ارسال به دیگران پرینت

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس: به استناد قانون، وزارت ارتباطات متولی تخصیص باندهای فرکانسی است

عضو ارشد کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت ارتباطات متولی تخصیص باندهای فرکانسی است و این وزارتخانه فرکانس‌ها را به دستگاه‌هایی که نیاز دارند، ارائه می‌دهد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس: به استناد قانون، وزارت ارتباطات متولی تخصیص باندهای فرکانسی است

رمضانعلی سبحانی‌فر

پیرامون آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز از انحصار صداوسیما و تخصیص مجدد این باندهای فرکانسی به وزارت ارتباطات به‌منظور توسعه‌ی نسل‌های بالای شبکه‌ی تلفن همراه، گفت: ما این بحث را در بودجه‌ی سال گذشته آوردیم، اما رای نیاورد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، اظهار کرد: فرکانس‌ها بر اساس قانون اساسی در اختیار وزارت ارتباطات است، اما دو باند فرکانسی 700 و 800 را صداوسیما استفاده می‌کند و توسط وزارت ارتباطات به صداوسیما واگذار شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی، افزود: امروزه با توجه به کاربرد سیستم‌های دیجیتال، این باندهای فرکانسی کمتر استفاده می‌شود و مانند اتوبانی شده‌اند که از آن استفاده نمی‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد با توافقی که بین صداوسیما و وزارت ارتباطات صورت می‌گیرد باید از این مسیر بلااستفاده، استفاده بهینه شود.

سبحانی فر، در ادامه خاطرنشان کرد: چگونگی توافق بحثی است که وزارت ارتباطات و صداوسیما باید با هم داشته باشند. فرکانس‌ها در اختیار وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه فرکانس‌ها را به دستگاه‌هایی که نیاز دارند، ارائه می‌دهد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، در پایان افزود: ما اعلام کردیم توافق بین وزارت ارتباطات و صداوسیما انجام شود و منافع به صورت 50/50 باشد، اما متاسفانه رای کافی نیاورد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه