ارسال به دیگران پرینت

عوارض رژیم مکزیکی

اگر به غذا‌های مکزیکی علاقه مندید، جالب است بدانید که پیروی مداوم از این سبک غذا‌ها می‌تواند مخاطراتی برای سلامتی شما داشته باشد.

عوارض رژیم مکزیکی

.دکتر  آلن اسپینوزا، متخصص تغذیه، برای اولین بار هنگامی که به منطقه‌ای در مکزیک نقل مکان کرد، به ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی پی برد. وی در مورد تغذیه اشتباه مکزیک گفت:"من با فرهنگ بسیار متنوعی از غذا روبرو شدم. با این حال، بسیاری از ساکنان منطقه به رژیم غذایی سرشار از روغن ذرت چرب، شکر، نشاسته و غذا‌های فرآوری شده متکی بودند و سبک زندگی کم تحرکی را سپری می‌کردند. در نتیجه، شیوع زیادی از بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا در مکزیک وجود دارد. "

هنگامی که اسپینوزا در دوران دبیرستان در بلژیک تحصیل می‌کرد، شرایط کاملا معکوس بود، جایی که مردم یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه داشتند و  بیشتر غذای خود را در خانه می‌پختند و اغلب پیاده روی و دوچرخه سواری می‌کردند. وی گفت: "چاقی در این مناطق شیوع بسیار کمتری داشت و افراد زندگی طولانی‌تر و سالم تری داشتند.

 رژیم مکزیکی

مشاهده تضاد شدید در سلامتی و سبک زندگی در بین جمعیت‌های مختلف، الهام بخش مطالعه "رژیم مکزیکی" بود، رژیمی که می‌تواند خطراتی جدی برای سلامتی ایجاد کند. اسپینوسا که استاد دانشکده بهداشت عمومی هاروارد است، در زمینه اپیدمیولوژی تغذیه متمرکز شده است و سعی دارد بررسی کند تغذیه مکزیکی چه بلایی سر بدن افراد می‌آورد.

اسپینوزا در حالی که در مقطع لیسانس بود، با مربیان و اساتید مکزیک همکاری کرد تا در مورد رابطه بین رژیم مکزیکی و شیوع بیماری مزمن تحقیق کند. وی می‌گوید،   در حالی که در برخی از مناطق کشور بیشتر از مناطق دیگر رایج است، این رژیم غذایی جایگزین بسیاری از غذا‌های بومی شده و همراه با سبک زندگی بی تحرک و گرایش ژنتیکی به چاقی، "طوفانی عالی برای تقویت بیماری‌های مرتبط با تغذیه است"

وی برای اولین بار نویسنده دو مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۹  در این زمینه بود. در یک تحقیق، وی دریافت که حتی گیاهخواران در مکزیک نسبت به سایر کشور‌های دیگر از سلامتی کمتری برخوردار هستند، جریان خون آن‌ها مملو از تری گلیسیرید‌های ناسالم ناشی از اعتماد بیش از حد به کربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده نوشابه است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه