ارسال به دیگران پرینت

کرونا پولدارترین فرد دنیا را پولدارتر کرد

در 3 ماه و نیم ابتدای سال جاری میلادی بحران جهانی کرونا 24 میلیارد دلار بر ثروت "جف بزوس" افزوده است

کرونا پولدارترین فرد دنیا را پولدارتر کرد

بحران جهانی کرونا پولدارترین فرد دنیا را پولدارتر کرده است.

 به نقل از گاردین، از زمان آغاز بحران جهانی کرونا و رونق کسب و کارهای اینترنتی، به  ثروت "جف بزوس" ثروتمندترین فرد جهان بیش از 24 میلیارد دلار افزوده شده است.

بزوس مدیرعامل شرکت آمریکایی "آمازون" است. این شرکت بر خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات در سراسر دنیا متمرکز است.

بزوس مالک 11 درصد از سهام شرکت آمازون است و از سال 2017 با پشت سر گذاشتن "بیل گیتس" عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است.

"جف بزوس" موسس و مدیرعامل شرکت آمازون/ عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس

کرونا پولدارترین فرد دنیا را پولدارتر کرد

از زمان آغاز پاندمی کرونا، مردم دنیا در قرنطینه‌های خانگی بر خرید و فروش آنلاین مایحتاج خود محتاج شده‌اند و این مساله حسابی کارو کاسبی شرکت آمازون را سکه کرده است به نحوی که این شرکت از زمان پاندمی کرونا  100 هزار کارمند جدید در آمریکا استخدام کرده و فراخوان جذب 75 هزار کارمند دیگر برای شعبه‌های دیگر خود در سراسر جهان داده است.

پاندمی کرونا تا اینجای کار با افزایش ارزش سهام شرکت آمازون بیش از 24 میلیارد دلار به ارزش دارایی‌های بزوس افزوده و ثروت او را به 138 میلیارد دلار رسانده است.

او هم‌اینک با فاصله بیشتری از سایر رقبا، عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار دارد.

پس از پاندمی کرونا ثروت دیگر رقبای بزوس در لیست ثروتمندترین‌های دنیا کاهش یافته اما در نقطه مقابل از ابتدای سال جاری میلادی تا 15 آوریل (دیروز) برآورد "بلومبرگ" حاکی است بر ثروت بزوس 24 میلیارد دلار افزوده شده است.

این در حالی است که طی همین مدت از ثروت "بیل گیتس" و "برنار آرنو" و "وارن بافت"  نفرهای بعدی لیست ثروتمندان جهان به دلیل بحران کرونا به ترتیب 8.4 ، 23 و 13 میلیارد دلار کاسته شده است. 

ارزش سهام آمازون روز سه‌شنبه رکورد زد و در صعودی تاریخی 5.3 درصد افزایش یافت.

با وجود این افزایش ثروت بزوس، اما بسیاری از کارکنان شرکت آمازون از نبود ایمنی بهداشتی مناسب در محل کار خود ناراضی هستند و طی هفته‌های گذشته بارها به این مساله اعتراض کرده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه