ارسال به دیگران پرینت

چگونه می‌توان با حفظ فاصله اجتماعی با بازماندگان جانباختگان کرونا همدلی کنیم؟

غم از دست دادن یک عزیز، انقدر سنگین و بزرگ هست که نمی‌توان به راحتی با آن کنار آمد؛ باید اقوام و دوستان و آشنایان دور هم جمع شوند تا بتوان از سختی این غم عبور کرد.

چگونه می‌توان با حفظ فاصله اجتماعی با بازماندگان جانباختگان کرونا همدلی کنیم؟

 

غم از دست دادن یک عزیز، انقدر سنگین و بزرگ هست که نمی‌توان به راحتی با آن کنار آمد؛ باید اقوام و دوستان و آشنایان دور هم جمع شوند تا بتوان از سختی این غم عبور کرد. برای همین است که توصیه می‌کنند حداقل یک هفته خانواده داغدار تنها نمانند. اما در این روزهای شیوع ویروس ناخوانده، بازماندگان جانباختگان کرونا باید در شرایطی که قرنطینه شده‌اند، سرشان را، روی شانه‌های خودشان بگذارند. انسان‌هایی که به دلیل حفظ سلامتی‌ خود و عزیزانشان حتی نمی‌توانند آن‌گونه که دلشان می‌خواهد یار سفرکرده‌شان را به آغوش سرد خاک بسپارند.

حال در شرایطی که روانشناسان معتقدند آسیب‌های روانی حاصل از این اتفاق سخت و فراموش‌نشدنی است، چگونه می‌توان با حفظ فاصله اجتماعی آغوشی شد برای آنهایی که دوستشان داریم. چگونه می‌توان به بازماندگان جانباختگان کرونا ثابت کرد که در این روزهای سخت و تلخ، تنها نیستند و ما هم در کنارشان هستیم. در جستجوهای بسیار به راه‌هایی رسیدیم:

1.      می‌توانیم با آنها تماس بگیریم و تلفنی جویای حالشان شویم.

2.      برایشان غذای گرم آماده کنیم و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به خانه‌شان بفرستیم.

3.      پیام‌های امیدوارکننده در شبکه‌های اجتماعی برایشان بفرستیم.

4.      به یاد عزیز درگذشته‌شان کار خیری انجام دهید.

همه اینها، راه‌حل‌هایی است که بسیاری از ما در این روزها تجربه کرده‌ایم، اما همیشه پیوند زدن یاد عزیز درگذشته به یک کار خیر، باعث تسلی خاطر بازماندگان می‌شود، بخصوص که در این شرایط احساس کنند آنچه می‌خواهند عزیزشان انجام دهند. اگر شما هم موافق هستید، می‌توانید «پیام همدلی محک» که روشی برای همدلی از راه دور است را سفارش دهید تا علاوه بر اینکه هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان را تأمین می‌کنید، با عزیزانتان در این روزهای سخت همراه شوید. چطوری؟

کافیست به سایت محک سر بزنید و پیام همدلی خود را سفارش بدهید. فراموش نکنید که محک به عنوان سازمانی که منابع خود را از جامعه دریافت می‌کند، برای توجه به مسئولیت اجتماعی، هزینه ارسال این پیام را به مدت یک هفته کاهش داده و امکان ارسال آن را با 80  هزار تومان فراهم کرده است تا بتوانیم همگی با هم به به خانواده‌های جانباختگان کرونا ادای احترام کنیم. در تاریخ 23 تیرماه به مدت یک هفته به این اقدام خیر جمعی بپیوندیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه