ارسال به دیگران پرینت

آناناس کرونا را شکست می دهد؟

این بیماری شدید بواسطه انتقال سریع آن بین انسان ها شناخته شده است اما دانشمندان هرروز نکته جدیدی درباره این بیماری کشف می کنند. تعامل اولیه میان سرین پروتیز 2بین داخل غشا (TMPRSS2)، اس پروتئین و سلول گیرنده ACE2 زمینه ورود عوامل بیماری زای کرونا را مشخص می کنند.

آناناس کرونا را شکست می دهد؟

این بیماری شدید بواسطه انتقال سریع آن بین انسان ها شناخته شده است اما دانشمندان هرروز نکته جدیدی درباره این بیماری کشف می کنند. تعامل اولیه میان سرین پروتیز 2بین داخل غشا (TMPRSS2)، اس پروتئین و سلول گیرنده ACE2 زمینه ورود عوامل بیماری زای کرونا را مشخص می کنند.

نتایج تحقیقات اخیر در امریکا نشان می دهد که می توان از میوه های مربوط به خانواده آناناس بعنوان یک آنتی ویروس قوی در برابر بیماری کرونا و همچنین پیشگیری از شیوع آن در آینده استفاده کرد.

درحال حاضر پزشکان درحال درمان بیماران مبتلا با انواع آنتی ویروس ها و داروهای ضد التهابی هستند اما میزان واکنش بدن متوسط بوده است، بنابراین باید کارایی و سلامت این داروها تایید شود. 

اما درحال حاضر تنها راه پیش رو، استفاده مجدد از داروهای موجود یا ساخت آنتی ویروس های جدید است. حالا سوال اینجاست که آیا می توان از آناناس برای درمان درد، التهاب و ترومبوز بیماران مبتل استفاده کرد؟

این فرضیه تبدیل به چالشی برای مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا و مرکز ارزیابی بیولوژیگی امریکا شده است.

آناناس آنتی ویروسی با طیف وسیع است

نتایج ما برای اولین بار نشان داد که خانواده آناناس می تواند با هدف قرار دادن سه میزبان ACE-2، TMPRSS2 و  پروتئین های اس سارس-کووید- 2 ،از عفونت سارس-کووید 2 جلوگیری کند.

در مطالعات قبلی مشخص شد که می توان از آناناس برای درمان التهاب و درد بیماران استفاده کرد، این ترکیب بخوبی جذب می شود و فعالیت بیولوژیکی طولانی دارد. تمامی این مزایا را می توان حین درمان بیماران مبتلا به کووید 19 استخراج نمود.

بصورت خلاصه می توان گفت که خانواده آناناس و ریشه های گیاهی این خانواده دارای یک آنتی ویروس بسیار قوی هستند که می توان هم برای درمان بیماران مبتلا و هم جلوگیری از شیوع بیماری در آینده از آنها استفاده کرد.

بافتزایی و ظهور پروتئین های جدید تشکل شده 

از آنجایی که ACE-2 و TMPRSS2 سرشار از رسوبات سیستئین است که برای حمایت از ساختار پروتئین پیوندهای دی سولفید تشکیل می دهند، این گروه تحقیقی در ابتدا تاثیرات آناناس را بروی بروز ACE2و TMPRSS2 بررسی کردند.

ژنوم کامل توالی های سارس کووید2-45 عمیقا مورد بررسی قرار گرفتند. همزمان سلول های مخاطی کلیه میمون سبز آفریقایی (Vero E6) را بعنوان سلول اولیه در این مطالعه انتخاب کردند. محققان پروتئین سارس کویید-2 را تولید کرده و بلافاصله آزمایش کردند. سپس تعامل میان اس –اکتودومین خالص شده و ACE-2 انسانی جدید را با استفاده از فناوری تشدید پلاسمون سطحی تعیین کردند.

در آزمایش ها مشخص شد که خانواده آناناس می تواند تشکیل ACE-2 و TMPRSS2 را در سلول های Vero E6 کاهش دهد. بعلاوه فعالیت پروتئولیزی سیستئین در آناناس در ACE-2 بالاتر از TMPRSS2 بود. 

مهمتر آنکه در این آزمایش مشخص شد که درمان با آناناس می تواند تعامل میان سلول های Vero E6 واس اکتودامین را متوقف کرده و عفونت کووید 2 را در سلول کاهش دهد.

در مطالعات مشخص شد که درمان با  بروملین (جدا شده از ریشه آناناس که نوعی مکمل رژیم غذایی هم محسوب می شود)، باعث از بین رفتن ACE-2 و TMPRSS2 در سلول های Vero E6 شده و در نتیجه مانع از تشکیل اس-اکتودامین می گردد.

بعلاوه این مطالعه نشان می دهد که گگلیکوپروتئین سارس-کووید -2 دارای مقادیر بالای گلیکان های سیالیسیت N وo می باشد آناناس این ساختار را می شکند. در نتیجه از ین رفتن پیوند منفی گروه های سیالیک اسید در گلیکان های O وn باعث کاهش جابجایی اس-اکتودامین می شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه