ارسال به دیگران پرینت

اولیایی: ایرادهای AFC نشان دهنده مبتدی بودن ماست

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال معتقد است ایرادهای مربوط به انتخاد دبیرکل جدید این فدراسیون از سوی AFC موجب خطر جدی نخواهد شد اما AFC و فیفا انتظار دارند ضوابط به درستی اجرا شود.

اولیایی: ایرادهای AFC نشان دهنده مبتدی بودن ماست

کاظم اولیایی  درباره درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال مبنی بر کنار گذاشتن ابراهیم شکوری و انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی که با اعتراض رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه شد گفت: این مشکل ناشی از رعایت نشدن استاندارد مکاتبات بین الملی است.

ما غافل بودیم که باید شکوری در جلسه هیات رئیسه حضور داشته باشد و قبل از آن مهدی محمدنبی از عضویت در هیات مدیره پرسپولیس استعفا بدهد و همچنین صورت جلسه هیات رئیسه را مطابق ضوابط موجود برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.

 

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ملزم است استانداردهای مکاتبه‌ای فیفا و AFC را رعایت کند. این مسائل نشان دهنده مبتدی بودن ما در مدیریت فوتبال است.

مدیرعامل سابق استقلال در واکنش به اینکه آیا امکان دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت این ایرادها، جریمه‌ای برای فوتبال ایران در نظر بگیرد، گفت: خطری ما را تهدید نمی‌کند چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت اشتباهات دبیرخانه‌ای تصمیمات جدی نمی‌گیرد.

 

اولیایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان تجدید برگزاری جلسه هیات رئیسه با حضور شکوری برای انتخاب دبیرکل وجود دارد، اظهار کرد: بالاخره طبیعی است که فدراسیون‌های بالادستی توقع داشته باشند مراحل اداری تغییرات در فوتبال ایران رعایت شود. می‌توانیم جلسه را با حضور شکوری برگزار کنیم یا شکوری قبل از جلسه استعفا بدهد.

 

* اصلاح اساس‌نامه فدراسیون فوتبال با رعایت استانداردهای بین المللی

 

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: از زحمات شکوری تشکر می‌کنم که در این مدت منشأ خیر و برکت برای فوتبال کشور بود. او جوانی فعال، صادق و بسیار کوشا بود. از بازگشت نبی به فدراسیون فوتبال بسیار خوشحالم چرا که فردی با تجربه مدیریت باشگاهی و دبیرکلی فدراسیون فوتبال است که ان‌شاءالله با حضور نبی بتوانند اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را با استانداردهای فیفا منطبق کنند.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که سال‌های سال زیر بار استادانداردسازی نمی‌رویم. رعایت استانداردهای بین المللی یکی از اصول اولیه در صنعت، هنر و ورزش است. باید در اساس‌نامه جدید استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

در این حوزه باید از محوریت دولت در حوزه فوتبال خارج شویم. این مشکل، رسوب فکر دولتی در کشورهای جهان سومی است. همه فکر می‌کنیم تمام امور باید توسط دولت انجام شود و چون درآمدهای ملی در اختیار دولت است، علاقه‌مند هستند همه چیز در حوزه آنها فرماندهی و اجرا شود.

* تصمیم‌گیری درباره مسابقات زیر سایه کرونا

اولیایی درباره سرنوشت مسابقات باشگاهی در ایران با وجود بحران شیوع کرونا، گفت: این بحران بین المللی است و سازمان‌های بالادستی در تصمیمات نقش مهمی دارند. باید اجازه دهیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره مسابقات ملی و باشگاهی تصمیم بگیرند. تصمیمات ما هم تابع تصمیمات کلان این نهادها خواهد بود.

مدیرعامل سابق پاس همدان اضافه کرد: از دیدگاه فیفا، مسابقات ملی مانند جام جهانی و همین‌طور مسابقات بین الملی باشگاهی در ارجحیت قراردارند. بعد از تصمیم گیری درباره سرنوشت و زمان این مسابقات، ما هم می‌توانیم درباره ادامه فوتبال در ایران تصمیم بگیریم. هنوز برای ارائه راهکار زود است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر فرصتی پیش آید که مسابقات صورت فشرده ادامه یابد، مطلوب‌تر خواهد بود و در این صورت اعتراض‌ها هم کمتر می‌شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه