ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت:

روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد. وی افزود: این وضعیت نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش داریم.


 روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد.

قاسم جان بابایی، شامگاه شنبه ۲۱ فروردین در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد.

وی افزود: این وضعیت نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده است، این روند هرچه زودتر متوقف شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کاملا آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی نیز ظرفیت بسیار خوبی داریم.

جان بابایی گفت: در حال حاضر تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا همه چیز با خود مردم تمام می‌شود و اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت کنند، قطعا ما هرچه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر، کروناست و خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند بیشتر از هر جای دیگری افزایش موارد بستری را دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه طی بازدیدهای قبلی که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت کرونا موفق بودند و در سفر سال گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند این بیماری را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های موفق در مدیریت کرونا است و توانسته مرگ و میر نسبتا پایینی داشته باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه امروز (شنبه) وارد بیرجند شد در ابتدای سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی به مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد. بعد از آن با حضور در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و سایر آیتم‌های مربوط به بیمارستان‌ها، به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشکلات درمان در این شهرستان‌ها خواهد پرداخت و فردا ضمن کلنگ زنی شروع پروژه بیمارستان جدید شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از آی سی یو در حال توسعه و بیمارستان این شهرستان بازدید خواهد داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه