیبهشت ماه) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پرتردد بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شود و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی رگبار پراکنده طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، بااین حال در مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۱۵ اردیبهشت ماه)  برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۴ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه