ارسال به دیگران پرینت

بهترین فیلم های رمانتیک برای تماشا در تعطیلات نوروز ۹۹

در این مطلب به معرفی فیلم‌های عاشقانه‌ی جدید و برجسته‌ای می‌پردازیم که می‌توانید در تعطیلات عید نوروز ۹۹ تماشا کنید.

بهترین فیلم های رمانتیک برای تماشا در تعطیلات نوروز ۹۹

اگر برای سلامت خود و عزیزتان ارزش قائلید، بهتر است عید امسال را به‌جای رفتن به سفر یا دید و بازدیدهای نوروزی، در خانه بگذرانید. شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا باعث شده است که اکثر افراد اوقات خالی زیادی داشته باشند و چه چیزی بهتر از اینکه حداکثر استفاده را از این فرصت پیش آمده ببریم و به کارهایی بپردازیم که پیش‌تر به‌خاطر مشغله‌ی تحصیلی یا کاری وقتی برای انجام آن‌ها نداشتیم. یکی از بهترین فعالیت‌ها برای گذراندن وقت در این روزهای کم و بیش کسالت‌ بار، پناه بردن به دنیای رنگارنگ سینما و تماشای فیلم‌های جدید ۲۰۲۰ یا اواخر ۲۰۱۹ است؛ در این مطلب سعی کردیم به معرفی برخی از داغ‌ترین و بهترین فیلم های عاشقانه جدید بپردازیم که می‌توانید تنهایی یا با خانواده به تماشای آن‌ها بنشینید. در این فهرست به اشکال مختلف فیلم‌های عاشقانه، از آثار رمانتیک-کمدی، همچون Long Shot یا Always Be My Maybe، گرفته تا فیلم‌هایی مثل Little Women و Marriage Story که درون‌ مایه‌ای جدی‌ و دراماتیک‌تر دارند، پرداخته‌ شده است. بهتر است بدون هیچ تعللی به معرفی این فیلم‌ها بپردازیم، پس این شما و این هم برخی از بهترین فیلم‌های عاشقانه‌ای که می‌توانید در نوروز ۹۹ تماشا کنید! در نظر داشته باشید که در این فهرست، سعی کردیم به سراغ فیلم‌های جدید برویم و به همین دلیل آثار زیر، اکثرا از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ هستند که کیفیت خوب‌شان هم در دسترس است و می‌توانید اقدام به دانلود فیلم و تماشای آن‌ها کنید:

long shot

Long Shot

لانگ شات

کارگردان: جاناتان لوین

بازیگران: ست روگن،‌ شارلیز ترون و اوشی جکسون جونیور

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲٪

جاناتان لوین در تلاش بود تا با Long Shot موفقیت فیلم 50/50 را تکرار کند

فیلم عاشقانه Long Shot جدیدترین ساخته‌ی جاناتان لوین، فیلم‌ساز آمریکایی، است. او که بیشتر با فیلم کمدی-درامای 50/50 شناخته می‌شود، برای تکرار موفقیت‌های این فیلم بار دیگر به‌همکاری با ست روگن، بازیگر و طنز پرداز معروف، پرداخته است. البته ست روگن تنها ستاره‌ی بزرگ حاضر در این فیلم نیست؛ شارلیز ترون، که از موفق‌ترین ستاره‌های هالیوود به‌شمار می‌رود، در لانگ شات نقش مقابل روگن را برعهده دارد و نمایشی بسیار خوب را در نقش شخصیت اصلی این فیلم از خود نشان می‌دهد. با وجود آنکه این فیلم، به‌خصوص ارتباط خوب بین روگن و ترون به‌عنوان بازیگران اصلی آن، نسبتا توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند، اما عملکرد Long Shot در گیشه‌ نتوانست انتظارات را برآورده کند.

داستان فیلم لانگ شات ماجرای ملاقات دو فرد آشنا در دنیایی جدید را روایت می‌کند؛ شارلوت فیلد، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، متوجه می‌شود که چیمبرز، رئیس جمهور فعلی، قصد ندارد برای دوره‌ی چهار ساله‌ی بعدی وارد رقابت انتخاباتی شود. فیلد فرصت را غنیمت می‌شمارد و عزم خود را جزم می‌کند تا صندلی ریاست جمهوری کاخ سفید را به چنگ آورد. در آنسوی ماجرا، فرد فلارسکی قرار دارد؛ یک روزنامه نگار اهل نیویورک که متوجه می‌شود نشریه‌ای که در آن کار می‌کند توسط پارکر ومبلی، یک غول رسانه، خریداری شده است. مخالفت‌های آشکارای ومبلی با فرد و اخلاق کاری او، باعث می‌شود این خبرنگار بخت برگشته از کار خود استعفا دهد. فرد به هر دری می‌زند تا شغلی جدید پیدا کند، اما در این امر موفق نیست. او نهایتا افسرده و ناامید برای کمک به دوست موفق‌تر خود، لنس، رو می‌زند. لنس فرد را به مراسمی خیریه می‌برد که دست بر قضا شارلوت فیلد نیز در آن‌جا حضور دارد. فرد و شارلوت بعد از ملاقات متوجه می‌شوند یکدیگر را می‌شناسند؛ شارلوت پرستار فرد در دوران کودکی بوده و فرد از نوجوانی احساسی قوی به او را در دل پرورانده است. درست در زمانی‌که این دو آشنای قدیمی در حال خوش و بش هستند، سر و کله‌ی ویمبلی پیدا می‌شود؛ او قصد دارد قرار ملاقاتی را با شارلوت تنظیم کند، اما فرد که از این مسئله خوشحال نیست، به انتقاد از عقاید و فعالیت‌های حرفه‌ای ویمبلی می‌پردازد. این دیدار اتفاقی و رخ داد‌های حواشی آن باعث می‌شود شارلوت نهایتا تصمیم بگیرد فرد را به‌عنوان نویسنده‌ی متن سخنرانی‌هایش استخدام کند؛ این اتفاق سرآغاز فصلی جدید در زندگی این دو نفر می‌شود.

let it snow

Let it Snow

بذار برف بباره

کارگردان: لوک اسنلین

بازیگران: ایزابلا مونر، متیو نوزکا،‌ شامیک مور، اودیا راش

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱٪

Let it Snow با اقتباس از رمانی به نام Let It Snow: Three Holiday Romances، اثر مشترک مورین جانسون (Maureen Johnson)، لارن میراکل (Lauren Miracle) و جان گرین (John Green) ساخته شده است. ممکن است با خود فکر کنید که شاید فصل بهار زمان مناسبی برای تماشای فیلمی با محوریت تعطیلات سال نوی میلادی نباشد، اما Let it Snow با روایت داستان‌هایی از دل‌ بستگی‌های دوران جوانی، برخلاف فضای سرد زمستانی‌اش، بیننده را دل‌ گرم می‌کند. این اثر اولین فیلم بلند لوک اسنلین به‌شمار می‌رود؛ این کارگردان بریتانیایی پیش از این در چندین فیلم کوتاه و موزیک ویدیو کارگردانی را تجربه و در پشت صحنه‌ی چند سریال مختلف نیز حضور پیدا کرده است. اولین اخبار از ساخت فیلمی بلند با اقتباس از رمان Let it Snow به تاریخ سپتامبر ۲۰۱۴ برمی‌گردد؛ نهایتا در دسامبر ۲۰۱۸ نتفلیکس اعلام کرد که این فیلم اقتباسی هم‌اکنون در حال ساخت است و در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. این فیلم با وجود آنکه درگیر برخی از کلیشه‌های آثار مشابه است، به‌لطف اجرا و پردازش قابل قبول و حال و هوای نشاط آور مناسب فصل تعطیلات خود، به اثری تبدیل شده است که ارزش تماشا را دارد.

فیلم عاشقانه Let it Snow، اولین ساخته‌ی بلند لوک اسنلین، داستان سه ماجرای عاطفی مختلف را روایت می‌کند

Let it Snow داستان سه ماجرای عاطفی مختلف را روایت می‌کند؛ داستان اول، با ملاقات دختری به نام جولی ریس با استوارت بیل، خواننده‌ی جوان محبوب، آغاز می‌شود. وقتی برف شدید مانع حرکت قطار می‌شود، جولی به ناچار تصمیم می‌گیرد تا سایر راه تا خانه را پیاده برود. استوارت در این مسیر به جولی ملحق می‌شود و به او را برای نهار به یک غذاخوری به نام «شهر وافل» در آن حوالی دعوت می‌کند. این زنجیره از اتفاقات ساده باعث می‌شود که این دو بهم نزدیک‌تر شوند و حقایقی را از زندگی شخصیشان با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

داستان دوم درباره‌ی دختری به نام دوری است که در شهر وافل کار می‌کند و سعی دارد حال و روز دوستش ادی، که به‌تازگی در زندگی عاطفی خود با مشکلی بزرگ مواجه شده، را بهتر کند، اما در این امر موفق نیست و دیری نمی‌پاید که اوضاع از کنترل او خارج شده و دعوایی بزرگ در محل کار او رخ می‌دهد.

داستان سوم روایت‌گر ماجرای پسری به اسم کئون، یکی دیگر از کارکنان شهر وافل، است. کئون قصد دارد میزبان یک مهمانی کریسمس درست و حسابی باشد تا اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، اما والدین کئون به او اجازه‌ی انجام این کار در خانه را نمی‌دهند. وقتی کئون برای کار به شهر وافل برمی‌گردد، به پیشنهاد دوست و همکارش بیلی، تصمیم می‌گیرد این مهمانی را در محل کارش برگزار کند.

always be my maybe

Always Be My Maybe

همیشه شاید من باش

کارگردان: نهناتچکا خان

بازیگران: رندل پارک، الی وانگ و کیانو ریوز

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹٪

درست مثل لوک اسنلین، Always Be My Maybe اولین تجربه‌ی نهناتچکا خان در ساخت فیلم‌ بلند به‌شمار می‌رود. البته این کارگردان ایرانی-آمریکایی را ابدا نباید دست‌کم گرفت؛ خان پیش از این قریب به دو دهه سابقه‌ی کار در تلویزیون را داشته است و نام سریال‌های Sitcom متعدد و انیمیشن‌های موفقی همچون American Dad و What's new, Scooby-Doo در کارنامه‌ی او به‌چشم می‌خورد. Always Be My Maybe سعی می‌کند یک اثر کمدی-عاشقانه‌ی سبک‌بار و با نشاط باشد که گاها تفعلی نیز به زندگی مهاجران می‌زند و نگاهی گذرا به مسائل اجتماعی می‌اندازد. الی وانگ و رندل پارک، دو بازیگر اصلی این فیلم، نقشی پررنگ در نگارش فیلم‌نامه‌ی Always Be My Maybe داشتند و سعی کردند بخشی از زندگی و تجربیات خود را به‌عنوان مهاجرینی آسیایی در داستان منعکس کنند؛ حاصل این اقدام، روایت قابل باور و روانی است که به شیمی بسیار خوب این دو بازیگر آذین شده است. راستی به این مسئله اشاره کردیم که کیانو ریوز نیز در این فیلم حضور دارد؟

داستان فیلم رمانتیک Always Be My Maybe حول دو شخصیت ساشا ترن و مارکوس کیم، دو دوست دوران بچگی، می‌چرخد؛ ساشا و مارکوس در همسایگی یکدیگر در شهر سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند. خانواده‌ی ساشا مهاجرینی ویتنامی هستند که بیشتر اوقات خود را در مغازه‌ و با رسیدگی به کسب‌و‌کار خانوادگی خود می‌گذرانند. همین مسئله باعث می‌شود ساشا اکثر روزها تنها باشد، ازاین‌رو والدین مارکوس بیشتر مواقع او را برای شام به خانه‌ی خود دعوت می‌کنند. این رفت‌و‌آمد‌ها باعث می‌شود که کم کم بین مارکوس و ساشا یک رابطه‌ی دوستی شکل بگیرد. بعد از گذر چند سال اما مادر کره‌ای-آمریکایی مارکوس در یک تصادف جان خود را از دست می‌دهد و زنجیره‌ای از اتفاقات درنهایت باعث می‌شود که مارکوس و ساشا با یکدیگر وارد مشاجره‌ای جدی شوند و به دوستیشان خاتمه دهند.

شانزده سال بعد از این وقایع، ساشا حالا به یک آشپز معروف تبدیل شده و نامزد رستوران دار معروفی به نام برندن چوی است. در دست دیگر، مارکوس کماکان در سانفرانسیسکو به همراه پدر سالخورده‌اش زندگی می‌کند و روزگار خود را با حضور در یک گروه موسیقی مستعد اما نه‌چندان موفق می‌گذراند. ساشا به‌دلیل تعلل‌های مکرر چوی در برگزاری مراسم عروسی، تصمیم به جدایی می‌گیرد و برای کار و زندگی به شهر سابق خود برمی‌گردد. بازگشت ساشا باعث می‌شود این دو دوست قدیمی باز در مقابل هم قرار بگیرند.

little women

Little Women

زنان کوچک

کارگردان: گرتا گرویگ

بازیگران: سیرشا رونان، اما واتسون، فلورنس پیو، الیزا اسکنلن

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵٪

این فیلم هفتمین اقتباس سینمایی ساخته شده براساس رمان Little Women است و به جرئت می‌توان گفت که جزو بهترین آثار ساخته براساس این رمان کلاسیک لوییزا می الکات به‌شمار می‌رود. کلمبیا پیکچرز کارگردانی این اثر را به گرتا گرویگ، کارگردان جوان اما مستعد، سپرد. گرویگ که پیش از این با آثاری همچون Hannah Takes the Stairs ،Nights and Weekends و Lady Bird شناخته می‌شد، توانست با Little Women بزرگ‌ترین موفقیت دوران فعالیت حرفه‌ای خود را تجربه کند؛ این فیلم ضمن نشان دادن عملکردی درخشان در گیشه، حضوری موفقیت آمیز در فصل جشنواره‌ها داشت و توانست عناوین نامزدی و جوایز متعددی را برای گرویگ و تیم بازیگری پر ستاره‌ی این اثر به ارمغان بیاورد. Little Women به‌ غیر از داستان خوبی که در گذشته بارها خود را اثبات کرده، بخشی از موفقیت خود را مدیون نقش آفرینی بسیار خوب بازیگران محبوبی همچون سیرشا رونان و اما واتسون است.

داستان این فیلم در قرن نوزده میلادی جریان دارد و روزگار چهار خواهر به نام‌های جو، ایمی، بتی و مگ را روایت می‌کند. لوییزا می الکات که این داستان را با الهام از زندگی خود و سه خواهرش نوشته است، ضمن ارائه‌ی داستانی عاطفی و درگیر کننده، در تلاش بوده است که مسائلی اجتماعی همچون فقر، فاصله‌ی طبقاتی و مرد سالاری حاکم بر جامعه‌ی قرن نوزده آمریکا را به رشته‌ی تحریر درآورد؛ جامعه‌ای زنانه درکنار هم تلاش می‌کنند تا فقدان پدر به چشم نیاید. تضادها و چالش‌هایشان، در برش‌های زمانی فیلم و در گذار مداوم میان گذشته و آینده، برداشتی دقیق از شرح حالی را که بر آن‌ها گذشته است به تصویر می‌کشد. در مدت زمان یک فیلم، پرداخت کامل به شخصیت‌هایی که از دل رمان بیرون آمده‌اند، کاری دشوار است. اما فیلمساز از عهده آن بر آمده است.

ride your wave

Ride Your Wave

کارگردان: ماساکی یواسا

صداپیشگان: ریوتا کاتایوسه، رینا کاوایی

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲٪

ماساکی یواسا یکی از برجسته‌ترین انیمه سازان ژاپنی عصر حاضر است. این انیماتور پرکار و صاحب نام که به سبک خاص طراحی و داستان‌سرایی خود مشهور است را ممکن است با آثاری همچون Devilman Crybaby ،The Tatami Galaxy و Ping Pong: The Animation بشناسید. Ride Your Wave، تازه‌ترین اثر سینمایی ساخته شده توسط یواسا، اولین‌بار در فستیوال فیلم بین‌المللی توکیو در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. یواسا این ساخته‌ی خود را حرکت در مسیری متفاوت نسبت به سایر آثارش معرفی می‌کند و می‌گوید:

ماساکی یواسا بار دیگر سبک خاص طراحی و داستان‌سرایی خود را در Ride Your Wave به رخ می‌کشد

با وجود این ادعا ولی کماکان Ride Your Wave خالی از عناصر خاص و دیوانگی‌های آثار او نیست. یواسا در این اثر زندگی را به موج‌سواری تشبیه می‌کند و این تمثیل خود به پایه‌ی اصلی داستان بدل می‌شود.

شخصیت اصلی Ride Your Wave هیناکو موکایمیزوی نوزده ساله است؛ او برای ادامه‌ی تحصیلات و رسیدن به یکی از معدود علایق خود در زندگی، موج‌سواری، به شهری ساحلی نقل مکان می‌کند. وقتی که خانه‌ی جدید هیناکو در حادثه‌ای آتش می‌گیرد، میناتو هیناگاشی، آتش نشانی بیست و یک ساله، جان او را نجات می‌دهد. این اتفاق موجب آشنایی این دو جوان می‌شود و هیناکو کم کم جذب شخصیت میناتو می‌شود. رفته رفته این دو زمان بیشتری را با یکدیگر می‌گذرانند و میناتو تصمیم می‌گیرد از هیناکو موج‌سواری یاد بگیرد. روزگار برای میناتو و هیناکو خوب پیش می‌رود تا اینکه رخ دادن اتفاقی ناگوار در یکی از این جلسات تمرین، همه چیز را بهم می‌ریزد. همه این‌ها باعث می‌شوند تا این انیمه را بتوانیم یکی از بهترین فیلم های عاشقانه بدانیم.

 

marriage story

Marriage Story

داستان ازدواج

کارگردان: نوآ بامباک

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لورا درن

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵٪

از Marriage Story می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های درام چند سال اخیر نام برد. ساخت این اثر برای نوآ بامباک و تیم او چیزی حدود دو سال طول کشید و نهایتا این اثر در اوت ۲۰۱۹ روی سرویس استریم نتفلیکس قرار گرفت. این فیلم از اولین روزهای انتشار توانست به‌لطف کارگردانی و فیلم‌نامه نویسی خوب بامباک، روایت صمیمی و گیرا و بازی درخشان آدام درایور، اسکارلت جوهانسون و لورا درن مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار بگیرد. این فیلم توانست در نود و دومین مراسم جایزه اسکار ۶ عنوان نامزدی را برای جوایزی از حمله بهترین فیلم‌، بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کند. درخشش Marriage Story در فصل جوایز تنها به مراسم اسکار ختم نمی‌شود؛ این فیلم در جشنواره‌های بزرگ و معتبر بسیاری همچون گلدن گلوب حضوری افتخار آمیز داشت و توانست جوایز متعددی دریافت کند.

از Marriage Story می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ نام‌ برد

فیلم جدید داستان ازدواج روایت تبدیل شدن یک زندگی زناشویی به ظاهر شیرین و روشن، به کابوسی است که تحمل آن برای هر دو طرف رابطه بسیار سخت است. چارلی باربر، با بازی آدام درایور، یک کارگردان تئاتر در شهر نیویورک است. با وجود آنکه چارلی در زندگی مشترک با همسرش نیکول، با بازی اسکارت جوهانسون، به مشکلاتی اساسی برخورده، در حال تولید نمایشی است که قرار است نیکول در آن به نقش آفرینی بپردازد. مشکلات چارلی و نیکول باعث می‌شود که این دو تصمیم بگیرند به دیدار یک مشاور بروند، اما بروز یک اتفاق باعث می‌شود این زوج قید مشاوره را بزنند. زنجیره‌ای از اتفاقات باعث می‌شود که نیکول تصمیم بگیرد همراه‌با هنری، پسر خردسال این خانواده، موقتا به لس آنجلس نقل مکان کند. مسائل پیش آمده و پروسه‌ی سخت و سنگین این جدایی، ابعاد مختلفی از زندگی این دو نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ حالا چارلی و نیکول هر کدام به طریقی سعی می‌کنند خود را از این منجلاب بیرون بکشند.

امید است که تماشای این فیلم‌ها بتواند در روحیه‌ی شما تاثیری مثبت بگذارد و گذر از این روزهای مبحوس در خانه را برای شما آسان‌تر کند. راستی چه فیلم‌های عاشقانه‌ی داغی را از قلم انداخته‌ایم؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

منبع : زومجی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه