ارسال به دیگران پرینت

جدی گرفتن صادرات یک واجب سیاسی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بازرگانی باید صادرات محور باشد و باید با برنامه‌ریزی بازار صادرات را جدی بگیریم چراکه این یک واجب سیاسی است.

جدی گرفتن صادرات یک واجب سیاسی است

آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت نورد و لوله صفا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تولید و سرمایه‌گذاری در این عرصه باید به یک فرهنگ تبدیل شود و همه ما در هر لباس و جایگاهی وظیفه داریم در این خصوص افراد را تشویق و شرایط را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید نوعی عبادت تلقی می‌شود، افزود: یکی از جبهه‌های بسیار بزرگی که با آن سر و کار داریم و دچار مشکل هستیم جبهه اقتصادی، تولید و جهش تولید است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید ویژه داشته‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان بیشتر اقتصاد کشور را وابسته به نفت دانست و بیان کرد: باید وابستگی کشور به نفت را کاهش دهیم و به صادرات با ارزش افزوده نگاه ویژه کنیم البته که در این راه مشکلاتی نظیر بانکی و گمرکی وجود دارد که باید این بخش‌ها حامی واقعی تولیدات داخلی خصوصا تولیدات با ارزش افزوده باشند. 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: قوه قضائیه، دولت و مجلس باید از همه تولیدات داخلی خصوصا تولیدات مولد ثروت بصورت ویژه حمایت کنند چراکه باعث شکوفایی اقتصاد و تحقق شعار سال جهش تولید نیز خواهد شد. 

وی تحریم‌های همه جانبه علیه کشور را فرصتی برای تکیه به توان داخلی دانست و گفت: جوانان و نیروهای داخلی باید با تلاش مضاعف ریشه‌های وابستگی را برای همیشه قطع کنند و ما را به یک تولید کننده و صادر کننده تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کشور ما نباید مصرف کننده و وارد کننده باشد لذا باید شرایطی فراهم شود که سایر کشورها کالاهای ما را مصرف کنند چرا ما باید سر سفره شرق و غرب باشیم، ما باید آقای خودمان باشیم و برای تحقق 200 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی که با برنامه ریزی شدنی است هدفگذاری کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به موافقت اعضای مجلس قبل با احیای وزارت بازرگانی گفت: بازرگانی باید صادرات محور باشد و باید با برنامه ریزی بازار صادرات را جدی بگیریم چراکه این یک واجب سیاسی است و عزت و اقتدار ما در اقتصاد مقاومتی که معنایش توسعه صادرات و تامین نیازهای داخلی است معنی می‌شود.

وی همچنین از دولت آینده خواست بصورت جدی حمایت واقعی را از کلیه واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین بخش کشاورزی و مولد کشور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خود را حامی کار و کار آفرینان دانست و اظهار کرد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه کانون مقدسی برای صنعت محسوب می‌شود و با 900 واحد صنعتی و تولیدی فعال یکی از ارزشمندترین شهرهای کشور محسوب می‌شود که این باعث افتخار است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی صفا نیز با تقدیر از حمایت دستگاه قضا از این مجموعه گفت: خوشبختانه از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی در راس قوه قضائیه حمایت‌های خوبی از کارخانجات صفا شد که اگر این حمایت‌ها نبود مانند هپکو باید شاهد تجمع کارگران و اتفاقات بعدی بودیم.

محمد رستمی صفا افزود: حدود 9 ماه حقوق معوق داشتیم که خوشبختانه اکنون علاوه بر اینکه حقوق معوقی نداریم بلکه عیدی و پاداش و بهترین خدمات به نیروهای این شرکت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات صفا سالانه 500 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور دارد تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد لوله‌های نفت و گاز از سال 85 تولید این کارخانه است که تا پیش از این از سایر کشورها وارد می‌شد.

گفتنی است آیت الله دری نجف آبادی پیش از حضور در شرکت نورد و لوله صفا، با حضور در شرکت بن رو تولید کننده پراید وانت از نزدیک از روند تولید محصولات بازدید بعمل آورد و در کم و کیف مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه