ارسال به دیگران پرینت

اتهام جدید نخست وزیر بریتانیا: پول خانه جدید را از کجا آورده ای؟

جانسون در واکنش به جنجال ها درباره تمدید آپارتمان پلاک 11، آن را "مسخره بازی بر پایه مزخرفات" توصیف کرد.

اتهام جدید نخست وزیر بریتانیا: پول خانه جدید را از کجا آورده ای؟

نخست وزیر بریتانیا با 2 موضوع جنجالی جدید روبه رو شده است. 

به گزارش عصرایران، بوریس جانسون متهم شده که شماره موبایل شخصی اش به مدت 15 سال در اینترنت قابل دسترسی بوده و او از این شماره شخصی، برای فعالیت های مختلف استفاده می کرد.

در موضوع دیگری هم نخست وزیر بریتانیا اجاره یک آپارتمان به هزینه مبلغ 200 هزار پوند ( 278 هزار دلار) تمدید کرده و حالا این سوال به وجود آمده است که جانسون این پول را از کجا آورده است؟

جنجال جدید نخست وزیر بریتانیا: پول خانه جدید را از کجا آورده ای؟

شماره موبایل

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، با رسوایی جدیدی روبه رو شده است: شماره موبایل او از 15 سال قبل تاکنون در اینترنت قابل دسترسی بوده است.

این موضوع به گمانه زنی ها درباره امنیت خط شخصی موبایل نخست وزیر بریتانیا و امکان هک یا درز اطلاعات محرمانه دامن زده است.

علاوه بر این، نگرانی هایی درباره موضوعات مرتبط با امنیت ملی بریتانیا نیز به وجود آمده است.

به گفته بی بی سی، شماره موبایل فعلی بوریس جانسون همان شماره موبایلی است که در بیانیه مطبوعاتی سال 2006 او وجود دارد. جانسون آن زمان، نماینده پارلمان از حزب محافظه کار (اپوزیسون) بود.

خبرگزاری فرانسه گفته است که تلاش کرده با این شماره موبایل تماس بگیرد اما هنگام زنگ زدن این پیام خودکار ارسال می شد: این شماره خارج از محدوده سرویس دهی است.

در بریتانیا، به وزیران شماره موبایل اختصاصی ادارای داده می شود تا امنیت آنها در زمینه ارتباطات، حفظ شود. با این حال به گفته بی بی سی، جانسون همچنان از شماره موبایل قبلی خود استفاده می کرده است. او این شماره را به سران خارجی، فعالان اقتصادی و سیاسی داده است.

این جنجال در زمانی اتفاق می افتد که جانسون با حملات شدیدی در زمین پاکدستی و گمانه زنی ها درباره فساد مالی روبه رو است.

در یکی از این موارد، جانسون متهم شده که تلاش داشته به اوضاع مالیاتی کارکنان یکی از فعالان اقتصادی، رسیدگی کند.

این داستان از جایی آغاز شد که نخست وزیر و یک فعال اقتصادی به نام جیمز دایسون، از طریق ارسال پیامک، مکالمه داشته اند.

در این مکالمه در ابتدای همه گیری کرونا، او از نخست وزیر خواسته است وضعیت مالیاتی کارکنانش را تسویه کند؛ افرادی که مجبور شده اند به بریتانیا بیایند تا به درخواست دولت لندن، در زمینه دستگاه های تنفس مصنوعی فعالیت کنند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: به نظر می رسد جانسون در مارس 2020 به این فعال اقتصادی این جواب را پیامک کرد: "فردا؛ موضوع را تسویه می کنم ما به تو نیازمندیم".

جنجال جدید نخست وزیر بریتانیا: پول خانه جدید را از کجا آورده ای؟

پول اجاره از کجاست؟

همزمان جنجال دیگری برای نخست وزیر بریتانیا به راه افتاده است. بوریس جانسون به جای سکونت در اقامتگاه رسمی نخست وزیری در پلاک شماره 10 خیابان داونینگ (معروف به شماره 10 داونینگ استریت)  لندن، در خانه پلاک 11 همین خیابان، آپارتمانی را اجاره و به همراه شریک زندگی و فرزنداشان زندگی می کنند.

این واحد نسبت به واحد پلاک 10 بزرگتر است. به گفته رسانه ها، هزینه تمدید قرارداد آپارتمان پلاک 11، مبلغ 200 هزار پوند ( 278 هزار دلار) است.

حالا جانسون تحت فشار است تا بگوید از کجا هزینه تمدید اجاره آپارتمان پلاک 11 را تامین کرده است در حالی که درآمدش بیش از 30 هزار پوند نیست.

دفتر نخست وزیری بریتانیا هنوز هیچ کدام از این خبرها را رد نکرده است.

جانسون در واکنش به جنجال ها درباره تمدید آپارتمان پلاک 11، آن را "مسخره بازی بر پایه مزخرفات" توصیف کرد.

نخست وزیر بریتانیا می گوید که او خود، این هزینه را تامین کرده است. با این حال وی در جلسه روز چهارشنبه گذشته در پارلمان از بیان منبع تامین این پول طفره رفت.

"دومینیک کامینگز" دستیار سابق جانسون در این باره گفته است جانسون تلاش کرد از طریق هدیه افرادی، این پول را تامین کند ولی وی ضمن مخالفت به نخست وزیر گفته بود که این اقدام ناقض اخلاق، سخیف و البته احتمالا غیرقانونی است.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا همچنین درباره نحوه اداره بحران کرونا نیز مورد انتقاد شدید است.

در همین ارتباط، برخی رسانه ها گفته اند که جانسون ضمن مخالفت با قرنطینه سراسری جدید گفته است که " او دیدن هزاران جنازه تلنبار را به اعمال قرنطینه سوم برای مقابله با کرونا، ترجیح می دهد".

جانسون گفتن این جمله را تایید نکرده است.

در نظرسنجی در بریتانیا نیمی از سوال شوندگان گفته اند که آنها معتقدند جانسون واقعا این جمله را گفته است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه