ارسال به دیگران پرینت

قرنطینه خیلی سخت می‌گذرد

علی پاکدامن: منتظر خبر خوش ساختن واکسن کرونا هستم

علی پاکدامن، شمشیرزن المپیکی ایران به خبرآنلاین گفت: ورزشکاران المپیکی در این دوران کمی از استرس سهمیه بیرون آمدند و تعطیلات برای ان‌ها اتفاق خوبی بود.

علی پاکدامن: منتظر خبر خوش ساختن واکسن کرونا هستم

مهری رنجبر:  تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با هدایت پیمان فخری در مسابقات  جام جهانی لهستان توانست سهمیه المپیک خود را به صورت تیمی کسب کند.

علی پاکدامن یکی از اعضای تیم شمشیربازی ایران بود که توانستند در این مسابقات تاریخ‌ساز شوند و برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی با چهار ورزشکار در المپیک توکیو حضور خواهند داشت.

المپیکی که با شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد تا برنامه‌های تیم اعزامی ایران به توکیو تا حدودی دستخوش تغییر شود. با علی پاکدامن چند کلامی درباره وضعیتش در این روزها صحبت کردیم:

 

*بالاخره  حقوق المپیکی ها برای شما واریز شد وحسابی شارژ شدید یا نه؟

واریز حقوق  المپیکی ها در بامداد دوشنبه ، خیلی شارژ شدیم ، امیدوارم با  حمایت اسپانسر بیشتر شارژ شویم. هر چند حالا مسابقه ای نیست اما امیدوارم حالا با حمایت هایشان ما در مسابقات جبران کنیم.

* قرنطینه چه طور میگذرد؟

روزهای قرنطینه خیلی سخت می گذرد. چرا که ما به تمرین و مسابقه عادت داریم و این روزها با تعطیلی اردو و مسابقه باید در خانه بمانیم. من با هارتل و دمبل که داشتم تمرینات بدنسازی انجام داده ام تا آمادگی بدنم حفظ شود،وگرنه تمرین جدی نیست، تمرین شمشیربازی هم نمی توانمی انجام دهیم.. اما امیدوارم هر چه زودتر با رفع کرونا مردم به زندگی عادی برگردند. از طرفی من امیدوارم همه قدر با هم بودنها را بیشتر بدانیم

* معمولا برای ورزشکاران به خاطر اینکه مدام در اردو و مسابقه هستند ،ماندن  در خانه خسته، کننده است،  برای شما هم چطور می گذرد؟

در خانه ماندن سخت است و خسته کننده. اما من سعی می کنم کنار همسرم با تماشای فیلم،تمرین و... وقتم را پر کنم. حتی بیرون می دوم و طناب می زنم.

* به نظرت تعویق المپیک خوب بود یا نه؟

تاخیر المپیک برای همه به یک شکل است. ورزشکاران اکثر کشورها در قرنطینه هستند و تمرین هم می کنند و منتظر هستند تا با ساخت واکسن ، کار کرونا یکسره شود. اما به نظرم برای کل ورزشکاران دنیا خوب بود که  از پیک سهمیه، هیجان و استرس زیاد  بیرون آمدند و آرام شدند. برای ما هم اگر سهمیه نگرفته بودیم شرایط خیلی سخت می شد، اما خدا را شکر سهمیه ما قطعی شد.

اگر سهمیه نگرفته بودیم شرایط خیلی سخت می شد، اما خدا را شکر سهمیه ما قطعی شد.

*البته برای شما که سهمیه گرفتید ، تمرین تا یکسال آینده  اذیت کننده نمیشود؟

ما دو ماه است که تمرین نکرده ایم و همه چیز به کرونا بستگی دارد. ولی فکر نمی کنم کار سخت شود.

*شما بعداز جام جهانی لوکزامبورگ به ایران برگشتید، راحت رسیدید؟

ما از لوکزامبورگ با چهار پرواز به تهران برگشتیم؛ لوکزامبورگ به فرانکفورت،فرانکفورت به دوحه و دوحه به تهران.در فرودگاه ها به خاطر اینکه تازه شیوع کرونا شروع شده بود خیلی حواسشان بود، مخصوصا برای مسافرانی که به ایران می رفتند،سختگیری بیشتری  می کردند.

*موقع برگشت استرس زیادی داشتید؟

برای برگشت استرس زیادی داشتیم و شدید نگران بودیم . چرا که اوایل شیوع کرونا بود. البته هنوزهم نگرانی ها تمام نشده اما مثل آن موقع نیست و منتظر خبر خوش ساخت واکسن آن هستیم.

*این روزها چه آرزویی داری؟

امیدوارم همه ورزشکاران سلامت باشند و بعد هم مردم ایران و دنیا. ما این سومین المپیکی است که شمشیربازی می رود،البته در هتتریک سهمیه، چهار شمشیرباز داریم. امیدوارم نگاه حمایتی وزارت ورزش ، هیات‌ها و به ویژه هیات تهران به ما خاص تر باشد و به شمشیربازی بیشتر کمک کنند، سالن بدهند، ما لیگ دلچسبی نداریم و تازه هفته اول لیگ اسفندماه  98 برگزار شد . امیدوارم با جذب اسپانسر اداره کل هم بیشتر هوای ما را داشته باشد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه