ارسال به دیگران پرینت

تصمیم ترامپ برای بازگردان کوبا به فهرست حامیان مالی تروریسم

یک مقام دولت آمریکا شامگاه پنجشنبه گفته که کاخ سفید در نظر دارد کوبا را به فهرست حامیان مالی تروریسم بازگرداند. رویترز به نقل از منابع آگاه افزود : یک "پرونده قانع کننده" وجود دارد که کوبا به دلیل حمایت مداوم از نیکولاس مادورو رییس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا و تبدیل شدن به پناهگاهی برای رهبران گروه شورشی (ELN) کلمبیا، باید در لیست سیاه آمریکا بازگردد.


 تصمیم ترامپ برای بازگردان کوبا به فهرست حامیان مالی تروریسم

یک مقام دولت آمریکا شامگاه پنجشنبه گفته که کاخ سفید در نظر دارد کوبا را به فهرست حامیان مالی تروریسم بازگرداند.

باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا، در آخرین سال ریاست جمهوری پس از نیم قرن روابط دیپلماتیک با کوبا را برقرار و بعضی محدودیت‌ها را لغو کرد. اما دونالد ترامپ، در سال ۲۰۱۷با لغو تصمیمات اوباما روابط دو کشور را به شرایط قبل بازگرداند.

دولت کوبا اقدام دونالد ترامپ در لغو بهبود روابط با این کشور را "شکستی در مناسبات دو جانبه" خواند و از آن انتقاد کرد. به گفته هاوانا، تحریم‌های تازه علیه کوبا همانند ابزارهای فشار در گذشته بوده و محکوم به شکست است.

رویترز به نقل از منابع آگاه افزود : یک "پرونده قانع کننده" وجود دارد که کوبا به دلیل حمایت مداوم از نیکولاس مادورو رییس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا و تبدیل شدن به پناهگاهی برای رهبران گروه شورشی (ELN) کلمبیا، باید در لیست سیاه آمریکا بازگردد.

مقام آمریکایی در ادامه سخنان هیچ اشاره ای به زمان تصمیم آمریکا برای بازگشت کوبا به لیست سیاه نکرد و این اقدام ممکن است تا پایان سال جاری میلادی انجام پذیرد.

برونو رودریگز وزیر امورخارجه کوبا سه شنبه گذشته با محکوم کردن تداوم محاصره (اقتصادی) آمریکا علیه کشور خود، آن را اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی خواند.

رودریگز در صفحه توییتری خود نوشت، محاصره (اقتصادی) ایالات متحده علیه کوبا ادامه دارد و دیگر ملل نیز به همبستگی خود با این کشور حوزه کارائیب ادامه می‌دهند.

به نوشته رودریگز، جهان به طور فزاینده خواستار پایان دادن به محاصره (اقتصادی) آمریکا علیه کشور ما و لغو اقدامات زورگویانه و یکجانبه واشنگتن در برابر مردم کوبا است.

وزیر امورخارجه کوبا با تأکید بر اینکه این تحریم‌ها جنایتکارانه و غیرانسانی است گفت، تأثیر تحریم‌ها در زمانی که این کشور با همه گیر ویروس کرونا مواجه است، شدیدتر شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه