ارسال به دیگران پرینت

استاندار خوزستان: آب غیزانیه تا دو هفته دیگر وصل می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به محق بودن مردم غیزانیه اهواز در اعتراض به وضعیت آب این بخش قول داد که تا دو هفته آینده آب مطلوب به خانه‌های اهالی بخش غیزانیه برسد.

استاندار خوزستان: آب غیزانیه تا دو هفته دیگر وصل می‌شود

غلامرضا شریعتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای بخش غیزانیه اهواز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ به طور جدی دنبال برطرف کردن مشکلات آب غیزانیه بودیم. پروژه بزرگی بوده که انجام شده است. خوشبختانه کار رو به اتمام است

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده تا آب مطلوب به بخش غیزانیه برسد، افزود: هم مشکل آب بخش غربی و مشرحات و هم بخش غیزانیه بزرگ حل خواهد شد. ۱۲ اردیبهشت امسال آخرین بازدیدم بود از پروژه انتقال آب و همانجا بر اساس نظرات آبفای روستایی قول ۴۵ روزه به مردم دادم.

شریعتی ادامه داد: خوشبختانه کار پیشرفت خوبی داشته و طبق برنامه ریزی و ظرف دو هفته آینده آب به قسمت مشرحات و هم غیزانیه می‌رسد. البته ۶ کیلومتر پیش صفیره به نزهه دچار فرسودگی خط لوله است که تأمین اعتبار شده و ظرف یک ماه وصل می‌شود و کار آبرسانی کاملاً پایدار می‌شود و تمام روستاها آب دار خواهند شد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: بدون این ۶ کیلومتر هم کار انجام می‌شود و مشکلی ندارد و محقق می‌شود اما با این ۶ کیلومتر کار کاملاً پایدار می‌شود.

شریعتی همچنین گفت: مردم حق دارند در این شرایط و هوای گرم آب را طلب کنند و وظیفه ما است که مشکلات آنها را رفع کنیم البته مشکل آب غیزانیه یک مشکل ۱۵ ساله است. خط آبرسانی غیزانیه مربوط به سال ۶۱ بوده و بعد از آن گسترش و یا بازسازی و نوسازی نشده و خط فرسوده شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ ما شروع کردیم و این پروژه بزرگ را با کمک نفت و سازمان آب و برق و آب روستایی و استانداری آغاز کردیم، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان مابقی برای بهسازی ۶ کیلومتر خط لوله نیز ظرف یک ماه آینده تأمین می‌شود تا پروژه ۵۰ میلیارد تومانی انجام شده باشد و یک آب پایدار برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فراهم و تأمین شود.

استاندار خوزستان همچنین بیان کرد: در این مدت نیز تانکرها را افزایش دادیم دستور داده‌ام به امور عشایر و منابع طبیعی و آبفای استان در این دو هفته آب مورد نیاز را تأمین کنند. نفت نیز این کار را از قبل انجام می داده تا آب پایدار وصل شود.

شریعتی عنوان کرد: از شورا و مردم بخش غیزانیه که همیشه با ما همراهی داشتند. نهایت همراهی و حمایت از نظام را همواره داشته‌اند و در این مسئله نیز همواره ما را حمایت کردند و گله مندی خود را به نحو درست انتقال دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم. از تحمل بردباری و صبوری نیز بی نهایت ممنونم قول می‌دهیم به امید خدا به تعهد خود عمل کنیم و ظرف دو هفته آینده این مشکل رفع شود.

وی همچنین گفت: دی ماه ۹۵ اولین بازدید به غیزانیه را داشتم. متاسف شدم بابت مشکلاتی که داشت و همان‌جا سه قول به مردم دادم. یکی اینکه سطح کلاس‌های مدارس غیزانیه را استاندارد برسانیم و کانکس‌ها برچیده شود. حدود ۴۰ کانکس داشتند که نگران کننده بود. دوم رفع مشکل آب و سوم راه‌های روستایی بود.

شریعتی افزود: مدارس کانکسی که برچیده شد و استاندارد شدند و دو کلاس آخر نیز در حال ساخته شدن هستند ظرف دو ماه آینده تکمیل می‌شوند. آب روستایی نیز بخش عمده‌اش ظرف دو هفته آینده حل خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: احداث راه روستایی کندتر بوده که تمرکز می‌کنیم و انجام می‌دهیم تا وعده‌هایمان به مردم ولایتمدار و شهیدپرور غیزانیه در دی ماه ۹۵ برطرف و عملی شود و زیرساخت‌ها فراهم شود.

استاندار خوزستان همچنین در خصوص پخش کلیپی از وی در گذشته مبنی بر رفع مشکل آب غیزانیه ظرف سه ماه توضیح داد: بخش‌هایی از پروژه در طی سال‌های اخیر انجام شد اما روند کار به دلایل متعددی متوقف شد.

شریعتی با بیان اینکه کوتاهی و قصور خود در رفع مشکل آب غیزانیه را می‌پذیریم، افزود: تغییر و تحولات مدیریتی در معاونت آبرسانی سازمان آب و برق و آبفای روستایی و همچنین دیگر دستگاه‌ها موجب ناهماهنگی در روند کار شد.

وی ناهماهنگی بین آبفای روستایی و نفت، بیماری نسبتاً طولانی مدیرعامل آبفای روستایی و تغییر و نوسانات در قیمت تجهیزات را از دیگر دلایل تأخیر در تکمیل پروژه آبرسانی به غیزانیه برشمرد و تصریح کرد: در ابتدا قول و وعده ما به طور کامل انجام نشد و از این بابت ما همواره شرمنده مردم غیزانیه بوده ایم اما به صورت مرتب آبفا روستایی را تحت فشار قرار می‌دادم که کار را به شکل درست و سریعی انجام دهد. مدیرعامل آبفا نیز همواره اعلام می‌کرد که پروژه بسیار بزرگ و پرهزینه است و توان ما نیز کافی نیست، من نیز تاکید می‌کردم که کنارشان خواهم بود و اعتبار مورد نیاز را از منابع مختلف تأمین خواهم کرد که همین گونه نیز شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر کار رو به اتمام است و بابت این تأخیر طولانی از مردم عذرخواهی می‌کنیم، ادامه داد: این پروژه با برخورداری از ۴۵ کیلومتر لوله و چند ایستگاه پمپاژ یک کار بزرگ است ک آبفا روستایی موفق به انجام آن شده است.

شریعتی در پایان تاکید کرد: وعده‌هایم به مردم غیزانیه را فراموش نکرده ام و با تمام توان در پی عملی کردن آنها خواهم بود.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه