ارسال به دیگران پرینت

طب سنتی ریزش موهایتان را درمان می کند

یکی از دلایل ریزش مو، مشکلات گوارشی و یبوست است که درمان آن مصرف خاکشیر، روغن زیتون و پرهیز از مصرف چای و سرخ کردنی‌هاست.

طب سنتی ریزش موهایتان را درمان می کند

 

 یکی از دلایل ریزش مو، مشکلات گوارشی و یبوست است که درمان آن مصرف خاکشیر، روغن زیتون و پرهیز از مصرف چای و سرخ کردنی‌هاست.

در طب مدرن تعداد داروهای موضعی که می‌توانند به رشد مو کمک کند یا جلوی ریزش آن را بگیرند، بسیار کم است. اما در طب سنتی درمان‌های نسبتا مناسبی هم برای پیشگیری از ریزش مو و هم افزایش روند رویش مو وجود دارد.

طب سنتی یکی از روش‌های درمان ریزش مو است که طرفداران زیادی دارد اما در بعضی مواقع فرد بیمار بر اساس شنیده‌های غلط کارهایی انجام می‌دهد که نه تنها باعث درمان نمی‌شود بلکه نتیجه عکس می‌دهد.

موثرترین روش های درمانی ریزش مو به وسیله طب سنتی

در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به ۲ گروه تقسیم می‌شود؛ درمان‌های موضعی و درمان‌های خوراکی. آنچه امروزه بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است. از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسایل درونی بستگی دارد و لازم است فرد، مزاج معتدل و سالمی‌ داشته باشد تا رویش مویش سالم و درست انجام شود. در کسانی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، ریزش مو دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود.

برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحا از مواد قابض استفاده می‌شود و حنا، مورد و سدر در اصطلاح عام ریشه را سفت می‌کنند. نکته جالب اینکه هر ۳ گیاه آثار ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی هم دارند. افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند، معمولا پوست ملتهبی دارند و بثورات پوستی و چربی در سطح پوست سر آنها مشهود است. این ۳ گیاه چربی و التهاب را کاهش می‌دهند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز در تقویت مو موثر است و همچنین گفته می‌شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامینB، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی‌ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می‌شود.

دلایل ریزش مو

 کم خونی نیز می‌تواند نقش مهمی در ریزش مو داشته باشد.

 مصرف داروهای اعصاب و هورمونی نیز ریزش مو را افزایش می‌دهند. اگر دلیل ریزش مو ریشه روانی و عصبی دارد مصرف گل‌گاوزبان، جوشانده به لیمو و شربت بادام توصیه می‌شود.

عامل ارثی نیز باعث ریزش مو می‌شود، که بیشتر افراد به دلیل آن دچار ریزش مو می‌شوند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      طب سنتی توان درمان یک سرماخوردگی یا عفونت ساده را هم ندارد. این ادعا برای مو و بقیه امراض همه اش دروغ و دکانی برای درآمد است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه