ارسال به دیگران پرینت

کرونا در جهان؛ آمریکا صدر نشین شد

آمریکا تا این زمان با ۱۰۱ هزار و ۳۲۱ مبتلا و یک‌هزار و ۵۶۷ فوتی در صدر جدول کشورهای کانون کرونا قرار دارد. ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و سپس ایران در مقام های بعد قرار دارند.

کرونا در جهان؛ آمریکا صدر نشین شد

شمار جان‌باختگان کرونا در جهان در روز جمعه از مرز ۲۷ هزار نفر فراتر رفت.

بر اساس آمار رسمی، بیشترین قربانیان این ویروس خطرناک از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است. شمار افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در آمریکا نیز از چین فراتر رفته و به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید و با این حال چین پس از چند روزی که مورد جدید ابتلا با منشا داخلی نداشت، یک مورد را ثبت کرد. امروز شمار مبتلایان ایتالیا نیز برای نخستین بار از چین پیشی گرفت.

کرونا در جهان

 آخرین آمار و اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا پایان روز جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹، ۲۷مارس ۲۰۲۰ میلادی را در این گزارش پیگیری کنید.

آخرین آمار

آمریکا تا این زمان با ۱۰۱ هزار و ۳۲۱ مبتلا و یک‌هزار و ۵۶۷ فوتی در صدر جدول کشورهای کانون کرونا قرار دارد. ایتالیا با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین تا به امروز ۳ هزار و ۲۹۲ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۴۰ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. در اسپانیا تاکنون ۵ هزار و ۱۳۸ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۵ هزار و ۷۱۹ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.

آمار مبتلایان در آلمان با عبور از مرز ۵۰ هزار نفر در روز جمعه به ۵۰ هزار و ۸۷۱ نفر رسید. مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون ۳۴۲ نفر است. با مرگ نزدیک به ۳۰۰ نفر در فرانسه آمار مرگ و میر کرونا در این کشور اروپایی هزار و ۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایران در روز جمعه به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر و مبتلایان قطعی به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسید. آمار کلی بریتانیا نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا شامل شخص نخست وزیر این کشور، یعنی بوریس جانسون گزارش شده است.

در حالی که ایتالیا شامگاه جمعه با ثبت ۹۱۹ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، مرگ‌بارترین روز خود از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را گذراند، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که ایتالیا هنوز به پیک این بیماری نرسیده است.

کرونا در جهان

ظریف از ایالات متحده خواست زندانیان ایرانی را آزاد کند

وزیر امور خارجه ایران از ایالات متحده خواست تا اتباع ایرانی زندانی را آزاد کند. محمد جواد ظریف در یک پیام توییتری نوشت: «ایالات متحده حتی از اعطای مرخصی برای اتباع بی‌گناه ما در شرایط [شیوع] کووید-۱۹ در زندان‌های دهشتناک سر باز می‌زند. مردان ما را آزاد کنید.

اردوغان مردم ترکیه را به قرنطینه داوطلبانه دعوت کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از شهروندان این کشور خواست تا داوطلبانه خود را قرنطینه کنند. آقای اردوغان شامگاه جمعه و در زمانی که شمار قربانیان این بیماری در ترکیه به ۹۲ نفر رسیده است، هموطنان خود را به ماندن در خانه دعوت کرد.

هزاران اوکراینی برای بازگشت به کشورشان در مرزهای لهستان صف کشیدند

در حالیکه لهستان و اوکراین مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر می‌بندند، هزاران شهروند اوکراینی، روز جمعه در سه گذرگاه مرزی میان لهستان و اوکراین که هنوز مسدود نشده اند، برای بازگشت به کشورشان، صف کشیدند.

با اینکه اوکراین با ۳۱۰ مبتلا و ۱۰ قربانی یکی از کشورهای نسبتا مصون از ویروس کرونا به شمار می‌رود، اما بازگشت انبوه هزاران نفر به این شکل و بدون رعایت فاصله اجتماعی، نگرانی‌ها از شیوع سریع کووید-۱۹ در هفته‌های آینده را دوچندان می‌کند.

چهار سرنشین یک کشتی تفریحی در ساحل پاناما جان خود را از دست دادند

چهار نفر از ۱۳۰ سرنشین کشتی ام‌اس زاندَم که در سواحل پاناما پهلو گرفته، جان خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد تمام سرنشینان این کشتی تفریحی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

قرنطینه بلژیک تمدید شد

سوفی ویلمز، نخست وزیر بلژیک از تصمیم دولتش برای تمدید دوران قرنطینه کرونا در این کشور تا روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) خبر داد. بر اساس این تصمیم، مقررات آمد و شد حاضر در بلژیک باز هم سختگیرانه‌تر خواهد شد. خانم ویلمز روز جمعه با اعلام این خبر گفت در صورت ادامه وضعیت بحرانی کرونا در این کشور ۱۱ و نیم میلیونی، ممکن است مقررات قرنطینه حاضر تا سوم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) تمدید شود.

قرنطینه فرانسه دو هفته تمدید شد

مقررات منع آمد و شد و قرنطینه عمومی در فرانسه به دلیل افزایش شیوع کرونا و بالا رفتن آمار تلفات دو هفته دیگر تمدید شد. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز جمعه با اعلام این خبر گفت که قرنطینه عمومی در این کشور دست کم تا روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) ادامه خواهد داشت. فرانسه از ظهر روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) در قرنطینه است. مقررات رفت و آمد در فرانسه به تازگی سختگیرانه‌تر شده است، به طوری که موارد اضطراری مشخص شده برای خروج از منزل به مدت حداکثر یک ساعت و به شعاع حداکثر یک کیلومتری محل سکونت افراد محدود شده است.

اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ مورد فوتی جدید را ثبت کرد

شمار تلفات کووید ۱۹ در اسپانیا با اضافه شدن ۵۶۹ مورد فوتی جدید به ۴ هزار و ۹۳۴ نفر افزایش یافت. مقام‌های اسپانیا همچنین اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز از ۵۶ هزار و ۱۸۸ نفر در روز گذشته به ۶۴ هزار ۵۹ نفر تا ظهر امروز رسیده است. بیش از ۲ هزار نفر تنها در مادرید پایتخت اسپانیا در اثر شیوع این ویروس تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

ثبت ۱۴۴ مرگ جدید در ایران

به گفته وزارت بهداشت ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که در ایران که جان خود را از دست داده‌اند به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با ارائه آمار روزانه کووید ۱۹ در ایران گفت: «بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲۳۳۲ مورد افزایش یافت.» وی همچنین تاکید کرد که تاکنون ۱۱ هزار ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی در عین حال وضعیت ۲ هزار و ۸۹۳ نفر از بیماران را بحرانی توصیف کرد.

رئیس شورای شهر تهران: حمل و نقل عمومی را تعطیل یا کم کنیم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پایتخت اعلام کرد: «اگر بخواهیم کرونا در تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل ونقل اضطراری اکتفا کنیم یا می‌توان سرویس دهی حمل ونقل عمومی را به یک سوم کاهش داد.»

وی تاکید کرد که سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.

دولت روسیه دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها را صادر کرد

روسیه به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، از روز شنبه تمام کافه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل خواهد کرد.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طبق دستوری از مقام‌های اجرایی مناطق مختلف فدراسیون روسیه خواست تا با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا، از تاریخ ۲۸ مارس (۹ فروردین) تا تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شود. این دستور شامل فعالیت از راه دور این صنف نخواهد شد. روسیه تا پایان روز پنجشنبه ۲۷ مارس ۸۴۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را ثبت کرده بود.

چین پس از ۳ روز یک مورد ابتلا با منشا داخلی ثبت کرد

چین روز جمعه در حالی ۵۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که ۵۴ مورد آن افرادی بودند که از خارج به این کشور وارد شدند. این کشور پس از ۳ روز که ابتلای جدید با منشا داخلی نداشت در نهایت مورد را روز گذشته ثبت کرد.

با توجه به اینکه در روزهای اخیر منشا بسیاری از ابتلاهای جدید در چین خارجی است، این کشور آماده است که به‌طور موقت مرزهای خود را ببندد و در میزان پروازهای بین‌المللی را کاهش شدید اعمال کند.

طبق گزارش روزانه چین، پنج نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان هوبئی این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این استان با مرکزیت شهر ووهان از چند ماه پیش و آغاز شیوع این ویروس در قرنطینه شدید بسر می‌برد و در روزهای اخیر برخی از قوانین سخت‌گیرانه برداشته شده است.

چین سعی می‌کند با بستن مرزها و کاهش پروازها از موج دوم شیوع در این کشور جلوگیری کندآسوشیتدپرس

چین که همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ از آنجا در ماه دسامبر آغاز شد، اولویت خود را جلوگیری از ورود این ویروس به خاکش گذاشته است. این کشور تاکنون ۵۹۵ مورد ابتلا را که از خارج از این کشور وارد چین شده بودند، ثبت کرده است.

پکن عصر پنجشنبه اعلام کرد که مرزهای خود را به‌طور موقت می‌بندد. این تصمیم از بامداد شنبه به وقت محلی اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر در تعداد پروازهای بین‌المللی به این کشور نیز محدودیت‌های اعمال می‌شود به‌طوری که طبق این تصمیم ورود گردشگران و خارجی‌هایی که در چین زندگی می‌کنند اما هم اکنون در خارج از این کشور به‌سر می‌برند نیز ممنوع می‌شود. به‌نظر می‌رسد سفر کاری هنوز مشمول ممنوعیت نیست.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه