ارسال به دیگران پرینت

با توصیه های طب سنتی پاییز دلپذیری داشته باشید

وی بیان داشت: برخی از مشکلات و بیماری‌ها مانند آلرژی‌ها، برخی از مشکلات روحی و روانی، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی نیز در این فصل و به دلیل تغییر خصوصیات آب و هوایی و دمایی رخ می‌دهند.

با توصیه های طب سنتی پاییز دلپذیری داشته باشید

استفاده از بوهای خوش مانند بوی عنبر، گلاب و گل‌هایی مانند نرگس و ایجاد حالت فرح و شادی در این فصل توصیه می‌شود تا از بروز مشکلات روحی و روانی در این فصول پیشگیری شود.

دکتر مهدی میرغضنفری،  پژوهشگر طب ایرانی و متخصص فیزیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره راهکارهای طب سنتی جهت حفظ سلامتی افراد در پاییز اظهارداشت: با توجه به اینکه هر فصلی مزاج خاص خود را دارد، حتما باید سبک زندگی و غذاها نیز متناسب با فصل تغییر کند تا فرد سالم بماند.

وی بیان داشت: برخی از مشکلات و بیماری‌ها مانند آلرژی‌ها، برخی از مشکلات روحی و روانی، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی نیز در این فصل و به دلیل تغییر خصوصیات آب و هوایی و دمایی رخ می‌دهند.

این متخصص فیزیولوژی با اشاره به اینکه علاوه بر ضرورت تغییر سبک غذایی، راهکارهای دیگری نیز  جهت حفظ سلامتی افراد در پاییز توصیه می‌شود، گفت: در فصل پاییز توصیه می‌کنیم افراد روغن بادام شیرین در بینی خود بچکانند، زیرا در این فصل رطوبت مغز مقداری کم می‌شود و چکاندن روغن در بینی و یا ماساژ روغن بر روی صورت و پیشانی، به تعدیل مزاج مغز و سر در فصل پاییز و کاهش مشکلات عصبی همچون افسردگی، بی خوابی، عصبی شدن کمک می‌کند.

وی افزود: در این فصل، استحمام با آب گرم همراه با روغن مالی در حمام با روغن‌هایی مانند روغن بادام شیرین یا بابونه یا کنجد هم به پیشگیری از بروز خشکی‌های پوست و لطیف و حالت‌پذیر ماندن پوست در پاییز کمک می‌‌کند، زیرا در این فصل بسیاری از افراد به خشکی پوست، خارش، اگزما، خونریزی و ترک پوست دچار می‌شوند.

این متخصص فیزیولوژی خاطرنشان کرد: همچنین افراد نباید خود را در معرض بادهای پاییزی قرار ندهید، زیرا همانطور که باد پاییزی باعث ریزش برگ‌های درختان می‌شوند، باعث ریزش سلامتی از انسان نیز می‌شود. چراکه به دنبال قرارگرفتن در معرض بادهای پاییزی، فرد دچار سرماخوردگی‌ها، سینوزیت‌ها، عفونت‌های سیستم تنفسی می‌شود.

وی افزود: استفاده از بوهای خوش مانند بوی عنبر، گلاب و گل‌هایی مانند نرگس و ایجاد حالت فرح و شادی در این فصل توصیه می‌شود تا از بروز مشکلات روحی و روانی در این فصول پیشگیری شود.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: در کنار این موضوعات باید افراد توجه داشته باشند که در مکان‌های سرد توقف نداشته باشند و زیرانداز و رواندازشان کافی باشد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه