ارسال به دیگران پرینت

اگر فراموش کردید قرص ضد بارداری بخورید، چاره پیشگیری از بارداری چیست؟

اگر یک بار فراموش کردید قرص ضد بارداری خود را مصرف کنید، هول نشوید؛ به محض این که یادتان افتاد، بخورید. اگر تا روز بعد یادتان رفت و حواستان نبود که فراموش کرده‌اید قرصتان را بخورید، در روز بعدی که یادتان افتاد فورا دو عدد قرص بخورید. بدین ترتیب، دوباره به برنامه قبلی خود باز می‌گردید.

اگر فراموش کردید قرص ضد بارداری بخورید، چاره پیشگیری از بارداری چیست؟

اگر بیش از ۲ روز پیاپی حواستان نبود و خوردن ۲ قرص ضد بارداری را فراموش کردید، با پزشک خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

ممکن است لازم باشد تا آخر هفته روزی یک قرص بخورید و سپس شروع به مصرف بسته جدید کنید. حتی شاید لازم باشد همان روز بقیه بسته قبلی را دور بریزید و مصرف یک سری قرص جدید را آغاز کنید.

هر وقت که فراموش کردید قرص بخورید، باید شکل جدیدی از قرص ضد بارداری را مصرف کنید تا بسته قرص تمام شود. در واقع، وقتی یادتان می‌رود قرص ضد بارداری بخورید، احتمال آزاد شدن تخمک از تخمدان‌ها را افزایش می‌دهید.

قرص های پلاسبو یا بی اثر کدام است؟

اما اگر فراموش کردید هر کدام از ۷ تای آخر را از بسته قرص ۲۸ تایی مصرف کنید (یا ۴ تای آخر از یک بسته پلاسبو یا شبه‌ داروی بی اثر یا ۲ تای آخر از یک بسته قرص پلاسبو)، احتمال بارداری بیشتر نمی‌شود زیرا این قرص‌ها در واقع فقط حاوی ترکیبات غیر فعال هستند.

برخی از بسته‌های قرص هستند که قرص‌های بی‌اثر یا پلاسبو ندارند. بنابراین، بهتر است همه قرص‌هایتان را طبق برنامه مصرف کنید تا بتوانید در مسیر درست باشید و باردار نشوید.

اگر پریود نشدید (عادت ماهانه نداشتید) و فراموش کرده باشید یک یا چند قرص را بخورید، حتما تست بارداری بدهید.

بسیاری از خانم‌ها با قرص‌های ضد بارداری با دوز پایین ممکن است یک بار پریود نشوند؛ حتی اگر مصرف هیچ کدام از قرص‌ها را فراموش نکرده باشند و همه را کامل و طبق برنامه خورده باشند. این طبیعی است و بنابراین جای نگرانی ندارد اما محض اطمینان، تست ضد بارداری را فراموش نکنید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • پریسا ارسالی در

      سلام من دو هفته از پریودم میگذره و کلا فراموش کردم قرص های ضد بارداریمو مصرف کنم الان برای جلوگیری از بارداری باید چیکار کنم اگه راهی داره راهنماییم کنید لطفا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه