ارسال به دیگران پرینت

چه نرمش هایی برای کارمندان مناسب است؟

سبک زندگی بی تحرک و نشستن های طولانی مدت به تدریج ما را به سمت مرگ زودرس سوق می دهد. در واقع اگر شما هم جزو خیل کارمندان هستید، کمترین کاری که در طول روز می توانید انجام دهید این است که در حال نشستن حرکات نرمشی مناسب برای افراد پشت میز نشین را انجام دهید

چه نرمش هایی برای کارمندان مناسب است؟

سبک زندگی بی تحرک و نشستن های طولانی مدت به تدریج ما را به سمت مرگ زودرس سوق می دهد.

سبک زندگی بی تحرک و نشستن های طولانی مدت به تدریج ما را به سمت مرگ زودرس سوق می دهد. در واقع اگر شما هم جزو خیل کارمندان هستید، کمترین کاری که در طول روز می توانید انجام دهید این است که در حال نشستن حرکات نرمشی مناسب برای افراد پشت میز نشین را انجام دهید؛ بنابراین پشت میز خود بایستید یا در دفتر کار راه بروید و کمی دست و پای خودتان را حرکت بدهید تا بیشتر و سالم تر زندگی کنید.

چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها

کشش پاها

روی صندلی صاف بنشینیم و پای راست را روی پای چپ قرار دهیم. حالا دست چپ را روی پشتی صندلی قرار دهیم، سپس با دست چپ پای راست را به بیرون بکشیم.

عکس این حالت را برای پای چپ تکرار کنیم.

حرکت گردن

بیشتر کاربران رایانه حتی در سن جوانی هم درگیر گردن درد هستند. برای پیشگیری از آسیب های گردن، چند نرمش ساده وجود دارد. کافی است از سر جایمان بلند شویم، دست ها را از پشت قلاب کنیم، سپس گردن را آرام به سمت راست خم کنیم و بعد به سر جای اول برگردانیم، همین حرکت را به سمت چپ نیز تکرار کنیم.

این حرکت لازم است سه بار انجام شود.

حرکت شانه ها

وقتی مدام روی میز خم می شویم شانه ها در معرض آسیب قرار می گیرند. برای پیشگیری از بروز مشکلات شانه، یک حرکت ساده وجود دارد. از جایمان بلند شویم، پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنیم، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت داده و بعد آهسته به جای اول برگردانیم.

این حرکت را چند بار تکرار کنیم.

ورزش کمر

در همان حال که روی صندلی نشسته ایم کمی جلو بیاییم و هر دو پا را روی زمین قرار دهیم. دست ها را روی گودی کمر محکم کنیم، سپس کف دست ها را به کمر فشار دهیم و گردن را کمی عقب ببریم. در این حالت چشم ها را روی هم بگذاریم.

 ورزش مچ ها

این حرکات را در حالت نشسته هم می توانیم انجام دهیم. ابتدا بازوی راست خود را جلوی بدن به حالت صاف قرار دهیم.

کف دست باید رو به بیرون و عمود بر مچ دست باشد. دست چپ را روی انگشتان دست راست برده و آنها را به آرامی به عقب هل دهیم.

پس از چند ثانیه به وضعیت اول برگردیم و این حرکت را برای دست چپ هم تکرار کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه