ارسال به دیگران پرینت

مسیح مهاجری خطاب به روحانی: گلایه‌هایتان قابل قبول نیست، قاطعانه جلوی مسافرت‌ها را بگیرید

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید جلوی ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت.

مسیح مهاجری خطاب به روحانی: گلایه‌هایتان قابل قبول نیست، قاطعانه جلوی مسافرت‌ها را بگیرید

در یادداشت عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است؛

دیروز رئیس جمهور روحانی با گلایه از وجود موانع بر سر راه ترخیص کالاها از گمرک کشور، گفت:«اینکه می گویند"هفت خوان"درست نیست بلکه هفتادخوان را باید طی کرد تا بتوان یک کالا را از گمرک ترخیص کرد.»

مشابه همین گلایه را وزیر بهداشت و سایر مسئولین اجرائی در مورد بی توجهی عده ای از مردم به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا دارند. آنها می گویند علیرغم توصیه ها، عده ای به جای در خانه ماندن به سفر یا خرید و یا پارک ها می روند و با این کارها به گسترش زنجیره ویروس کرونا دامن می زنند.

نوع سخن گفتن آقای رئیس جمهور و سایر مسئولین بگونه ایست که گوئی کاری از آنها برای مقابله با این پیچ و خم های اداری و تخلفات بر نمی آید و مثلا یک فرشته نجات باید از آسمان بیاید تا این مشکلات را حل کند! چنین روشی به هیچ وجه برای یک حکمرانی قانونی و مشروع قابل قبول نیست و مردم نمی توانند مستمع این گلایه هاباشند و ویروس کرونا هم مشغول تاخت و تاز در کشور باشد.

شاید در شرایط عادی بتوان روش تسامحی را تا حدودی پذیرفت ولی وقتی جان میلیون ها انسان در خطر است، این قبیل گلایه ها مسموع نیست و انتظار مردم اینست که دولت با قاطعیت عمل کند.

برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پا گیر را دور زد، باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید جلوی ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت. دولت اکنون از همراهی تمام نهادها و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرائی کردن تصمیمات ستادملی مبارزه با کرونا ندارد.

چند روز دیگر عده ای ممکن است بخواهند به بهانه ۱۳بدر به پارک ها و جاده ها و کوه و دشت بروند و زحمات طاقت فرسای پزشکان و پرستاران و سایر کسانی که برای مهار کرونا تلاش کرده اند را بر باد بدهند. دولت نباید به توصیه اکتفا کند بلکه باید با قاطعیت برخوردکند و مانع  تخلفات شود.

انتظار نداریم مثل بعضی کشورهای اروپایی متخلفین را جریمه کنید ولی این را هم درست نمی دانیم که به توصیه اکتفا کنید و برای اجرای تصمیمات تان ضامن اجرایی‌ در نظر نگیرید. شما مسئول جان مردم هستید و باید برای انجام این وظیفه، قاطعانه عمل کنید.حکمرانی واقعی یعنی این.  

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

      دولت چنان که لازم هست هنوز هم موضوع رو جدی نمیگیره و قاطعیت لازم رو نشون نمیده و فرصتهای طلایی رو از دست میده و این میتونه به وضع خطرناکی منجر بشه، بازارها هنوز کنترل و از تجمع و رفت و مد مردم جلوگیری نمیشه و به خود مردم واگذار میشه! سفرها آن طور که لازم بود کنترل نشد و خیلیها به مسافرت تفریحی رفتند، کاری نداریم از اشتباهات که از ابتدا در کنترل و مهار بیماری و بعدها هم پلکانی به وجود اومد و لی دیگه وقت و فرصتی نیست و نبادا به جایی برسه که دیگه عوض مهار افسارگسیخته بشه، این طرح غربالگری هم گرچه مفیده ولی قابل اطمینان نیست چون یک طرح ارزیابی فعلی سلامت هر فرده و چون این فرد مدام در تعامل و ارتباط با دیگران هست بعد از خوداظهاری ممکنه آلوده بشه و اطمینانی بهش نیست.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا بعضی ها به خودشون اجازه میدن خودسرانه وخود خواهانه از منزل خارج بشن وبه مسافرت برن و زحمات وزیر محترم بهداشت وکادر پزشکی رو نادیده بگیرن و ویروس کرونا رو منتقل کنن.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای نمکی وروحانی شمامیدانید بچتون رفت بیرون می میرد میگذارید بره یا نه ؟اگرگذاشتیدرفت معلومه عاقل نیستی ولی سخت مانعش شدید شرط عقالیست مسئول جان مردم شمایید

    • ناشناس ارسالی در

      آقای مهاجری ایشان اگر به فکر مردم
      بودن دلار ۱۶۰۰۰ تومن نمیشد
      سفره های مردم خالیند
      خانه اولی ها مستاجرین
      خلاصه تو این دوسال برنامه های اقتصادی دولتشان نفس مردم را بریده
      کرونا کیلویی چنده
      خدا به دادمان برسه
      یک رئیس بانک مرکزی کل اقتصاد کشور را در دوماه با افزایش قیمت دلار از ۱۲۰۰۰ تومان به ۱۶۰۰۰ تومان بی ثبات وبه هم ریخته
      ای کاش پایم میشکست پای صندوق
      نمیرفتم وبه رئیس دولت فعلی رای نمیدادم
      شهدا وآیندگان وجوانهای عزیز حلالم
      کنید اشتباه کردم
      تواین ۴۰ سال دولت ناکارآمدی مثل دولت فعلی من سراغ ندارم
      مرد باشیداین دوسال باقیمانده از دولتتان را برای کاهش ارز وکالا وخصوصا قیمت مسکن تلاش کنید

    • محمد ارسالی در

      بابا دلشون به حال ملت که نسوخته...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه