ارسال به دیگران پرینت

شاخص بورس سبز شد

نمادهای فارس، فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، شتران بیشترین تاثیر مثبت را در این روند را داشته است.

شاخص بورس سبز شد

​یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ می‌کند و همچنان سهامداران نباید در انتظار رشد پرشتاب در این بازار باشند.

«امیرعلی امیرباقری» به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و افزود: بورس هفته گذشته طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت، روند صعودی یا نزولی قوی در معاملات بازار انجام نشد و اکنون شاهد تثبیت و ثبات نسبی در کلیت بازار هستیم.

وی، به خروج هیجان از بدنه معاملات حاکم در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها با نزدیک شدن به سطوح حمایتی و همگام شدن با واقعیات درونی و بیرونی اقتصاد و شرکت‌ها در حال نزدیک شدن به محدوده ثبات هستند که این امر در شرایط کنونی به عنوان نکته‌ای مثبت برای بازار سرمایه به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، نمادهای فارس، فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، شتران بیشترین تاثیر مثبت را در این روند را داشته است.

شاخص کل بورس تهران با آغاز معاملات امروز با رشد بیش از 17 هزار واحدی، به پیشروی در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی ادامه داد.

همچنین شاخص هم وزن نیز رشد بیش از 4400 واحدای داشته است. شاخص فرابورس نیز رشد 251 واحدی دارد.

امیرباقری، آفت معاملات بورس را وجود هیجان در مسیر صعود و نزول این بازار عنوان کرد و افزود: در ۶ ماه نخست سال بازار سرمایه بعد از رشدی که به دلیل تورم انتظاری، نرخ ارز و واقعیات درونی و بیرونی اقتصاد تجربه کرد، حرکتی را در پیش گرفت که با هیجان از جانب سرمایه‌گذاران خرد همراه و باعث فشار عرضه در بازار شد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی حاکم بر کشور، انتظار نزدیک شدن قیمت سهام به سقف‌های گذشته بعید به نظر می‌رسد، به همین دلیل بهتر است سهامداران با دید بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در میان‌مدت و بلندمدت قیمت‌ها به ارزش ذاتی خود نزدیک می‌شوند، گفت: هر چقدر که کارایی بازار سرمایه در کشور قوی‌تر باشد قیمت‌ها سریع‌تر به ارزش ذاتی خود نزدیک تر می‌شوند، اما با توجه به نیمه‌قوی بودن کارایی بازار سرمایه این اتفاق با یک وقفه زمانی در بازار رخ داد.

وی روند معاملات در بازار هفته جاری را پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ می‌کند و همچنان سهامداران نباید در انتظار رشد پرشتاب در این بازار باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه