ارسال به دیگران پرینت

خرید سکه بیشتر ریسک دارد یا دلار؟ | کاهش دلار تا کجا ادامه دارد؟

خرید سکه بیشتر ریسک دارد یا دلار؟ | کاهش دلار تا کجا ادامه دارد؟

در امتداد مذاکرات وین و اخبار مثبت پیرامون آن، خبرهایی درباره آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران نیز به گوش می‌رسد. امروز به گواه فعالان، بازار فروشنده بود و دلارهای خانگی نیز روانه بازار شده بودند. آیا این روند ادامه خواهد؟

در شرایط حاضر ریسک سرمایه‌گذاری روی طلا بیشتر است یا ارز؟

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز در گفت‌وگو با «بورسان» با پاسخ به این پرسش‌ها، آینده بازار ارز را نیز پیش‌بینی می‌کند.

تب فروش دلار بیشتر شد

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز در گفت‌وگو با «بورسان» با تأکید بر اینکه این روزها بازار ارز بازار بلندمدت نیز و از اخبار بسیار تأثیر می‌پذیرد، می‌گوید: «با اخبار مثبتی که از مذاکرات برجام به گوش می‌رسد و صحبت‌های امیدوارکننده آقای عراقچی به‌عنوان نماینده ایران، تب فروش ارز بسیار بالا رفته است و امروز نسبت به روزهای قبل که روند کاهش قیمت‌ها کندتر بود، شدت بیشتری گرفته است.»

افسری با بیان اینکه فروش دلار سبب تزریق ارز بیشتر به بازار و در ادامه، ریزش بیشتر قیمت‌ها می‌شود، ادامه می‌دهد: «مصاحبه دیشب مسئول تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در وین سیگنال کاهشی را به بازار امروز ارز صادر و بازار را فروشنده کرد.»

سیگنال سکه به ارز

به گفته او، ریزش سکه نیز از کانال ۱۰ میلیون تومان که خط حمایت بازار است نیز این سیگنال را به بازار داد که قیمت‌ها در بازار نزولی است.

دلارهای خانگی روانه بازار شد

این فعال بازار ارز همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خرد روی ارز و طلا می‌گوید: «بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد، دلارهای خانگی را به‌واسطه نگرانی از کاهش بیشتر قیمت‌ها به بازار آوردند.»

افسری با اشاره به اینکه برآورد بازار آن است که اخبار خوبی در راه است، ادامه می‌دهد: «سرمایه‌گذاران خرد روی دلار و سکه به دنبال آن هستند که از دارایی‌های خود محافظت کنند، بنابراین با اخبار مثبت رفع تحریم‌ها، نگاه‌ها به کاهش قیمت طلا و ارز است و خریداران ترجیح می‌دهند این دارایی‌های خود را در نرخ بالاتر بفروشند و در نرخ‌های پایین‌تر مجددا خریداری کنند.»

طلا یا ارز، کدام ریسک بالاتری دارد؟

این کارشناس و فعال بازار ارز در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی ریسک طلا برای سرمایه‌گذاری بیشتر است یا ارز می‌گوید: «طلا متأثر از قیمت اونس جهانی است و اونس جهانی نیز هرچه پیشتر می‌رویم با اخبار مثبت واکسیناسیون کرونا در جهان، با کاهش بیشتری روبرو می‌شود. این موضوع در کنار کاهش نرخ دلار به‌عنوان عامل اثرگذار بر طلا و سکه، کاهش بیشتری را روی این دارایی نوید می‌دهد. بنابراین سرمایه‌گذاری در طلا و سکه اکنون با ریسک بالاتری همراه است.»

افسری با اشاره به کاهش حباب سکه می‌افزاید: «هنوز هم سکه حباب دارد. سکه روی قیمت‌های کنونی دیگر خریداری ندارد. سکه در آبان‌ماه با دلار ۳۲۵۰۰ تومانی معامله می‌شد که نرخ سکه را به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رسانده بود. این نرخ اکنون به زیر ۱۰ میلیون دلار ریزش داشته است. با کاهش بیشتر نرخ دلار و اونس جهانی، سکه به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد.»

فروش سکه در بازار افزایش یافت

به گفته او، سرمایه‌گذاری روی سکه تمام و نیم‌سکه بیشتر است، اما با این حال از دیروز شاهد بودیم که این دو با عرضه بیشتری برای فروش در بازار همراه بوده است.

پیش‌بینی نرخ ارز

این فعال بازار ارز در پیش‌بینی آینده قیمت ارز می‌گوید: «باوجود روند کاهشی در بازار برآوردهای کارشناسی آن است که دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان تثبیت خواهد شد.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      منتظر سقوط ارزهای دیجیتال باشید .و ضرر ایرانیها .بیشتر از همه هست چون ریال را تبدیل به دلاری کردند که حال با سقوط دلار هر روز بیشتر ضرر میکنند .در مقطع کنونی به نفع ایرانیهاست که بفروشند و برای مدتی عقب نشینی کنند .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه