ارسال به دیگران پرینت

آیا ضایعه پوستی نشانه بیماری قلبی است ؟

حمله قلبی نشانه های مختلفی از جمله سخت شدن تنفس، درد شدید در قفسه سینه و احساس کسالت دارد که بسیاری از ما با آن ها آشنا هستیم. اما ظاهر شدن یک ضایعه پوستی هم می تواند از وجود ریسک سکته قلبی مرگبار و بیماری های قلبی در شما حکایت داشته باشد.

آیا ضایعه پوستی نشانه بیماری قلبی است ؟

حملات قلبی فوریت های پزشکی جدی ای هستند که به رسیدگی فوری پزشک نیاز دارند. به ادعای کارشناسان، اگر ناخن های انگشتان دست، از بالای انگشتان شروع به خم شدن به سمت پایین کنند، این بدان معنی است که ممکن است ریسک یک سکته قلبی مرگبار در شما وجود داشته باشد.

حملات قلبی بر اثر نرسیدن خون به قلب رخ می دهند. اگر خون کافی به قلب نرسد، قلب صدمه ای جدی می بیند و این مسأله ممکن است حتی جان فرد را بگیرد.

حمله قلبی ممکن است نشانه ی یک بیماری قلبی کرونری باشد. در این حالت رسوبات چربی ای که در شریان ها انباشته شده اند باعث محدود شدن خونی می شوند که باید به قلب برسد.

اگر یک ضایعه پوستی غیر خارش دار بر روی پوست شما ظاهر شود، این مسأله ممکن از وجود ریسک ابتلا به یک بیماری قلبی مرگبار در شما حکایت داشته باشد.

 

ضایعه پوستی نشانه حمله قلبی

این ضایعه پوستی ممکن است باعث قرمز شدن پوست و همینطور ظاهر شدن لکه هایی مسطح شود که دور آن ها برآمده است. این مشکل پوستی که به آن اریتم مارژیناتوم هم گفته می شود، ممکن است بر اثر بیماری نادری به نام تب روماتیسمی رخ دهد.

تب روماتیسمی بیشتر در میان کودکان شایع است، اما این بیماری در بزرگسالان و نوجوانان هم دیده شده.

این بیماری نادر می تواند منجر به التهابی در بدن شود که ماهیچه های قلب را تضعیف می کند و می تواند به حمله قلبی بیانجامد.

تب روماتیسمی ممکن است یکی از عوارض جانبی مشکلی به نام گلودرد استرپتوکوکی باشد، نوعی عفونت باکتریایی که باعث گلودرد می شود.

به گفته ی کارشناسان، دو نشانه ی ضایعه پوستی غیر خارش دار (لکه های مسطحی که دور آن برآمده است) و تب ممکن است از ابتلا به بیماری تب روماتیسمی حکایت داشته باشند.

اگر کودکی به گلودرد استرپتوکوکی مبتلا شود، باید فوراً درمان شود. در غیر اینصورت، مشکلات پزشکی دیگری می تواند به بار آید. یکی از این مشکلات تب روماتیسمی است. تب روماتیسمی در کودکان می تواند منجر به بروز یک بیماری قلبی مادام العمر در آن ها شود. تب روماتیسمی دلیل اصلی بیماری های قلبی در کودکان به شمار می رود.

در عین حال، اگر متوجه ظاهر شدن خطوطی قرمز یا بنفش رنگ در زیر ناخن هایتان شوید، این مسأله ممکن است از وجود ریسک بروز یک حمله قلبی مرگبار در شما حکایت داشته باشد.

این خطوط ظاهری تقریباً شبیه به تار عنکبوت دارند و به دلیل پارگی عروق کوچک خونی رخ می دهند. این لکه های خونی از زیر ناخن های انگشتان دست دیده می شوند. با رشد ناخن ها، این لکه ها تبدیل به رشته هایی از خون شبیه به باریکه هایی خونی می شوند.

علائم شایع تر حملات قلبی عبارتند از درد شدید قفسه سینه، احساس یک درد تابشی در بازو و گیجی شدید و ناگهانی.

با همه ی این ها شما با ایجاد چند تغییر کوچک در رژیم غذایی یا سبک زندگی خود ریسک بروز حمله قلبی را در خود کاهش دهید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل احتمال انباشت چربی در شریان ها را کم می کند.

در صورتی که خود یا شخص دیگری را مشکوک به حمله قلبی می دانید حتماً با اورژانس تماس بگیرید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بامری ارسالی در

      سلام مدتی هس که قفسه زیر سینه سمت چپ درد می کند و حالا زیر قفسه ی سینه ام قر مز شده این قرمزی برآمده هستن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه