ارسال به دیگران پرینت

پژو ۲۰۰۸ میلیاردی شد| برلیانس ارزان ترین خودروی مونتاژی

خودروهای مونتاژی در بازار با چه قیمتی خرید و فروش می‌شوند؟ رصد برخی از مونتاژی ها در بازار نشان می دهد که این خودروها با رنج قیمتی ۲۸۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد شدند.

پژو ۲۰۰۸ میلیاردی شد| برلیانس ارزان ترین خودروی مونتاژی

خودروهای مونتاژی در بازار با چه قیمتی خرید و فروش می‌شوند؟ رصد برخی از مونتاژی ها در بازار نشان می دهد که این خودروها با رنج قیمتی ۲۸۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد شدند.

با رفع تحریم ها به طور عام و رفع تحریم ها در صنعت خودرو به طور خاص با توافق نامه مرسوم به برجام شرکای بسیاری برای همکاری با خودروسازان وارد کشور شدند.

با ورود این شرکت ها، خودروهایی وارد بازار ایران شد که به صفت خودروهای مونتاژی شناخته می شد، محصولاتی که قطعات آن از سوی برخی شرکت های اروپایی و آسیای شرقی تامین می شد. اما با اعمال مجدد تحریم ها شاهد خروج کم کم آنها از بازار کشور بودیم به همین دلیل در حال حاضر تولید بسیاری از خودروهای مونتاژی متوقف شده است.

پژو  2008

پژو ۲۰۰۸   یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور است، که تمامی ویژگی های محصولات پژو و شخصیت خودروهای SUV را داراست. با توقف تولید قیمت این خودرو نیز نجومی شد و مرز یک میلیارد تومان را رد کرد پژو ۲۰۰۸   در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان داشت، اما افزایش تقاضا از یک و توقف تولید این خودرو موجب شد جهش قیمت آن شد. پژو ۲۰۰۸  را می توان در میان خودروهای پرطرفدار در بازار دانست، خودرویی که در حال حاضر قیمت آن به یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

 

پشت پرده رشد قیمت مونتاژی ها

با توقف تولید برخی از مونتاژی ها در بازار شاهد رشد قیمت این خودروها در بازار بودیم ،‌به گفته فعالان بازار خودرو محدودیت در عرضه این خودروها موجب شد تا فروشنده ها خود مرجع قیمت گذاری خودروها شوند و این امر موجب شده  این بازار  همواره با نوسان قیمت همراه باشد.

 

در مقابل مونتاژی های که تولید آنها متوقف شده و غالبا در رده خودروهای اروپایی و یا کره ای قرار دارند، مونتاژ چینی ها همچنان ادامه دارد و با توجه به قیمت این خودرو متقاضیان خودروهای وارداتی که بودجه خرید این نوع خودروها را ندارند به سمت خودروهای مونتاژی و غالبا چینی روی آورده اند.

قیمت مزدا ۳ بیش از یک میلیارد تومان

مزدا ۳ جدید در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در ۲ نوع سدان و هاچبک و در تیپ های  عرضه شد.   این خودرو تا سال ۱۳۹۸ در خط تولید گروه بهمن قرار داشت و به صورت مونتاژی عرضه شد، اما هنوز از نسل سوم آن برای بازار داخل کشور خبری نیست، در حالی که از عرضه ی آن در بازار های جهانی بیش از ۵ سال می گذرد. با توجه به توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده این خودرو را پیدا کرد. براساس رصد بازار در حال حاضر این خودرو با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون خرید و فروش می شود.

تیگو در باشگاه میلیاردی ها

چری تیگو ۷ توسط شرکت مدیران خودرو عرضه شده است. تیگو ۷ بزرگترین شاسی بلند خانواده تیگو به شمار می آید. این خودرو چینی نیز امروز در بازار با قیت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معاله شد.

قیمت هایما در بازار

 «هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و  این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار در حال حاضر «S۷ هایما» اتومات در مدل ۹۹ با قیمت ۸۱۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود و اختلاف قیمت آن به رنگ و آپشن های این خودرو باز می گردد.  « S۵هایما» با گیربکس CVT مدل ۹۹ نیز در حال حاضر قیمتی برابر با ۷۷۰ میلیون تومان دارد.

برلیانس: محصول ارزان در بین مونتاژی ها

برلیانس یکی دیگر از شرکای چینی محسوب می شود که استارت تولید را با سایپا زد این خودرو در رده خودروهای سدان چینی قرار دارد که توانست نظر طرفداران خودرو سدان را با توجه به طراحی خاص به خود جلب کند. براساس ارزیابی بازار در حال حاضر مدل« H ۲۲۰» این خودرو دنده ای با مدل ۹۹ با قیمت ۲۸۰ میلیون در بازار معامله می شود و قیمت مدل « ۳۳۰ H» نیز به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است.

جک؛ چینی پرطرفدار

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن در بازار طرفدار بسیاری دارد. در حال حاضر « G۴جک» که در رده های خودروهای سدان قرار دارد مدل ۹۹ این خودرو امروز در بازار با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد شد، قیمت خورد و مدل « S۳ جک» نیز با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه